Len pred 2 mesiacmi sme v našej redakcii testovali automobil Renault Mégane GT. Športová verzia inak sériovo vyrábaného modelu strednej triedy v nás zanechala naozaj dobrý dojem, ktorý sa snažil vylepšiť aj druhý model automobilky, ktorý sme tento rok otestovali. Reč je o Renaulte Talisman, vlajkovej lodi francúzskeho výrobcu, ktorá sa nás o svojich kvalitách pokúšala presviedčať celý týždeň. Zamerali sme sa najmä na funkcie jej multimediálneho systému a na prepojenie s mobilným zariadením, no silnú stopu v našich spomienkach zanechali aj ďalšie vlastnosti tohto automobilu.
Dizajn, ktorý si nezmýlite
Už pri prvom pohľade na Renault Talisman Grandtour je vám jasné, že ide o auto francúzskej automobilky. Talisman je nasledovníkom modelov Laguna aj Latitude, no prináša nový dizajn a funkcie, na ktorých si Renault zakladá aj v iných modeloch predstavených v posledných mesiacoch. Výrazné svetlomety s oddeleným “krídlom” denného svietenia, výrazné línie karosérie, či masívna maska chladiča napovedajú, že nejde o len tak hocijaké auto, ale pýchu automobilky. Hoci patrí Talisman ešte stále do strednej triedy, svojou výbavou dokáže zaujať aj náročnejšieho zákazníka. Nami testovaný model mal výbavu Initial Paris, ktorá prináša 18″ alebo 19″ disky, chrómované lišty, multifarebné podsvietenie kokpitu, vyhrievané, vetrané a masážne predné sedadlá, či iné doplnky interiéru.
Veľmi výrazným je aj interiér tohto automobilu. Ten si zakladá na koncepcii línií palubnej dosky, ktorú “rozbíja” len kolmo umiestnený panel s veľkým dotykovým displejom a systémom R-LINK 2. Ten prebral, podobne ako v prípade nového Megane, funkcie viacerých ovládacích prvkov palubnej dosky a ovládate ním nielen ovzdušie v automobile, ale aj multimediálny systém s reproduktormi Bose, či spojenie s mobilným zariadením. Samozrejmosťou sú také drobnosti ako lakťová opierka, množstvo úložného priestoru, či prístup k najdôležitejším prepínačom priamo na palubovke. Čo je oproti Megane-u iné, je ovládač systému, ktorý si svoje miesto našiel v priestore medzi prednými sedadlami. Vďaka niekoľkým tlačidlám a otočnému koliesku dokážete ovládať systém R-LINK 2 aj bez toho, aby ste počas jazdy venovali vašu pozornosť dotykom na displeji. Bezkľúčové štartovanie a otváranie auta, či automatické otvorenie kufra nohou v prípade, že máte ruky plné nákupu, sú už len bonusom. Za volantom vás poteší aj head-up displej, ktorý vám ukáže aktuálnu rýchlosť, ale aj informácie zo zabudovanej navigácie.
Renault Talisman GrandTour je zaujímavým vozidlom nielen pre vodiča a jeho spolujazdca vpredu, ale aj pre pasažierov na zadných sedadlách. Z operadla strednej sedačky sa dá jednoduchým vyklopením spraviť lakťová opierka s malým odkladacím priestorom a moderných cestujúcich rozhodne potešia aj 2 USB porty nachádzajúce sa pri regulátore vzduchových výduchov v strednej časti. Cez ne si môžu pokojne nabiť svoje mobilné zariadenia bez toho, aby na to potrebovali nabíjačku do auta. V kufri, ktorého celkový objem je až 572 litrov, zas potešia praktické ovládače pre automatické sklopenie zadných sedačiek, či dvojité dno kufra, ktoré ukrýva ukladací priestor pre vaše cennosti alebo malé potraviny.
Digitálny interiér
Okrem samotného dotykového panelu v strede palubovky, ktorý mimochodom patrí k najväčším vo svojej triede, sa v kokpite Talismanu nachádza viacero ďalších digitálnych prvkov. Sú to napríklad budíky, ktoré sú rovnako digitálne a vodič si môže vybrať jeden zo 4 motívov, ktorý mu vyhovuje. Samotný dotykový 8,7″ displej so systémom R-LINK 2 ponúka rýchlu odozvu a má aj dostatočné rozlíšenie. Funguje na podobnom princípe ako systém Android. Má niekoľko domácich obrazoviek, na ktoré si používateľ môže umiestniť svoje widgety, a to s režimami MULTI-SENSE, s navigáciou, multimédiami, aplikáciami či kontaktmi. Renault má dokonca vlastný obchod s aplikáciami, ktoré si do auta môžete nainštalovať. Aplikácie potom využívajú kontá a internet z pripojeného mobilného zariadenia. Prítomnosť predinštalovanej navigácie TomTom a možnosť pre spustenie čistenia vzduchu v kabíne sú vítanými bonusmi.
Systém R-LINK 2 má niekoľko úrovní a ponúka množstvo nastavení. Po pripojení mobilného zariadenia môžete priamo na displeji vytočiť aj niektorý z kontaktov a volať cez integrované hands-free, prípadne si zo zariadenia cez Bluetooth prehrávať hudbu. Vďaka prítomnosti USB portu môžete zariadenie pripojiť aj cez kábel, prípadne prehrávať multimédiá priamo z USB úložiska a pritom zariadenie nabíjať. Samozrejmosťou v systéme R-LINK 2 sú aj informácie o priemernej spotrebe a stave vozidla, či nastavenia pre zobrazenie. Všetko je pekne usporiadané a vy nemáte po pár dňoch absolútne žiadny problém s ovládaním a orientovaním sa v tomto systéme.
Verzia Talismanu, ktorú sme testovali v našej redakcii, mala vo výbave aj 12 reproduktorov Bose, ktoré sú umiestnené v celom interiéri. Zrejme najväčší z reproduktorov sa nachádza priamo na vrchu palubovky a od čelného skla k vám odráža naozaj kvalitný zvuk, ktorý ohúri aj náročnejších poslucháčov. Za kvalitnú pokladáme aj hands-free sadu, ktorú ponúkalo toto auto. Ľudia, s ktorými sme cez ňu telefonovali, častokrát ani nevedeli, že voláme z auta. Celkovo nemáme k multimediálnej výbave a funkciám pridruženým k používaniu smartfónu v Talismane žiadne výhrady a jediné, čo nám pri tomto aute chýbalo, bola len mobilná aplikácia, v ktorej by sme mohli sledovať informácie o stave automobilu.
Naše dojmy a hodnotenie | Renault Talisman GrandTour
Nami testovaný Renault Talisman GrandTour mal dieselový motor s objemom 1,6 litra a dvomi turbami. 160 konských síl bolo pre väčšie kombi dostatočných, no istá dynamika, najmä pri predbiehaní, autu chýbala. Motor bol ale počas celej doby testovania naozaj tichý, čo sa Renault snažil vykompenzovať púšťaním zvuku do interiéru cez reproduktory. Potešilo nás aj denné svietenie cez LED svetlomety, ktoré má Talisman aj vzadu. Celé auto je o detailoch. Jedným z nich je napríklad systém 4Control, ktorého prítomnosť si možno neuvedomíte, ale značne vám uľahčuje najmä manipuláciu s autom v meste, či systém automatického parkovania, ktorý dokáže vaše auto zaparkovať aj bez toho, aby ste sa držali volantu. Zaujímavým je aj systém Electronic Damper Control, ktorý dokáže prispôsobiť tuhosť tlmičov podľa typu jazdného profilu.
Počas testovania sa nám poradilo na aute jazdiť s priemernou spotrebou 6,6 litra na 100 kilometrov, ktorá je od výrobcom udávaných 4,5 litra/100 km trochu vzdialená, no stále nie najhoršia. Priznávame, že sme si jazdu patrične užívali a pri umiernenom používaní sme sa dostali aj na úroveň 5,5 l/100 km, no to je stále 1 liter naviac od výrobcom udávanej hodnoty. Objem palivovej nádrže je v tejto verzii navyše iba slabých 47 litrov, čo znamená, že na jedno natankovanie reálne prejdete v ideálnych podmienkach len niečo viac ako 800 km. Pri dojazde menšom ako 50 km vám auto dokonca odmietne ukázať hodnotu dojazdu, čo je dosť nepríjemné. V rýchlosti tak musíte vyhľadať najbližšiu čerpaciu stanicu, aby ste nezostali niekde stáť bez paliva.
O motiváciu na to, aby ste jazdili úsporne, slúži aj systém Driving Eco 2. Ten aktivujete aj špeciálnym tlačidlom na palubovke a môžete v ňom sledovať dlhodobú spotrebu, ekologickosť vašej jazdy, či dokonca spustiť výcvik, ktorý vám ukáže, ako jazdiť šetrne k životnému prostrediu. O ekologickosti vašej jazdy vás informuje aj malá vetvička s listami, ktorá sa nachádza vľavo od budíkov. Jazda s novým Talismanom je ale ozajstným zážitkom, a to kvôli kombinácii výborného podvozku, jazdných vlastností a dostatočného výkonu motora, ktorý dokáže jazdiť aj za menej ako 5 litrov (pokiaľ máte naozaj ľahkú nohu).
Celkovo v nás zanechal Renault Talisman GrandTour naozaj výborný dojem, ktorý pokazili len maličkosti. Nami testovaný model stojí 38 390 EUR, čo je už dosť, no fanúšik francúzskej automobilky to môže pokladať za adekvátnu cenu. V základnej verzii so 110 koňovou verziou dieselovej jednašestky stojí nový Talisman 24 490 EUR, čo je oveľa konkurencieschopnejšia cena. Ako sme už spomínali, všetko je ale v tomto prípade o detailoch. A Renault sa vo verzii Initiale Paris s detailami naozaj vyhral, za čo ho treba rozhodne pochváliť.
Plusy
- podvozok a jazdné vlastnosti,
- digitálna výbava,
- pohodlnosť pri cestovaní a dostatočne veľký kokpit,
- veľký, až 8,7″ displej so systémom R-LINK 2,
- sústava Bose reproduktorov,
- dizajn (subjektívne).
Mínusy
- malý objem nádrže,
- vyššia cena pri verzii Initiale Paris,
- chýba nám mobilná aplikácia s informáciami o aute.
FOTOGALÉRIA | Renault Talisman GrandTour
Automobil na test zapožičal Renault Slovensko.
Pokiaľ mi sú dobre známe špecifikácie modelu a motorov ako takých, tak testovaná 1,6tka má 160 koní, nie 110. Pekný večer.
Omyl, prehliadol som, že v základnej motorizácii.
Umenie strednej triedy? v Renaulte by vás pochválili, to je ich vlajková loď … :)
To je tak, ked sa experti na android pasuju za odbornikov na vsetko.. ;)
odbornici na android ? pochybujem ,pchaju nos do vsetkeho a nic nevedia
sa nepoucili z predoslej recenzie co narobis
A aka je to podla teba trieda? Vyssia stredná? Su automobilky ktore maju “vlajove” lode len v nižšej strednej triedy…
Mondeo, passat, insignia, superb… Su vsetko top modely vyrobcov (respektive znaciek) a tiez patria len do strednej triedy.
a vari nie je?
presne tak
Otackomer by nezaskodil
Môžeš si navodiť niekolko druhov otackomeru, respektíve rozloženia “ukazovateľov” na displeji.
Pre mna je ale zaujimavejsi fakt ze sa da spravit v novych renaultoch toto https://uploads.disquscdn.com/images/bdb761aa5fe86918b0e1e0c8a3117a284c48ceac875ab8836c6155a3e68e1b3c.jpg
Dve turbá na 160 koní? Hnus.
to vies euronormy nepustia :D
lepsie je mat jedno turbo na 180 koni ze dementik
Spravili by ste lepšie, keby ste rozvíjali vaše schopnosti a možnosti pri testovaní Android zariadení. Autám nerozumiete ani za mak a najlepšie spravíte keď sa na to kompletne vykašľate ;)
asi tak, dnes je odbornik na vsetko na kazdom rohu, zial… co sa tyka auta tak pekny dizajn, ale to je tak asi vsetko. frantika urcite nie. kopa farbciek na display ktore absolutne clovek nepotrebuje = kopa kurvitok.
Je jasne, ze to pisete na zakazku. Ale v takom pripade by ste aj tento “test” mali oznacit za inzerciu…
Francúzske auto nikdy viac… Francúzi nech sa radšej venujú bagetám a vínu.
Inak ak to pôjde takto ďalej, za chvíľu tu budete recenzovať už aj sady hrncov…
Nezabúdajte, že máte v hlavičke stránky napísané “Najčítanejší portál o ANDROIDE na Slovensku”
a ty sa venuj niecomu inemu ako ohovaraniu ,lebo mozes velmi lahko zle dopadnut ,hlavne ked si zastupcovia tejto znacky vsimnu tvoj koment ,ako spinavo zavadzas a ohovaras ,vtedy si povies ze uz nikdyviac nezabudaj ty tupec ze francuzi vyrabaju viacej znaciek ,dokonca aj nissan aj mercedes pouziva motor znacky renault to len info pre tupca ako si ty
co mu spravia? zamknu ho do renaultu a nechaju na namesti? ako prise, frantika nikdy v zivote… dizajn vedia, elektriku nie.
Nezavru to bolo obrazne pisane a elektriku uz roky im robi nissan
uz? co sa im stalo, spamatali sa?
hovoris akoby nissan bola nejaka vyhra..
Nissan ma odnich motory a oni elektriku takto to funguje uz davnejsie cca od roku 2000 mozno aj skor,renault dodava motory aj pre mercedes
pohda, len to uz vo mne nieco evokovalo. u mna frantik bude frantik. diazjnovo sa mi pacia ale tam to konci.
Kazdy ma nieco svoje co sa mu paci,len ma ste ked niekto ohovara tych co da mu nepaci, este to memusi bit zle
zial za – uz nikdy viac – u frantikov hovoria skusenosti rodiny, znamych, kolegov…
Presne tak, skúsenosti mňa a okolia hovoria proti francúzskym značkám automobilov… A GABO prosím ťa, nenadávaj mi do tupcov keď neovládaš ani základy gramatiky slovenského jazyka…
Pozri clanok triedy-A-aj-B-ma-pod-kapotou-nove-zakladne-motory—z-Francuzska