MojAndroid

Ak by sme písali recenziu Flappy Birds, zrejme by nezabrala veľa miesta. Jedná sa totiž o veľmi jednoduchú hru s primitívnymi hernými princípmi, v ktorej absentuje akýkoľvek príbeh, širšie možnosti či nejaká herná rozmanitosť. Grafika je tiež strohá, zložená z veľkých pixelov a silne pripomína osembitové hry z 80. a 90. rokov. Hlavnou postavou hry je malý vtáčik, pripomínajúci kačičku, ktorý sa snaží preletieť čo najďalej medzerami, alebo “bránkami” medzi stĺporadím, tvoreným hrubými zelenými rúrami (ktoré sa, mimochodom, veľmi podobajú na tie zo starého známeho Super Maria). Po každom dotyku na displej vtáčik trochu nadletí, ak sa však displeja čo i len majú chvíľu nedotknete, padne na zem ako kameň. Hoci sú herné princípy a ovládanie veľmi jednoduché, hra samotná je extrémne ťažká a väčšine hráčov sa bez tréningu podarí prejsť len pár bránok. Napriek tomu sa hra stala obrovským hitom a prebojovala sa na prvú priečku v obchodoch s aplikáciami pre iOS aj Android.

Autor hry

Meno autora tohto herného hitu je Nguyen Ha Dong, má 29 rokov, pochádza z mesta Hanoi vo Vietname a je členom herného štúdia .gears. Vlastne, ako sám upresnil, celé štúdio tvorí len on sám, ale v budúcnosti má v pláne obklopiť sa  tímom vývojárov. Tvorbe hier sa podľa vlastných slov venuje štyri roky a sústreďuje sa práve na tituly s jednoduchou retro grafikou a vysokou náročnosťou, ktoré sú vhodné na niekoľkominútové príležitostné hranie. Okrem týchto informácií, ktoré sám poskytol,  sa o ňom veľa nevie, až na malé výnimky odmieta rozhovory pre médiá a takisto aj publicitu. Aj to vytvára okolo Flappy Birds istú auru tajomnosti.

Flappy-Bird-Android-hry

Ako malému nezávislému vývojárovi sa mu však podaril neslýchaný husársky kúsok, ktorý mu závidia aj veľké herné štúdiá – v prvej desiatke aplikácií  internetového obchodu App Store mal totiž začiatkom februára 2014 až tri svoje hry – na 1. meste Flappy Birds, na 2. Super Ball Juggling a na 6. Shuriken Block. To všetko, podľa jeho slov, bez akéhokoľvek marketingu, reklamy, či podpory svojich hier. Tvrdí dokonca, že vo svojich aplikáciách neuplatňuje ani krížovú podporu, t.j. v žiadnej z nich nenájdeme odkazy a reklamy na jeho ďalšie diela. Napriek tomu sú enormne úspešné a skutočne nevídaným fenoménom sa stala hlavne Flappy Bird.

Flappy Bird Android hry Flappy Bird Android hry

Vznik a história Flappy Bird

Úplne prvé informácie, ktoré majú súvislosť s Flappy Bird sa objavili v novembri 2012. V tom čase zverejnil Nguyen na Twitteri obrázok hry, na ktorej aktuálne pracoval. Ak sa pozriete na jeho ľavú časť, vidíte neskoršieho hlavného hrdinu Flappy Bird v jeho prvotnej podobe.

Flappy Bird 1

Žiadne iné informácie o tejto hre vtedy neboli uvedené a nakoniec ani nikdy neuzrela svetlo sveta. Nguyen ju zahodil ako nedokončený projekt a zachoval z nej len spomínanú hlavnú postavu, ktorú využil vo svojej novej hre. V apríli 2013 Nguyen uverejnil na Twitteri jej prvý screenshot – bola určená pre iOS a volala sa Flap Flap. Jej grafika bola v jednoduchom retro štýle a autor tvrdil, že hru naprogramoval za dva dni.

Flappy Bird 2

Medzitým však zistil, že hra s názvom Flap Flap už na App Store existuje, takže ju premenoval na Flappy Bird.

Flappy Bird 3

Ďalší mesiac prešiel bez akejkoľvek zmienky o hre a veľký deň nakoniec nastal až 24. mája 2013. Nguyen zverejnil na Twitteri svoje dosiahnuté skóre (44 bránok) a tiež odkaz na hru do App Store. Zaujímavosťou je, že hru označil v tweete ešte jej starým názvom.

Flappy Bird 4

Po oficiálnom sprístupnení sa Nguyen na Twitteri na dlhší čas odmlčal a nevenoval sa ani svojej hre. Ani medzi používateľmi zo začiatku nevzbudila nijaký veľký záujem, podľa oficiálnych údajov z App Storu sa pri nej v období medzi 25. májom a 31. októbrom objavilo len 13 komentárov. Prvú aktualizáciu hry vydal autor až v septembri, opravovala niekoľko chýb a priniesla novú ikonu pre iOS 7.

Ďalších šesť týždňov sa nič významné neudialo a vyzeralo to, že hra sa zaradí do šedej masy tisícok podobných kúskov a nikdy nebude ničím výnimočnou. 29. októbra sa však stalo niečo zvláštne, hlavne v súvislosti s relatívne dlhým časom, ktorý uplynul od jej predstavenia. Hra sa totiž nečakane dostala v sekcii “Rodina” v americkom App Store na 1469. miesto a záujem o ňu začal pozvoľne rásť. O niekoľko dní neskôr sa objavil vôbec prvý tweet, ktorý sa jej týkal, nerátajúc samozrejme tweety jej autora. Bol veľmi stručný a môžete si ho prečítať na obrázku nižšie. Preklad zrejme nie je potrebný:-)

Flappy Bird 5

Podobných tweetov sa v priebehu nasledujúcich troch mesiacov objavilo mnoho a ľudia v nich vyjadrovali svoju frustráciu z extrémnej náročnosti hry, v ktorej nedokázali prejsť viac než pár bránok. Napriek tomu bola Flappy Bird pre mnohých hráčov chytľavá a navzdory sérii neúspechov sa od nej nedokázali odtrhnúť. Práve tento zvláštny rozpor – zlosť nad náročnosťou hry a súčasne túžba pokračovať v nej – je typická pre celú jej krátku históriu.

Hre sa medzitým začalo ešte viac dariť. V americkom App Store v sekcii rodinných aplikácií postúpila 14. novembra na 393. miesto a prvýkrát sa objavila v celkovom rebríčku hier, na 1368. mieste. Pozvoľna pribúdalo aj komentárov, za november sa ich objavilo 20.

3. decembra sa Flappy Bird prvýkrát objavila aj v celkovom rebríčku všetkých aplikácií v americkom App Store, debutovala tu na 1308. mieste. V rebríčku rodinných aplikácií už bola na 74. mieste a v rebríčku hier na 395. mieste. Nguyen sa po dlhej odmlke objavil aj na Twitteri, kde 11. decembra odpovedal na otázku fanúšika, či sa hra dostane aj do Google Play. Uviedol, že sa tak stane už čoskoro.

Popularita hry stále rástla. Do 13. decembra sa dostala medzi Top 250 bezplatných aplikácií v americkom App Store, Top 80 hier a na 14. miesto medzi rodinnými aplikáciami. Aj tweetov sa objavovalo čoraz viac, autor niektoré vtipné retweetol.

Flappy Bird 6

Jedna z fotografií na Twitteri s originálnym popisom: Ja po  minútovom hraní Flappy Bird

Rapídne začal rásť aj počet počet komentárov, ktorých denne pribúdalo okolo 20. Hra zároveň  používateľov polarizovala na dve skupiny, veľká väčšina dávala buď najvyššie, alebo najnižšie hodnotenie. Tak sa to tiahlo až do konca roka 2013.

Január – mesiac Flappy Bird

V januári popularita hry vôbec neopadla, naopak, rástla ešte intenzívnejšie. 10. januára dosiahla hra svoj historický míľnik – v americkom App Store sa dostala na celkové 10. miesto, medzi bezplatnými aplikáciami bola na ôsmom a medzi bezplatnými hrami na šiestom mieste.

Flappy Bird 7 - tabuľka vývoja popularity

To sa už samozrejme na hru upriamovala výrazná pozornosť nielen používateľov, ale aj vývojárov iných aplikácií, ktorí sa autora, možno aj so štipkou závisti, pýtali, či hru nejako propagoval a robil jej reklamu a promo. Nguyen na to odpovedal, že hru nijako nepropagoval, ale teší ho jej úspech.

Významným dňom pre hru bol aj 13. január. V teň deň dosiahla 136% nárast počtu stiahnutí oproti predchádzajúcemu dňu a celé jej pomyselné ťaženie vyvrcholilo 17. januára, kedy sa konečne prebojovala na 1. miesto medzi bezplatnými aplikáciami v americkom App Store. Na platforme Android to už potom mala hra jednoduchšie – 22, januára ju autor zverejnil v Google Play a netrvalo ani týždeň, kým sa stala najsťahovanejšou hrou v obchode.

Twitter, sociálna sieť, na ktorej sa príbeh Flappy Bird začal, bola správami o nej tiež zaplavená. Ako sme uvádzali vyššie, 4. novembra sa bol objavil vôbec prvý tweet, ktorý nepochádzal od autora, 25. januára počet tweetov o hre už  prekonal hranicu 500 000 za deň. Jej úspech si všimli aj v Apple a na oficiálnom Twitter účte App Store zverejnili screenshot so svojím najvyšším skóre. Mimochodom, bolo to 99.

O hru sa pochopiteľne začali zaujímať aj médiá, objavilo sa množstvo článkov, v ktorých redaktori vyjadrovali svoje prekvapenie nad jej nečakaným vzostupom, obrovským úspechom a virálnym šírením. Pár médiám sa podarilo vyspovedať aj samotného Nguyena, ktorý bol sám prekvapený fenomenálnym úspechom svojej hry a označil ako ako “čisté šťastie“. V rozhovore pre Techcrunch.com napríklad uviedol: “Netuším, ako je možné, že moje hry sú také populárne. Väčšina z hráčov sú deti v školách. Týmto by som sa im chcel poďakovať za hranie a šírenie hry“.

Začiatkom februára bola Flappy Bird na absolútnom vrchole popularity. K 1. februáru bola hra na prvom mieste rebríčka najsťahovanejších bezplatných hier v 53 krajinách a hrali ju milióny hráčov po celom svete. 3. februára autor vydal aktualizáciu pre iOS, ktorá bola schválená 8. februára. Priniesla malé grafické úpravy a trochu zmiernila náročnosť hry, za čo si však autor vyslúžil dosť kritiky, keďže používatelia už  jej extrémnu obtiažnosť považovali za jeden z jej hlavných znakov. 7. februára sa ešte Nguyen ospravedlnil za meškanie verzie pre Windows Phone a  prisľúbil jej skoré uvedenie. Nakoniec však bolo všetko inak.

Za úspech sa platí

Ako kedysi povedal Oscar Wilde, v živote človeka sa vyskytujú len dve tragédie: keď nedosiahne to, čo chce a keď to dosiahne. Nguyen Ha Dong, aspoň podľa jeho vlastných slov, naplno okúsil pravdivosť druhej časti výroku. Splnil sa mu sen, o ktorom v duchu sníva zrejme každý vývojár – jeho hra sa dostala na prvé miesta v obchodoch App Store i Google Play, hrali ju milióny hráčov a zarábala mu desaťtisíce dolárov. Tento fenomenálny úspech jeho hry mu však prerástol cez hlavu a mal mu podľa jeho vyjadrenia zruinovať život.

Je pochopiteľné, že s narastajúcou popularitou jeho hry rástol aj záujem médií a bežných používateľov, to však nebolo Nguyenovi príliš príjemné. Zároveň sa začali objavovať hlasy, že úspech Flappy Bird neprišiel sám od seba, ale autor si pomohol botmi, pridávaním falošných pozitívnych komentárov a zaplatil za umelé stiahnutia hry (týmto podozreniam sa ešte budeme venovať  v nasledujúcich odsekoch). Čoraz častejšie musel odpovedať na podozrievavé otázky a vyvracať rôzne nepriame, ale aj priame obvinenia. Na nervy mu začali liezť aj desiatky žiadostí o rozhovory z rôznych médií, takže nakoniec ich odmietal všetky, napríklad aj od reportéra prestížneho magazínu Newsweek.

Náš tip
Stresujúca hra Flappy Bird zarobí denne 50 000 dolárov

Najväčšiemu tlaku však čelil Nguyen po uverejnení informácie, že hra Flappy Bird denne vo forme vložených reklám zarába 50 000 dolárov. Táto správa mnohých ľudí nenechala chladnými a obvinenia z nekalých praktík v rámci zvyšovania popularity hry sa ešte vystupňovali. Autor opakovane na Twitteri tvrdil, že si nekupoval žiadne umelé sťahovania a nemal prostriedky ani na iné ovplyvňovanie a propagovanie. Nakoniec už na Twitteri od novinárov žiadal, aby ho konečne nechali na pokoji. Od jedného používateľa sa mu na tento tweet dostalo lakonickej odpovede: “Zhrabneš každý deň 50 000 dolárov za neoriginálnu hru so starými prvkami a chceš, aby ti ľudia dali pokoj? To je nevďak“.

Koniec Flappy bird

Tlak zo strany novinárov, podozrenia a obvinenia však neboli všetko. Nguyenovi sa podľa jeho tvrdenia mali opakovane vyhrážať smrťou, bolo toho na neho už príliš, situáciu nezvládal a ako korunu všetkému vyhlásil, že hru nenávidí. Všetko to nakoniec viedlo k jeho nečakanému vyhláseniu, ktoré na Twitteri uverejnil 8. februára približne o 20.00. V ňom uviedol, že všetky tie príkoria ďalej nedokáže znášať a o 22 hodín hru odstráni z App Store i Google Play.

Náš tip
Flappy Bird končí, autorovi zničila táto hra život

The_creator_of_Flappy_Bird__

Mnohí týmto slovám neverili a pokladali ich len za reklamný ťah, ako ešte viac zvýšiť počet stiahnutí Flappy Bird. Lenže Ngyuen nežartoval a na druhý deň hru z obchodov naozaj odstránil. O skutočnom dôvode sa veľa špekulovalo, spomínalo sa napríklad možné porušenie autorských práv, pričom autorovo znechutenie z tlače a reakcií niektorých používateľov malo byť len zásterkou. Ťažko povedať, ako to v skutočnosti bolo, isté je, že nateraz sa príbeh Flappy Bird končí a v obchodoch s aplikáciami ju nenájdeme. Či sa tam niekedy vráti, ukáže až čas.

Náš tip
Flappy Bird šialenstvo pokračuje. Šíria sa správy, že autor spáchal samovraždu

Jej odstránenie z obchodov však vyvolalo aj ďalší, možno trochu úsmevný efekt. Objavili sa totiž používatelia, ktorí začali nainštalovanú hru považovať v telefóne za akúsi pridanú hodnotu a iPhony či Androidy s nainštalovaným Flappy Bird predávať za mimoriadne prehnané ceny. Dosť takýchto chytrákov sa našlo aj na Slovensku a písali sme o nich v nedávnom článku.

Náš tip
Flappy Bird mánia na Slovensku. Telefón s touto hrou predávajú za 275-tisíc EUR

FLAPPY BIRD

Samozrejme, nie je nutné platiť akúkoľvek sumu za takto “obohatený” telefón. Kto trochu pohľadá, nájde hru na internete a kto chce využiť obchod Google Play, môže siahnuť po niektorom z desiatok klonov Flappy Bird. Jedným z vydarených je napríklad Flappy Doge.

Verzia: 2.0
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: 2.0
Aktuálna cena: Zdarma

Príčiny úspechu Flappy Bird

Toľko teda k histórii hry Flappy Bird, ktorá sa v obchodoch s aplikáciami neohriala ani rok a jej hviezdne obdobie trvalo pár týždňov. Čo však bolo príčinou fenomenálneho úspechu tejto jednoduchej hry,  ktorá sa stala takým nečakaným obrovským hitom? Čo ju natoľko odlíšilo od státisícov iných hier, ktoré sa nikdy nedostanú na výslnie?

Niekto by možno povedal, že je to len jej extrémna náročnosť. Lenže aj takéto hry už boli v Google Play ešte pred vzostupom Flappy Bird, napríklad Hardest Game Ever 2, v ktorej je potrebný skutočne bleskový postreh a reakčný čas na úrovni milisekúnd a pixelov. Napriek tomu sa nikdy nestala takým hitom ako Flappy Bird.

Náš tip
Hardest Game Ever 2 – hra pre rýchle prsty a bleskový postreh

Ak budeme hľadať ďalšie dôvody, bude to len tápanie v tme. Pixelovitá retro grafika, primitívne herné princípy, jednotvárnosť hrania či absencia príbehu a širších herných možností iste nie sú faktormi, ktoré by túto hru robili unikátnou a výnimočnou. Oprávnene sa teda natíska otázka, či hre k úspechu niekto trochu “nepomohol”.

Pomohol si autor botmi?

Vo virtuálnom internetovom svete existuje mnoho spôsobov, ako umelo zvýšiť napríklad návštevnosť stránok, počet videní článkov či videí, ale aj počet stiahnutí nejakej aplikácie. Na tento účel sa často využívajú internetoví roboti, skrátene v angličtine nazývaní tiež bots, teda boti. Sú to vlastne počítačové programy, ktoré môžu pre svojho majiteľa hromadne a opakovane vykonávať rôzne automatické úlohy, na ktoré sú naprogramované. Môže to byť napríklad prehľadávanie internetových stránok, rozposielanie spamu, teda nevyžiadanej pošty, vkladanie reklamných odkazov do diskusií a formulárov a podobne. Nejedná sa pritom o žiadnu okrajovú záležitosť, podľa údajov spoločnosti Incapsula sú internetoví boti zodpovední za viac než polovicu objemu celosvetovej internetovej prevádzky.

Možnosti ich využitia sú skutočne široké a nesmierne silnou zbraňou sa stávajú hlavne vo forme tzv. botnetov, čo je vlastne sieť počítačov na internete, ktoré nejaký hacker infikoval vírusom a následne ich môže vzdialene ovládať a ich výpočtový výkon využívať na vlastné účely. Keďže majitelia týchto počítačov často ani nevedia o tom, že niekto iný ich prístroje využíva vo svoj prospech, nazývajú sa takto infikované zariadenia zombie počítače. Okrem iného sa dajú využiť aj na tzv. DDOS útoky na internetové stránky. Cieľom týchto útokov je (zjednodušene povedané), preťažiť server množstvom prístupov a požiadaviek a tým docieliť pád internetovej stránky alebo služby.

Pre našu tému je však dôležité, že boti dokážu vytvárať Apple ID kontá a z nich realizovať množstvo falošných automatických stiahnutí aplikácií, pridávať pozitívne hodnotenia a dokonca aj slovné komentáre (hoci vo väčšine prípadov len veľmi jednoduché). Niektorí odborníci predpokladajú, že k podobnej neetickej technike sa uchýlil aj autor Flappy Bird.

Poukazujú pritom hlavne na jednu zvláštnu anomáliu, ktorú sme opisovali v histórii hry. Keď autor Flappy Bird koncom mája pridal do App Store, nevzbudila prakticky nijaký záujem. Nepovšimnutá zostala približne celého polroka a až potom začala svoju raketovú púť na samotný vrchol v App Store. Ešte zaujímavejší je fakt, že podobný rýchly vzostup po mesiacoch “spánku” sa podaril aj ďalšej hre autora, Shuriken Block. Autor pritom tvrdil, že v nich neexistuje vzájomná reklama a krížová podpora, takže jedna hra nemohla automaticky priamo ťažiť z úspechu druhej.

Shuriken Block graf Flappy Bird graf

V tejto súvislosti si treba tiež priblížiť, ako vlastne tvorí Apple rebríčky aplikácií v App Store. Pri  hodnotení aplikácií, na základe ktorého sa rebríčky vytvárajú, totiž príslušný algoritmus  berie do úvahy nielen celkový počet stiahnutí, ale aj počet inštalácií za posledných niekoľko hodín a aj niekoľko dní, či počet otvorení aplikácie. No a jedným z dôležitých aspektov je aj počet používateľských recenzií a hodnotenie hviezdičkami. Podľa niektorých názorov si aj tu mal Nguyen pomôcť trochu nečestne – pomocou tzv. dark pattern.

Tento názov označuje také rozvrhnutie ovládacích prvkov používateľského rozhrania, ktoré má používateľov prinútiť k tomu, aby nechtiac vykonali inú akciu než, mali pôvodne v úmysle. Typickým príkladom môže byť napríklad umiestnenie reklamného banneru v tesnej blízkosti tlačidla pre spustenie videa, či  otvorenia článku, aby naň používateľ nechtiac preklikol. Túto stratégiu vraj Nguyen využil v prvých verziách hry a tesne k virtuálnemu tlačidlu, ktorým sa hra opätovne spúšťala po neúspešnom kole, umiestnil neviditeľné virtuálne tlačidlo, ktoré automaticky viedlo do App Store na stránku s hodnotením hry. Je dokonca možné, že toto tlačidlo sa aktivovalo až po niekoľkonásobnom opätovnom spustení nového kola. Je logické predpokladať, že hráči, ktorí hru hrajú stále dookola, ju nepovažujú za zlú a ak sa nechtiac dostali na stránku s jej hodnotením, mnohí jej mohli dať pozitívne hodnotenie. Práve ich hodnotenia mohli hru “nakopnúť”, dostať na viditeľné miesta v rebríčkoch a potom to už šlo samé. V nasledujúcej aktualizácii mal autor tlačidlo odstránil, nakoľko hra už prekonala kritickú hranicu a virálne sa šírila sama.

Pre úplnosť a spravodlivosť treba dodať, že Nguyen všetky takéto obvinenia vehementne popieral a žiadne z podozrení mu nebolo priamo dokázané. Obhajoval sa tiež vcelku logickým argumentom, že Apple má nad App Store pozorný dohľad a nenechala by bez povšimnutia porušenie svojich prísnych pravidiel.

Návyková? Áno!

Nech to už bolo akokoľvek, samotné “nakopnutie” by samozrejme hru nedostalo na popredné pozície v rebríčkoch App Store i Google Play. Hoci sa jedná o primitívnu hru s jednoduchými princípmi, nedá sa jej uprieť veľká návykovosť a chytľavosť. Prirodzene, nájdu sa používatelia, ktorí ju vyskúšajú a po pár neúspešných pokusoch odinštalujú ako totálnu blbosť, ale existuje veľká skupina ľudí, ktorá jej zvláštnemu čaru podľahne a extrémnu náročnosť berie ako výzvu.

Jedna moja známa, ktorá nikdy predtým mobilným hrám príliš neholdovala, ju hráva pravidelne a intenzívne, pričom na diaľku súťaží v prekonávaní skóre so svojimi kamarátmi a kamarátkami (vymieňajú si maily a statusy so screenshotmi so skóre a s podpichujúcimi a triumfálnymi komentármi:-) Doposiaľ sa jej podarilo dosiahnuť najvyššie skóre 67 bránok a jej cieľom je prekonať aktuálny rekord v jej komunite – 111. Podobných príkladov pritom vidím vo svojom okolí viac a mnohí vášniví hráči Flappy Bird sa zrejme nájdu aj v okruhu vašich známych.

Hre sa tiež nedá uprieť sklon k virálnemu šíreniu. Buď je to na základe súťaživosti, ako v prípade mojej známej, alebo tzv. “negatívne” virálne šírenie – citujem z jedného mailu: “ty kks, pozri si už túto haluz, taká prkotina a ťažká jak hovado” (v skutočnosti bolo namiesto slovka prkotina v maile iné slovo, ale tiež malo osem písmen a začínalo na “p” a končilo na “a” :-)

Prípadne, povedané inými slovami, mnohí používatelia hru nepovažujú za dobrú, ale za zlú, za skutočne hroznú. Takú hroznú, že si to nechcú nechať pre seba a túžia sa o tento svoj názor podeliť s ostatnými.

FlappyBird

Záver

Ťažko povedať, ako to v skutočnosti s Flappy Bird bolo a úplnú pravdu vie zrejme len sám jej autor. Osobne si myslím, že šlo o kombináciu rôznych úmyselných aj neúmyselných faktorov a okolností. Na začiatku na ňu autor zabudol, prípadne nemal čas a po pár mesiacoch sa ju možno rozhodol trochu “postrčiť” pomocou techník, o ktorých sme písali vyššie.  No a toto postrčenie bolo kamienkom, ktorý spustil obrovskú lavínu úspechu, ktorého rozsah zrejme ani on sám nepredpokladal.

Náš tip
VIDEO | Aj takto sa dá “poraziť” Flappy Bird

Hra sa dostala do rebríčkov a tým pádom aj na oči používateľom, zapracovala jej chytľavosť, návykovosť a sklon k virálnemu šíreniu. Svoje mohla urobiť aj extrémna náročnosť hry v kontraste k jej totálne primitívnym herným princípom. No a určite nechýbala ani dávka šťastia, náhody a iných ťažko postrehnuteľných faktorov a okolností, ktoré v minulosti zapríčili napríklad to, že hitom sa stal Harlem Shake a nie niektorá z desaťtisícov iných internetových blbiniek. Je to skrátka fenomén, ktorý by mnohí radi dosiahli, neexistuje však preň žiadny univerzálny postup, jasné pravidlá ani logické vysvetlenie. Ako sa hovorí, to nevymyslíš, to je život.

Čo dodať na záver? Nenechajte sa Flappy Bird vytočiť a nerozbíjajte svoj mobil:-) Je to len hra a s trochou cviku sa v nej dá dosiahnuť skóre minimálne v počte niekoľkých desiatok bránok, tí vytrvalejší a lepší presiahnu aj stovku. A ako radí sám autor: “Nestláčajte príliš intenzívne a príliš rýchlo” :-)

Flappy Bird....

Zobraziť výsledky

Loading ... Loading ...

Zdroje: mashable.com, bluecloudsolutions.com, techcrunch.com, venturebeat.com

16.2.2014

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+