Systém: One UI v plnej kráse

Osobne som síce fanúšikom čistého Androidu, no nová nadstavba One UI od Samsungu má niečo do seba. Dizajnovo sa veľmi vydarila, je čistá, plynulá a ponúka veľmi zaujímavú tmavú tému. Tá dokáže ušetriť nejaké to percento z batérie. Systém je prepracovaný do najmenších detailov. Ovládacie prvky sa posunuli o trochu nižšie. Pre príklad uvediem písanie novej správy, pričom obsah sa nachádza približne v strede displeja. Ovládanie je tak rýchlejšie a jednoduchšie. Dokonca to celkom v pohode zvládnete aj jednou rukou.

Ako prvé ma prekvapilo, že na domovskej obrazovke a v menu je prednastavená mriežka ikôn 4×5. Na takto veľkom displeji to vyzerá dosť úsmevne. Jendotlivé ikony sú poriadne veľké a displej nie je ani zďaleka využitý tak, ako by využitý byť mohol. Našťastie, toto sa dá upraviť. Ihneď som siahol po rozložení 5×6, ktoré vyzerá oveľa lepšie. Notifikačná lišta ponúka všetko podstatné. Rýchlo si pomocou nej viete zmeniť jas či dostať sa ku skratke, ktorú potrebujete. Samozrejme, ich poradie si viete jednoducho zmeniť.

Multitasking je oproti predchádzajúcej verzii systému tiež pozmenený. Okrem naposledy spustených aplikácií sa tu zobrazujú aj ikony najpoužívanejších aplikácií, ku ktorým tak máte okamžitý prístup. Ak sa vám toto riešenie nepáči, v nastaveniach to môžete vypnúť.

Samsung si pripravil aj viacero možností ovládania samotného systému. Na výber máte štandardné ovládacie prvky, pričom umiestnenie tlačidla späť a tlačidla multitaskingu môžete jednoducho vymeniť. K dispozícii je aj ovládanie gestami. V tomto prípade sa na spodku displeja zobrazia tri ovládacie prvky, pomocou ktorých systém ovládate. Samotné ovládanie funguje tak, že posúvate prst po displeji z jeho spodného okraja nahor. Ak tak učiníte v strede, dostanete sa na domovskú obrazovku, na bokoch sa zase dostanete o krok späť a do multitaskingu. Vyriešené je to veľmi dobre, no ja som stále zástanca klasického ovládania, takže gestá som nevyužíval.

S príchodom Androidu Pie prichádza aj funkcia monitorovania používania vášho smartfónu. Tá nechýba ani v Samsungu Galaxy A70 a nesie názov Digitálna pohoda. Tu ihneď vidíte, koľko času ste so svojím smartfónom strávili, ktorú aplikáciu ste ako dlho používali a podobne. Samsung si pripravil aj jednoduchý čistič úložiska a operačnej pamäte, takže nemusíte inštalovať nejaké pochybné aplikácie z obchodu Google Play.

Nadstavbu od Samsungu hodnotím veľmi pozitívne. Je výborne optimalizovaná a rýchla. Dizajn je trendový a ovládacie prvky sú ihneď poruke. Taktiež sa mi páči možnosť nastavenia tmavej témy. Systém novinky je jednoznačne jednou z jej hlavných predností.

Multimédiá: Ako stvorený

Ak hľadáte poriadny multimediálny smartfón, mali by ste zbystriť. Práve taký totiž teraz držím v ruke. Je ním Samsung Galaxy A70. Jeho základom je výkonnný procesor a obrovský displej. Pomocou neho bude konzumácia multimediálneho obsahu lahôdkou. Či už prezeranie videí, fotografií alebo surfovanie po webe je vďaka takto veľkému displeju veľmi pohodlné. Bez problémov si pozriete aj film, aj keď ja fanúšikom pozerania filmov cez smartfón rozhodne nie som.

Ďalšou veľkou výhodou je prítomnosť 3,5 mm audio jacku. Samsung je jedným z posledných výrobcov, ktorý ho nezatracuje. A mne sa to páči. Síce dlhodobo využívam bluetooth slúchadlá, no napríklad pri hraní PUBG sa určite lepšie uchytia práve tie káblové. Hlavne kvôli odozve. A vďaka univerzálnemu konektoru k Samsungu Glaaxy A70 pripojíte naozaj hocijaké.

Reproduktor sa tu síce nachádza len jeden a jeho prejav nepatrí medzi tie najlepšie. Zlé to ale v žiadnom prípade nie je. Taký priemer. Maximálna hlasitosť je dostatočná a zvonenie určite neprepočujete, avšak na prehrávanie hudby to veľmi nie je. Maximálne tak niekde v byte, kde máte ticho. Toto sa však týka aj tých smartfónov s najlepšími stereo reproduktormi.

Mnohí z používateľov ocenia aj prítomnosť FM rádia. Nie každý má dostatočný dátový balík na to, aby mohol rádio počúvať online. Pre jeho fungovanie stačí pripojiť slúchadlá, ktoré slúžia ako anténa pre príjem signálu. Napríklad aj tie v balení. Na prvý pohľad nevyzerajú nijako lákavo a ani kvalitne, no kvalita zvuku ma veľmi príjemne prekvapila. Väčšinou slúchadlá v baleniach smartfónov nepoužívam hlavne kvôli kvalite zvuku, no v tomto prípade by som sa rozhodne nebál. Slúchadlá dobre tlmia okolitý zvuk a príjemne ma prekvapila aj úroveň basov. Hlasitosť je tiež dostatočná. Kvalita zvuku je celkovo nadpriemerná, k dokonalosti by chýbali trošku výraznejšie stredy a výšky. Zvuk ale v žiadnom prípade nepôsobí tlmene. Nejeden ekvalizér tento nedostatok dokáže vyriešiť.

Používateľské rozhranie Samsungu ponúka viacero možností doladenia zvuku. V nastavení Dolby Atmos môžete nastaviť zvuk pre konkrétnu situáciu, či už prehrávanie hudby, pozeranie filmu alebo hranie hier. Jednotlivé nastavenia vedia krásne upraviť rôznu frekvenciu tónov tak, aby ste mali čo najlepší zážitok. Markantný rozdiel oproti štandardnému nastaveniu to síce nie je, ale poteší. Samozrejmosťou je ekvalizér. Na výber je z 5 prednastavených, plus jeden prispôsobiteľný. V rámci neho si zvuk upravíte v 9 frekvenčných pásmach tak, aby vám vyhovoval najviac.

14.5.2019