Systém: Takmer čistý Android

Je to tak. Ja som zástancom čistého Androidu, ideálne na Pixeloch. Nadstavby ponúkajú množstvo zaujímavých funkcií a nastavení, ale ja stále dávam prednosť čistému a uhladenému Androidu. V tomto smere má Xperia u mňa veľké plus. Nadstavba od Sony nikdy nepatrila medzi tie robustnejšie, no teraz je okresaná ešte viac. To sa mi páči. Ponecháva si však niekoľko kvalitných aplikácií priamo od Sony, ktorých by bola škoda. V systéme tak nájdete obľúbenú aplikáciu galérie s názvom Album či podarený videoprehrávač.

Aby som nezabudol, zariadenie samozrejme beží na najnovšom Androide 9.0 Pie. Ovládanie je úplne rovnaké, ako na Pixeloch. Na spodnej strane obrazovky sa nachádzajú dve softvérové tlačidlá – späť a domov. Notifikačná lišta je z čistého Androidu, rovnako aj nastavenia systému. To sa mi páči.

Okrem samotných aplikácií, pridal výrobca ešte aj funkciu s názvom Bočný snímač. Ten už veľmi dobre poznáme z predchodcov. Je to funkcia, ktorú vyvoláte dvojitým poklepaním na bok zariadenia. Je jedno či pravý alebo ľavý. Po poklepaní sa vám zobrazí menu s aplikáciami, ktoré ste si zvolili.

Zaujímavou funkciou je režim viacerých okien. Vlastne dvoch. To znamená, že na displeji môžete mať naraz zobrazené dve aplikácie a pracovať s nimi súčasne. Osobne nie som veľkým fanúšikom takýchto a podobných riešení, no v Xperii sa mi to páči. Prečo? Práve kvôli uhlopriečke a pomeru strán displeja. Keď zariadenie otočíte na šírku, zrazu pred sebou máte dve takmer plnohodnotné aplikácie, s ktorými sa pracuje pohodlne.

Multimédiá: Pre toto si Xperiu 1 kúpite

Skvelý displej je priam predurčený na sledovanie filmov či konzumáciu iného multimediálneho obsahu. Počas prezerania videa alebo hrania hier si môžete dokonca nastaviť vibrovanie “do rytmu”. Je to celkom zábavné. Poriadny multimediálny smartfón potrebuje aj poriadne reproduktory. A to Xperia spĺňa. Obsahuje dva stereo reproduktory. Jeden sa nachádza nad displejom a druhý na spodnej hrane. Hrajú dostatočne nahlas a kvalitne. Trochu mi chýbala basová zložka. Najnovšie Samsungy sú na tom ešte o trochu lepšie.

3,5 mm jack sa už klasicky nezmestil. Výrobca na to myslel a do krabice pribalil aj redukciu z USB-C. Zaujímavé je, že dodávané slúchadlá majú 3,5 mm jack konektor. To nevidíme často. Zvuk je možné podrobne nastaviť. Nechýba ekvalizér a ani podpora Dolby Atmos. Prítomná je aj funkcia DSEE HX, ktorá dokáže zvýšiť kvalitu komprimovaných hudobných súborov takmer na úroveň Hi-Res. Samozrejme, len v prípade použitia káblových slúchadiel.

Dodávané slúchadlá by som kvalitou zvukového prejavu zaradil medzi to lepšie, čo môžeme v baleniach smartfónov nájsť. Disponujú 3,5 mm jackom, čo je zaujímavé. Pri prehrávaní je kladený dôraz hlavne na basy, tie sú naozaj výrazné. Zvuk mi celkovo príde trochu tlmený a prebasovaný, no počúvať sa dá. Možno trochu viac stredov a výšok by tomu pomohlo. Nechýbajú ani náhradné gumičky do uší a oceňujem, že mi v ušiach držia výborne.

27.6.2019