MojAndroid

Spoločnosť Samsung dosiahla v Číne, čo je najväčší trh na svete, len menej ako 1 percento podielu na trhu. Na druhom najväčšom trhu, v Indii zase stratila pozíciu lídra, ktorú prevzala čínska značka Xiaomi. Aj napriek týmto nelichotivým číslam si ale Samsung udržal prvé miesto v počte predaných smartfónov globálne za prvý kvartál roku 2018.

Náš tip
Samsung Galaxy A6 a A6+: Vyspelá stredná trieda prichádza

V období od januára do marca 2018 Samsung predal 78 miliónov smartfónov, čo je v porovnaní s prvým kvartálom minulého roka o 2 milióny menej, vtedy sa mu podarilo predať 80 miliónov kusov. Celkové zníženie počtu predaných kusov o 3 percentá ale neznamená ohrozenie pozície jednotky na trhu v počte predaných smartfónov. Na druhom mieste sa umiestnil Apple, ktorý dokázal predať 52,2 miliónov iPhonov, čo je oproti rovnakému obdobiu minulého roka o 3 percentá viac. Vtedy sa mu podarilo predať 50,8 milióna zariadení. Ďalšie dve miesta patria čínskym výrobcom Huawei a Xiaomi, pričom Huawei zaznamenal nárast o 14 percent, Xiaomi dokonca o 101 percent. Na piatom mieste v počte predaných kusov je ďalší čínsky výrobca Oppo, ten si však z TOP päťky pohoršil najviac, až o 16 percent.

Náš tip
Xiaomi Mi 7: Poznáme základné technické špecifikácie. Príde už 23. mája?

Pokiaľ by sme sa chceli pozrieť na značky, ktoré sú u nás známejšie, na 7. mieste sa nachádza LG a hneď za ním Lenovo, pričom obe značky si medziročne pohoršili o 23 resp. 24 percent. Sony ani HTC sa v TOP 10 neumiestnili.

Ak by sme sa pozreli na percentuálny podiel na trhu podľa počtu predaných kusov, vedie Samsung, ktorý si celkovo polepšil o 1 desatinu percenta s podielom 21,7 percenta, nasleduje Apple (13,7% – 14,5%), Huawei sa drží na 10 percentami a za ním Xiaomi so 7,5%, ktoré si výrazne polepšilo z pôvodných 3,6%

Akú značku smartfónov preferujete?

Zobraziť výsledky

Loading ... Loading ...

4.5.2018
Zdroj: Sammobile

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+