2. časť: Displej, výkon a pamäť,
  3. časť: Operačný systém,
  4. časť: Multimédiá, fotoaparát,
  5. časť: Konektivita, batéria, hodnotenie
  6. časť: Fotogaléria

Multimédiá

Multimediálna výbava smartfónu je na tom veľmi dobre. Päť palcový Full HD displej prispieva k maximálnemu zážitku z pozerania videí, či už vo Full HD alebo menšom rozlíšení. Zahanbiť sa však nedá ani zvukový výstup. Reproduktor Xperie Z síce nedosahuje takých kvalít ako v prípade iných zariadení Sony, hlasitosť je však dostatočná. Všimli sme si, že pri ponorení a vytiahnutí telefónu z vody dochádza k jej značnému útlmu. Do mriežky reproduktoru sa pravdepodobne dostane voda, ktorá bráni prenikaniu zvuku – po vyschnutí sa reprodukcia vráti do pôvodného stavu. Sony Xperia Z podporuje technológie Clear Phase, pre automatické prispôsobenie kvality zvuku interného reproduktora a tiež xLoud, ktorá zvýši jeho hlasitosť. Video môžete prehrávať aj prostredníctvom microUSB, ktorý podporuje štandard MHL. Samozrejme budete k tomu potrebovať aj príslušnú redukciu.

Sony Xperia Z  24

Galéria Xperie Z je rovnaká ako sme mohli vidieť aj v prípade Xperie T. Tá zobrazuje fotografie v mriežke, ktorej veľkosť môžete prispôsobovať pomocou gesta pinch-to-zoom. Fotografie vytvorené so zapnutou funkciou geoznačkovania sa dajú zobraziť aj priamo na mape alebo na 3D modely planéty Zem. Svojim známym tak môžete jednoduchým spôsobom ukázať fotografie z dovolenky pri mori bez toho, aby ste ich museli pracne vyhľadávať v pamäti telefónu. Album od Sony prináša aj priamu podporu pre sociálne siete Facebook a Google+. Funkciua SensMe slideshow vytvorí z vašich fotografií prezentačné video doplnené o hudbu a rôzne efekty.

Sony Xperia Z 22 Sony Xperia Z 23 Sony Xperia Z 21

Okrem galérie sa nachádza v Xperii Z aj aplikácia hudobného prehrávača, ktorý spoločnosť nazýva Walkman. Ten je štandardnou súčasťou všetkých novších smartfónov Sony a ponúka výborne spracované používateľské prostredie a funkcie. Medzi skladbami sa môžete prepínať pomocou gest, posunom prsta zľava doprava alebo naopak. K dispozícii je a prehľadné triedenie hudby podľa kategórií ako autor, album, skladba a podobne, a Sony nezabudlo ani na 5-pásmový grafický ekvalizér. Zaujali nás dve špeciálne kategórie s hudobnými skladbami, Hudba priateľov a SenseMe. V prvej menovanej sa zobrazujú zdieľané hudobné klipy vašich priateľov z Facebooku. V druhej hudobný prehrávač automaticky roztriedi skladby podľa ich charakteru do deviatich kategórií, ako napríklad Relax, Jemné, Uvoľnené a ďalšie. Samozrejmosťou je aj podpora ovládania priamo z notifikačnej lišty. Pre zlepšenie zvuku je k dispozícii aj funkcia ClearAudio+, ktorá automaticky nastaví potrebné parametre tak, aby bola dosiahnutá väčšia kvalita.

Sony Xperia Z 26 Sony Xperia Z 25 Sony Xperia Z 27

Fotoaparát

Silnou stránkou Xperie Z je jej 13 Mpix fotoaparát. Ako prvá na svete totižto Xperia Z prináša aj možnosť nahrávania HDR videa, ktoré navyše môžete nahrávať až vo FullHD kvalite. Sony je svetovo známe kvalitou svojich fotoaparátov, nielen v mobilnom segmente a fotoaparát v Xperii Z je vrcholom toho, čo Sony môže svojim zákazníkom v mobilnom zariadení ponúknuť. Xperia Z určite zaujme aj prednou kamerou, ktorá má rozlíšenie 2,2 Mpix a dokáže nahrávať až FullHD 1080p video pri 30 FPS.

Fotoaparát Xperie Z ponúka okrem vysokej kvality aj množstvo nastavení. Okrem automatického režimu si môžete vybrať aj z niekoľkých scénických režimov (napr. nočná scéna, dokument, či párty) a nechýbajú ani základné nastavenia pre rozlíšenie, blesk, samospúšť, HDR, hodnotu expozície, vyváženie bielej a ISO. S funkciou Smile Shutter sa s Xperiou Z môžete nechať vyfotiť práve vtedy, keď sa zasmejete. K dispozícii je aj zhlukové snímanie a možnosť vytvoriť panoramatický záber, či aktivovať jeden z deviatich dostupných efektov. Ak neviete, aké nastavenia fotoaparátu máte zvoliť, odporúčame vám automatický mód Superior Auto, ktorý nastaví všetko podľa potreby.

Veľmi užitočnou funkciou je aj rýchle snímanie. To umožňuje zachytiť fotografiu alebo video priamo po spustení fotoaparátu z lockscreenu, čo je priam výborná funkcia, ak potrebujete zachytiť narýchlo nejakú momentku. Rýchle snímanie si rovnako ako ostatné funkcie, môžete nastaviť v prostredí aplikácie Fotoaparát, ktorá je prehľadná a intuitívna. V spodnej, respektíve pravej časti pri položení na šírku, sa nachádza veľké softvérové tlačidlo spúšte. Mrzí nás, že si v takom veľkom zariadení nenašla miesto aj hardvérová spúšť, ktorá by potešila zrejme väčšinu používateľov. Čo sa týka kvality snímkov, jedinú výhradu máme k nakrúcaniu videa, na ktorom  pri prudších pohyboch vzniká nežiadúci efekt vlnenia obrazu.  Nižšie si môžete prezrieť ukážky fotografií a videa.

2. časť: Displej, výkon a pamäť,
  3. časť: Operačný systém,
  4. časť: Multimédiá, fotoaparát,