MojAndroid

Spoločnosť Huawei nedávno predstavila novinku Huawei P9 aj na Slovensku. My sme sa pri tejto príležitosti porozprávali s Radoslawom Kedzia-om, Managing Director Huawei pre Českú republiku a Slovensko.

Ako vidí Huawei pozíciu na slovenskom trhu?

Myslím, že našu pozíciu budujeme celkom dobre. Nielen v mobilných zariadeniach, ale aj vo Wi-Fi, mobilnom internete a trhu s tabletmi. Takže celkovo máme silnú pozíciu a myslím si, že trhu prinášame aj dobrú hodnotu. Veríme, že uvedenie Huawei P9 priláka viac zákazníkov, ktorí si vyberú z našich produktov.

Minulý rok ste vykázali skvelé výsledky, čo očakávate od tohto roku?

Robíme to najlepšie, čo môžeme takže snáď budú ešte lepšie. (smiech) Buďme však realisti, trh so smartfónmi je presýtený a naša konkurencia je vystrašená. My sme jediní, kto v rebríčku TOP 5 stále rastie rýchlym tempom. Preto veríme, že výsledky budú skutočne dobré a máme aj poriadne ambiciózne plány. Chápeme však to, že úspech závisí od dobrého produktu a pochopenia zákazníkov.

Huawei P8 Lite predstavený minulý rok, bol bestsellerom, myslíte si, že P9 Lite bude pokračovať v jeho šľapajách?

Je veľa faktorov, ktoré to môžu ovplyvniť. Preto to samozrejme nemôžem zaručiť, no spravíme všetko, čo je v našich silách, aby sme zákazníkom ponúkli kvalitný produkt za dobrú cenu. Prirodzene je tu konkurencia, ktorá sa snaží presne o to isté. Úspechu sme však plne odovzdaní.

Aké sú kľúčové vlastnosti vašich produktov, ktoré by ste vypichli zákazníkom?

Naše produkty sú na trhu známe a zákazníci dobre poznajú ich prednosti ako výkon, výdrž batérie, či hodnotu. Životnosť produktov v tejto oblasti je ale pomerne krátka a po chvíľke očakávajú niečo nové. No a presne na to sme tu my. Ponúkame im novšie, lepšie, rýchlejšie a tenšie zariadenia, ktoré spĺňajú ich očakávania v danej chvíli. Pochválil by som napríklad migráciu dát zo staršieho modelu do nového. Ide o veľmi jednoduchý proces, ktorý je otázkou pár minút.

Spomínali ste konkurenciu. V čom sa líši vaša stratégia od ostatných?

Snažíme sa zamerať na silné stránky a naše produkty odlišovať od konkurencie tak, aby sme zákazníkovi priniesli lepšiu hodnotu.  Dohoda so spoločnosťou Leica je jedným z krokov v tomto smere. V smartfónoch máme množstvo funkcií, ktoré ľudia už poznajú. Niektoré z Androidu, niektoré naše vlastné. Či už ide o hardvér alebo softvér.

Huawei P9 na slovenskom trhu

Rýchly procesor a dlhá výdrž batérie sú základné požiadavky zákazníkov a my ich musíme v našich produktoch spĺňať. Chceme robiť produkty, s ktorými bude zákazník spokojný. Nezabúdame ani na pekné balenie a poskytovanie dobrej záruky.

S každým novým modelom série P narastá aj cena, akú cenu teda očakávate pri P9ke?

Popravde sa svojich ľudí nikdy nepýtam na cenu, pretože by som tak znížil hodnotu produktu. Namiesto toho sa zameriavam na to, čo očakáva priemerný zákazník. Takže si zisťujem, aký typ produktu ideme uviesť na trh a či s jeho funkciami bude zákazník spokojný. Zo skúseností však vieme, že ho musíme nastaviť aj cenovo atraktívne, pretože každý pracuje s obmedzenými prostriedkami.

Na jednej strane teda chceme ponúknuť produkt s unikátnymi vlastnosťami a najlepším výkonom, kapacitou a podobne. No na druhej strane sa ho snažíme spraviť cenovo atraktívnym, aby si ho mohol dovoliť bežný zákazník.

Takže jedného dňa sa môže stať, že povedzme P11 bude predávaný za 700 € ako teraz Galaxy S7? Máte nastavený nejaký strop, ktorý nechcete prekročiť?

Pomaly sa dostávame do bodu, kedy si ľudia radi priplatia za to, aby mali konkrétne zariadenie. No nechceme sa sem presunúť prirýchlo. Ak uvidíme, že ľudia chcú nejakú konkrétnu funkciu a sú za ňu ochotní priplatiť, tak sa môžeme rozhodnúť, že im ju ponúkneme.

Pýtam sa preto, lebo konkurencia ako napríklad Apple vidí, že zákazníci sú ochotní zaplatiť viac peňazí za iPhony, a preto vytvárajú kvalitnejšie, ale aj drahšie zariadenia.  

My máme výkonné zariadenia, ktoré sú drahšie, no máme aj cenovo dostupnejšiu verziu so slabšími špecifikáciami. Tá osloví ľudí, ktorí si nemôžu dovoliť príliš utrácať a chcú niečo porovnateľné kvalitou. Všetko je to o potrebách zákazníka.

Môže spätná väzba od vašich kolegov alebo zákazníkov zo Slovenska vylepšiť nadchádzajúcu generáciu smartfónov?

Samozrejme. Spätná väzba je zbieraná z celého sveta, z každej krajiny. Využívame prieskumy postavené na interných dátach, ale aj tie externé od veľkých analytických spoločností. Na základe spätnej odozvy z rôznych kútov sveta, potom prispôsobujeme produkty tak, aby spĺňali všetky požiadavky.

V Číne je trend zväčšovania obrazoviek, ale na Slovensku a v množstve ďalších krajín sú stále zákazníci, ktorí chcú smartfóny s menšou obrazovkou. Nasledujete aj vy tento trend?

V ponuke máme širokú škálu zariadení. Nie len s veľkou obrazovkou, ale aj s menšou, ktoré sú cenovo dostupnejšie. Napríklad naše produkty zo sérií Y a G.

A čo smartfóny s top špecifikáciami, ale malou obrazovkou?

No pozrite sa, ja používam P9 Plus, ktorý je väčší ako klasický P9. No keď sa pozriete na naše zariadenia, P9 je len o máličko väčší ako P8. Ako sa naše zariadenia vyvíjali, rástli aj nároky na veľkosť obrazovky. Ľudia chcú zariadenie s veľkou obrazovkou, kde môžu pohodlne pozerať videá, televíziu alebo streamovať filmy. Veľké zariadenia sú proste žiadané. Ide aj o súčasť životného štýlu rovnako ako je to s autami. Ľudia chcú mať pekné autá, ktorými sa môžu pochváliť.

Aj keď niektorí ľudia vravia, že ten a ten smartfón je príliš veľký, často krát o tom nie sú ani sami presvedčení. Tí, ktorí nepoužívajú smartfón s veľkou obrazovkou dnes, ho budú používať budúci rok alebo o rok potom. Ak sa pozrieme na Čínu, tam veľkosť obrazovky rastie rapídne a ľudia pracujú s veľkými smartfónmi a tabletmi.

Trh s tabletmi posledné roky už nerastie, a skôr naopak začína padať, ako to vidíte vy?

Najbližšie dva až tri roky budeme svedkami evolúcie smartfónov, phabletov, tabletov a laptopov. To akým smerom sa posunie trh bude závisieť od finančných možností zákazníkov a samozrejme od noviniek, ktoré im ponúkneme.

Ako sa pozeráte na ďalšie technológie ako VR alebo smartfóny so zahnutou obrazovkou?

So spoločnosťou Google pracujeme na VR, stali sme sa jedným z prvých OEM partnerov v tejto oblasti. Celé je to o vývoji odvetvia. Musíme sa uistiť, že budeme medzi prvými, kto zákazníkovi dokáže ponúknuť novinky v tejto oblasti.

Aký je váš názor na zahnuté displeje ako má napríklad Samsung S7 Edge?

Nerád hovorím o konkurencii, pretože mám pocit, že nie je vhodné kritizovať. Jedného dňa možno aj my budeme mať takéto displeje, no osobne ich nepovažujem za užitočné. Je to pekné a nápadné, no o reálnom prínose mám pochybnosti. Každá spoločnosť sa snaží ponúknuť niečo  mimoriadne. My máme skvelý fotoaparát, oni zahnutý displej. Zákazník si sám musí určiť, čo je preňho zaujímavejšie. Lepšie fotografie alebo zahnutý displej…

Takže svoj fotoaparát považujete za momentálne najlepší na trhu?

Ide o dobrý fotoaparát s inovatívnymi technológiami, hocikto môže tvrdiť, že má najlepší fotoaparát na trhu. To čo je podstatné sú skúsenosti zákazníka a spätná odozva. Ak spĺňa ich požiadavky a všetky parametre, aj tie optické aj tie softvérové, tak potom môžu povedať, že je najlepší na trhu. Na našom fotoaparáte spoločnosť Leica strávila najviac času práve na softvéri. Všetko je to ale relatívne. Niektorí zákazníci chcú fotiť v daždi, iní za behu a ďalší napríklad podvečer. Kvalitu fotoaparátu tak posudzujú podľa svojich skúseností v požadovanej sfére. Ja osobne verím, že Huawei P9 má najlepší fotoaparát na trhu.

Huawei P9: predstavanie na Slovensku

Ďakujeme za rozhovor.

 

12.6.2016

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+