MojAndroid

Mobilné zariadenia sú stále zložitejšie a citlivejšie prístroje, pričom úmerne s ich zložitosťou stúpa aj možnosť vyskytnutia sa poruchy. Zrejme nikoho nepoteší situácia, keď sa na jeho mobilnom prístroji objaví nejaká chyba, kvôli ktorej ho musí odoslať do servisu a načas využívať náhradné zariadenie. Samotný proces reklamácie pritom nebýva vždy jednoduchou a rýchlou záležitosťou, môžu sa vyskytnúť nepredvídané okolnosti a komplikácie, ako dokazuje aj náš príbeh, opísaný v tomto článku. Podotýkame, že sa jedná o skutočnú udalosť, žurnalisticky nijako neprikrášlenú a neupravenú a všetky relevantné dokumenty, ktoré sa priebehu reklamácie týkajú, máme k dispozícii v redakcii.

Celý príbeh sa odohral pred pár rokmi a jeho hlavnou „postavou“ je telefón iPhone 3G. Zákazník si ho kúpil a používal ku svojej spokojnosti približne rok. Bolo to však práve obdobie, keď sa pre Apple zariadenia začali objavovať prvé offline navigácie a jednu z nich si zakúpil aj zákazník, ktorý dovtedy GPS čip vo svojom telefóne prakticky nevyužíval. Ako však čoskoro zistil, GPS modul v jeho mobile bol značne nespoľahlivý, zafixovanie signálu mu trvalo bežne 15 až 30 minút a aj potom mal signál časté výpadky; bežné bolo tiež nesprávne udávanie pozície, resp. jej „zamrznutie“ a následné „doskakovanie“. Zákazník sa preto rozhodol svoj telefón reklamovať.

Snímka zo servisného strediska

Snímka zo servisného strediska

Keďže mobil bol zakúpený u operátora, zákazník ho na reklamačné konanie odovzdal priamo v predajni, kde ho bol kúpil. Telefón bol okrem nespoľahlivého čipu zachovalý a okrem mikroškrabancov na povrchu neniesol žiadne viditeľné známky poškodenia. To potvrdzovalo aj Potvrdenie o prijatí reklamácie, kde v kolónke „Stav zariadenia/poškodenie prístroja“ uviedla pracovníčka v predajni len „ošúchané kryty“.

Po 16 dňoch bol telefón vrátený zo servisu. Na zákazníkovo veľké prekvapenie však nebol opravený, servis odmietol záručnú opravu s odôvodnením, že telefón bol mechanicky poškodený. V popise opravy bolo doslovne uvedené nasledovné vyjadrenie: „Neuznanie záručnej opravy z dôvodu mech. poškodenia. Oprava možná výmenou SWAP modulu v cene 254 eur. Odoslané bez opravy.“ Zákazník bol zo vzniknutej situácie mimoriadne pobúrený, nakoľko sa o telefón staral, nosil ho v puzdre a bol si istý, že poškodenia krytu pri konektore a reproduktore sa pri odovzdaní telefónu na reklamáciu na ňom nenachádzali. Argumentoval pritom Potvrdením o prijatí reklamácie, kde žiadne mechanické poškodenie uvedené nebolo. Z tohto dôvodu odmietol telefón prevziať a ihneď na predajni vyjadril písomný nesúhlas s reklamáciou a žiadosť o vysvetlenie vzniku mechanického poškodenia.

Ihneď po príchode domov zákazník navyše spísal písomné odvolanie voči rozhodnutiu servisu, v ktorom zhrnul vyššie uvedené skutočnosti a zároveň dodal, že podľa jeho názoru vzniklo mechanické poškodenie telefónu pri preprave do servisu, alebo priamo v ňom a požaduje kompenzáciu v zmysle platných právnych predpisov. Písomné odvolanie odovzdal taktiež na predajni, kde telefón zakúpil. Okrem toho zatelefonoval aj na infolinku operátora, kde mu operátorka explicitne potvrdila, že prípadné mechanické poškodenie malo byť uvedené v preberacom protokole a prisľúbila, že sťažnosť zákazníka posunie na riešenie príslušnému oddeleniu.

To, ako celý príbeh nakoniec skončil, si môžete prečítať v aktuálnom čísle Android Magazínu, v ktorom však nájdete ešte oveľa viac zaujímavých tém, článkov a rozhovorov.

Článok nájdete v letnom vydaní časopisu Android Magazín na 60. strane

>>> Stiahnite si PDF – Android Magazín Júl-August 2013  <<<

Aplikácia Android Magazín je dostupná na Play Store aktuálne len pre Android tablety vo verzii 3.0 a vyššie. Pre správne spustenie aplikácie je potrebné mať nainštalovanú aplikáciu Adobe AIR. Aplikácia Android Magazín beží na platforme Coverpage od spoločnosti MONOGRAM Interactive.

16.9.2013

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+