MojAndroid

Facebook, Instagram a reklama. To je spojenie, ktoré je základom a hnacím motorom príjmov takýchto spoločností. Keďže teraz Instagram patrí Facebooku, je možné aj hodnotiť, ako sa mení správanie tých, ktorí ho financujú, teda inzerentov.

Instagram Stories (Príbehy) začínajú rásť v oblasti reklamy

To čo najviac v prvom kvartáli 2019, za ktorý sú dostupné dáta priťahovalo inzerentov sú Instagram Stories (Príbehy). Doteraz skôr forma na prezentáciu a spôsob, ako odlišným spôsobom ako je fotografia zaujať sledovateľov, sa stáva zdrojom záujmu pre reklamu. A tak je prvý kvartál roku 2019 v znamení celkovo troch miliónov inzerentov práve cez Príbehy. To vyvolalo napríklad zníženie cien reklamy na Facebooku o 4% a bude to mať ešte jeden a to presne opačný efekt, ako je pri Facebook reklame. Tá na Instagram Príbehoch pôjde hore, pretože je o ňu nateraz veľký záujem.

Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma

Štatistiky reklamných agentúr odhaľujú tiež zaujímavé čísla. Až 40% zo svojich rozpočtov na reklamu plánujú investovať do Príbehov. V celkovom vyjadrení a rozložení financií pre Facebook a Instagram, ako kmeňové formy reklamy a Príbehy, ako ich vlastného konkurenta to potom vyzerá tak, že Instagram a Facebook pohltia z celkových príjmov 80% a zvyšných 20% odchádza do Príbehov. Trend preklápania inzerentov od Facebooku alebo aj Instagramu do špecifickej formy, ktorou sú výlučne Príbehy bude pokračovať, čo umožňujem najmä fakt, že na tomto mieste je reklama stále o 20% lacnejšia, ako to ponúka samotný Facebook. A tento trend si všíma aj WhatsApp, ktorý bude v rámci svojich statusov spúšťať obdobu príbehov a umožní tento priestor aj reklamne spoplatniť.

Najviac zaberá päťsekundová reklama

Analýza záberu a vôbec zaujímavosti pre konečného používateľa, ktorému je reklama určená vyhodnotila za najviac produktívne päťsekundové videá obsahujúce prieskum a po nich nasleduje desaťsekundové video vo forme recenzie vytvorenej samotným užívateľom. A tento trend bude pokračovať, čo Instagram potvrdzuje aj tým, že pripravuje viacero interaktívnych prvkov, ktoré budú robiť reklamu na Príbehoch zaujímavú a pútavú.

Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma
Verzia: Rôzne
Aktuálna cena: Zdarma

Tento trend nebude moc dobre vnímaný užívateľmi, ktorí najviac na Príbehoch tvoria alebo ich odoberajú. Množstvo reklamy, ktoré sa bude iba zvyšovať zníži ich atraktivitu, čo je trend, ktorý viac reklamy so sebou vždy prináša. Riešením zrejme bude spoplatnený premium účet, ako má napríklad YouTube, kde proste reklamu neuvidíte, avšak platíte už za službu a aplikáciu, ktorá bola pre vás roky bezplatná. Instagram chce uľahčiť aj samotné tvorenie reklamy, keď bude ponúkať a vyvíjať nástroje pre ich jednoduché kreovanie. Proste všetko s cieľom dostať reklamu na Príbehy čo najľahšie, priamo k užívateľom.

Náš tip
Facebook takto premenuje Instagram a WhatsApp
10.8.2019

+