Multimédiá | Zvládne aj Ultra HD 4K video

To, že je Sony Xperia Z1 multimediálnym smartfónom, dokazuje nielen pekný Full HD displej s naozaj výborným spracovaním farieb, ale hneď niekoľko ďalších vlastností a funkcií tohto zariadenia. Jednou z najzaujímavejších je schopnosť prehrávať UltraHD video v 4K rozlíšení. To smartfón prehral bezproblémovo, hoci  nie v natívnej aplikácii Filmy, ale v nainštalovanej aplikácii MX Player. Samozrejmosťou je tiež schopnosť prehrávania Full HD videa, a to aj s veľkým tokom dát za sekundu, čo ocenia najmä fanúšikovia kvalitných filmov a seriálov. Tí si svoje kúsky na 5″ Full HD displeji dokonale vychutnajú.

sony-xperia-z1-screenshot-36 sony-xperia-z1-screenshot-120

Ak patríte medzi fanúšikov dobrej hudby a počúvate ju stále a všade, Sony Xperia Z1 je určená práve pre vás. Ide totižto o smartfón s výborným prehrávačom hudby a kvalitným hlasným reproduktorom, čo ocení každý hudobný fajnšmeker. Aplikácia Walkman je digitálnou formou toho najlepšieho, čo Sony v hudobnom priemysle vymyslelo a určite nám dajú za pravdu aj viacerí odborníci. Walkman je totižto veľmi prehľadný prehrávač hudby s pokročilými nastaveniami a funkciami, ktoré nájdete len v máloktorom smartfóne či tablete.

Okrem základných funkcií, akými sú napríklad delenie hudby podľa názvu, autora, albumu, či žánru, nájdeme v aplikácii Walkman aj niekoľko nadštandardných funkcií. Za jednu z nich môžeme označiť vylepšenia zvukového výstupu, ktoré si opíšeme v zozname nižšie:

• Surround Sound (VPT) – virtuálne vytvorenie priestorového zvuku v slúchadlách. Na výber máte niekoľko prednastavených profilov – štúdio, klub, koncertná hala – a zvoliť si môžete vždy ten najvhodnejší, v závislosti od hudby, ktorú počúvate.
  • ClearAudio+ – digitálne vylepšenie zvuku od Sony, ktoré má skladbu priblížiť kvalitou ku reálnemu podaniu. Celkovo zvyšuje kvalitu prehrávaných skladieb.
  • Clear Phase™ – digitálna úprava hudby, ktorá skladby prispôsobí pre čo najlepšie znejúci zvuk hlasitého reproduktora. Aktivovať sa dá len pri hlasnom prehrávaní.
  • xLOUD™ – umelé zvýšenie hlasitosti pre lepšie ozvučenie väčších priestorov a hlučnejších prostredí.
  • Clear Stereo – funkcia, ktorá vyrovnáva hlasitosti medzi ľavým a pravým zvukovým kanálom, aby ste si mohli vychutnať čistý stereo zvuk.
  • Dynamic Normalizer – ide o úpravu hlasitosti všetkých skladieb na rovnakú úroveň, aby sa vám nestalo, že vám jedna skladba hrá pri rovnakej hlasitosti tichšie alebo hlasnejšie než iná.

Okrem týchto súčastí má aplikácia Walkman aj vlastný, 5-pásmový ekvalizér s niekoľkými prednastavenými profilmi. Ak máte radi čistý vokál, hlbšie basy alebo vyvážené všetky zložky, ekvalizér vám pomôže nájsť tie správne nastavenia prehrávača. Priamou súčasťou prehrávača hudby je tiež funkcia vizualizér a nastavenie pre zmenu informácií o skladbe. Počúvanie a prehrávanie hudby bolo inak v aplikácii Walkman bezproblémové a intuitívne, ocenili sme prítomnosť ovládacích prvkov prehrávača v notifikačnej lište a na zamknutej obrazovke. Škoda však, že sme nemali možnosť vyskúšať si slúchadlá, ktoré výrobca pridáva k tomuto zariadeniu.

sony-xperia-z1-foto-08

Pochvalu si od nás zaslúži rozhodne aj hlasný reproduktor. Ten sa presťahoval z pravého boku Xperie Z na spodnú hranu Xperie Z1, čo hodnotíme ako vítanú zmenu. Okrem toho je však tiež väčší a hlasnejší, pričom si zachováva dobrú kvalitu prehrávaného zvuku. Najlepšie vyznie pri položení zariadenia na stôl, keď sa vychádzajúci zvuk odráža od pevnej podložky.

17.9.2013