MojAndroid

Spoločnosť Samsung ešte stále rieši kauzu Note 7. Dve tretiny používateľov v Európe vrátilo svoje zariadenia, no jedna tretina majiteľov sa stále nechce vzdať svojho potenciálne nebezpečného zariadenia. Samsung preto pristupuje k dodatočným krokom. Do všetkých zariadení v Európe dodá od 31. októbra (vynútenú) softvérovú aktualizáciu, ktorá obmedzí nabitie batérie na 60%. Hoci to Samsung pokladá za "zvýšenie bezpečnosti používateľov", podľa nás ide skôr o to, aby boli používatelia nervózni z neustálej nutnosti nabíjania svojho zariadenia aj počas dňa, a zariadenie vrátili.

exploded-note-7

Náš tip
Okrem Note 7 vybuchovali v minulosti aj iné smartfóny. Pozrite sa, ktoré!

Okrem softvérovej aktualizácie však Samsung robí aj ďalšie kroky k tomu, aby používatelia vrátili Note 7. Bombarduje ich príspevkami na sociálnych sieťach, push notifikáciami vždy, keď odomknú obrazovku zariadenia a na komunikáciu využíva aj médiá. Ak patríte aj vy medzi tých, ktorí majú soma ešte stále Note 7, tak vedzte, že by ste ho mali čo najskôr vrátiť. Keď vám totižto zariadenie vybuchne, už vám zaň nemusia vrátiť peniaze. Zo zahraničia je známych niekoľko prípadov, kedy sa Samsung odvolal na masívnu kampaň o vrátení Note 7 a používatelia nedostali za svoje zhorené zariadenie a majetok odškodné.

Aktualizácia 9:40 - článok sme doplnili o oficiálnu tlačovú správu

Spoločnosť Samsung Electronics dnes oznámila, že vydá novú aktualizáciu softvéru vzťahujúcu sa na nabíjanie batérií zariadení Galaxy Note7, ktorá obmedzí jej nabitie na 60 %. Aktualizácia softvéru je reakciou spoločnosti Samsung na zachovanie maximálnej bezpečnosti všetkých zákazníkov Samsung po celej Európe a k dispozícii bude od pondelka 31. októbra. Ďalšie opatrenia prijaté v Európe od 11. októbra, kedy došlo k rozhodnutiu o ukončení predaja a výroby smartfónov Galaxy Note7:

  1. Kontinuálna komunikácia so všetkými zákazníkmi Galaxy Note7 a poskytovanie maximálneho množstva najnovších informácií prostredníctvom Samsung.com a sociálnych sietí.
  2. Aktívna priama komunikácia k zákazníkom Galaxy Note7 v Európe s dôraznou žiadosťou o výmenu zariadení Galaxy Note7 v rámci výmenného programu.
  3. Kontinuálna spolupráca a koordinácia s miestnymi operátormi a maloobchodnými partnermi, aby bol výmenný proces pre zákazníkov čo najefektívnejší.
  4. Pokračujúca spolupráca s príslušnými regulačnými orgánmi a inštitúciami v celej Európe s cieľom stopercentne informovať všetky zainteresované strany o najnovších správach a plánoch spoločnosti. To zahŕňa aj pravidelnú komunikáciu s Európskou agentúrou pre bezpečnosť letectva a miestnymi leteckými spoločnosťami, ktoré zaisťujú oznamovanie presných informácií o obmedzeniach použitia Galaxy Note7 počas letov.

Vďaka kontinuálnej komunikácii so všetkými zúčastnenými stranami a predovšetkým so zákazníkmi sa v Európe podarilo vymeniť už dve tretiny zariadení Galaxy Note7. Zákazníci si môžu vymeniť ich Galaxy Note7 za Galaxy S7, prípadne Galaxy S7 edge, alebo si zaobstarať iný model z portfólia smartfónov Samsung s vyplatením rozdielovej čiastky za ich obstaranie. Samozrejmosťou je tiež možnosť nechať si vrátiť za Galaxy Note7 plnú obstarávaciu sumu. Nová aktualizácia softvéru je podobná predchádzajúcej celoeurópskej aktualizácii softvéru zo septembra tohto roku, týkajúca sa výrobkov Galaxy Note7. Bolo zistené, že táto aktualizácia minimalizovala riziko zákazníkov, resp. že u žiadneho telefónu s touto aktualizáciou neboli hlásené žiadne incidenty.

Ondřej Koubek, PR manažér Samsung Electronics Czech and Slovek, uviedol:

„Pokračujeme v zaistení maximálnej bezpečnosti našich zákazníkov. Táto aktualizácia softvéru je navrhnutá tak, aby pripomínala všetkým užívateľom Galaxy Note7 nutnosť vymeniť ich zariadenia prostredníctvom výmenného programu. Ešte raz by sme sa chceli ospravedlniť všetkým zákazníkom, že sme smerom k nim nedodržali vysoké štandardy, ktoré od značky Samsung očakávajú a úprimne im ďakujeme za trpezlivosť a spoluprácu.“

Zdroj: AndroidAuthority, TS

Android Aktualizácie
Chceš získať najnovšie info o aktualizácii pre tvoj Android? Zadaj názov zariadenia a zadarmo ti pošleme nový článok priamo na email.
Nenašlo sa žiadne zariadenie. Skúste zmeniť vyhľadávaný výraz.
26.10.2016

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

37 odpovedí na “Samsung obmedzí batériu v Note 7 na 60%. Chce, aby ho každý vrátil + oficiálne vyjadrenie”

    • Prečo si myslíš, že ak niekto nevrátil Note 7, tak je zákonite tupec?

      Ja som ho tiež nevrátil. Zatiaľ neviem o prípade, že by EU verzia mala problém. Okrem toho, za čo ho akože mám vymeniť? Doposiaľ som mal Note 4. Note 7 je oproti tomu ako SciFi. Naspäť neplánujem ísť. A S7 nemá stylus, ktorý každodenne používam.

      Pre mňa by bolo riešením, keby vyrobili bezpečnú povedzme aj 3200 mAh batériu a pokojne im za ňu aj zaplatím a budem mať pokoj. Telefón sa nezahrieva, s výdržou som mimoriadne spokojný.

      • Keby bola EÚ verzia bezpečná tak by ju predsa nechali zákazníkom. Beriem že je to bezkonkurenčné zariadenie a nič podobné na trhu nieje, ale riskovať kvôli tomu popáleniny alebo vyhorený byt mi príde choré.

  1. A zo Slovenska su pripady, ja som jeden z nich, kedy sa Samsung vykrucuje z vyplatenia bonusu 96€ za vymenu Note7 za S7 Edge. Same vyhovorky len aby nemuseli nic vyplatit. Asi vratim aj tu S7 Edge a prejdem na konkurencnu znacku. Napriklad Huawei P9 a este aj usetrim.

          • a to povedal kto? plati predsa dvojrocna zaruka, mas zakon na ochranu spotrebitela. pricom za vady ktore boli preukazatelne pri predaji zodpoveda predajca/vyrobca cele dva roky. prvy rok dokazuje on ze neboli, druhy rok preukazujes ty ze boli. myslis ze to bude tazke dokazat?

            • Nakolko vyrobca oficialne stiahol produkt z trhu a ziada vsetkych uzivatelov o vratenie sporneho, resp. potencionalne vadneho produktu, tak vyrobca uz neposkytne ziadnu zaruku na vzniknute problemy na zariadeni. Cize co to pre teba znamena? 2-rocna zaruka ti je tak maximalne na 2 veci. Ten mobil ti uz nikto nevyreklamuje.

              • ziadost samozrejme nema vycsiu ucinnost ako zakonom garantovana ochrana spotrebitela. predajca a kupujuci uzavreli riadnu kupno-predajnu zmluvu. ucastnikmi tohoto pravneho vztahu je kupujuci a predavajuci. podmienky tohto vztahu su ukotvene v europskej aj narodnej jurisdikcii. predavajuci nema ziadnu realnu moznost zakonnym sposobom odstupit od kupnej zmluvy, nasilu mi odobrat produkt a nasilu mi vratit peniaze. predajca na mna nema ziadnu kontaktnu adresu. to aky je vztah medzi oficialnym distributorom a predajcom je mne uprimne jedno. ja ak sa rozhodnem do roka od kupy ze produkt ma vadu ktoru mal v case nakupu a budem produkt reklamovat, predajca mi musi dokazat ze to tak nie je. teda ze produkt tu vadu v case predaja nemal. ked sa rozhodnem produkt vratit po viac ako roku od kupy, tak dokazove bremeno je na mne ako spotrebitelovi. takze este raz, bude tazke dokazat ze vada, kludne aj nabitie baterie na 60% je neodtranitelna vada? Vadu treba A odstranit B vymenit produkt za rovnaky pricom dnom vymeny zacina plynut nova zarucna 2 rocna doba C vratit kupnu cenu
                pche.. ja s vyrobcom nemam vobec ziadny pravny vztah. zaruku mi neposkytuje vyrobca ale predajca. a predajcovi vyrobca.

    • Takze ak tomu spravne rozumiem radsej si nikdy neaktualizujes ziadnu systemovu appku, ani nestiahnes ziaden security update.. len aby si mohol mat telefon, ktory:
      -stratil support
      -ma nulovu hodnotu pri dalsom predaji
      .. si super!

        • scanner sietnice a 300gb bez bezpecnostnych aktualizacii a rizikom ze ti bude crashovat polovica appiek? nie dakujem to neznie ani z daleka ako najlepsi telefon na trhu.. a aby si nebol prekvapeny ked prides vratit telefon po pol roku a oni ti povedia ze to uz nieje aktualne a nedostanes ani eurko ;)

          • mozem ho vratit kedy len chcem ak usudim ze nedosahuje kvalitu ktora je garantovana predajcom v case predaja. aktualne nie je nic lepsie. ak nieco lepsie bude, rad si pridem pre peniaze a investujem ich do niecoho ineho. sice mi peniaze nezarabaju ale ani nestracaju hodnotu tak ako keby som kupil hocijaku inu techniku a chcel ju predat. na s6e plus som prisiel aj s prislusenstvom po pol roku o 500€ pri S7e po pol roku tak isto. To znamena ze som za rok prisiel o litrik. na tomto telefone nepridem ani o € po pol roku ci roku pouzivania. ja som ziadnu chybu nespravil, nebudem ziadat ziadne nasledky. obhajis to na kazdom sude s prstom v nose. pockam na s8 a ak nie tak kupim s8 toto dam do suflika a vymenim to az za N8. to ci mi mozu alebo nemozu odmietnut reklamaciu som uz rozpisal nizsie v tejto istej debate. je jasne ze nemozu.

  2. Docital sa niekto statistiky zhorenych Note7 v USA a mimo USA? V USA musel Samsung pouzit SnapDragon procesor a mimo USA je to Exynos. Nedocital som sa o ziadnom problemovom kuse s Exynosom. Podal XDA je za tym prave procesorm ktory sa prehreje a nasledne sa od neho prehreje bateria a mame ohnik…

  3. Zategistroval som sa, doklady som zaslal. Vsetko tak ako ma byt a uz som si iba vypocul ze nemam narok, lebo vymenu som spravil 15.10.2016 a akcia bezi od 17.10.2016. Ze sa jedna vlastne iba o predlzenie akcie ktora bola do 16.10.2016 ich nezaujimalo. Jednoducho im islo iba o to ako mi nevyplatit peniaze. Momentalne to riesi ich reklamacne oddelenie. Ak ani tam nepochodim v priebehu tohto tyzdna, tak buduci tyzden davam podnet na SOI a takisto aj ba Cesku obchodni inspekci.

Pridaj komentár

+