Vítam fanúšikov operačného systému Android pri ďalšej recenzii, tentokrát si predstavíme čosi z kategórie #Príslušenstvo. Do rúk redakcie MojAndroid.sk sa totiž dostal nenápadný Prestigio Multicenter, čo je akýsi čarovný box, ktorý vašu klasickú a teda „hlúpu“  televíziu zmení na Smart TV nabitú skvelými funkciami. Či to už bude prehliadanie internetu, hranie hier, prezeranie filmov a mnoho ďalšieho, Prestigio Multicenter toho zvládne skutočne veľa. Ak vás tento nenápadný box zaujal, určite pokračujte v čítaní nižšie.

1

BALENIE

To nie je ničím výnimočné. V papierovej krabičke nájdete samotný box Multicenter, diaľkový ovládač, napájací kábel, HDMI kábel a sadu brožúrok. Súčasťou balenia je taktiež aj pliešok na odkrútenie krytu v diaľkovom ovládači, pod ktorým sa ukrýva batéria. Ten odporúčam nestratiť, s použitím alternatívnych predmetov môžete totiž ľahko poškodiť štrbinku na otváracom kryte.

DIZAJN

Po dizajnovej stránke neponúka Multicenter nič nezvyčajné.  Klasický matný čierny plast na hornej strane vhodne dopĺňa vygravírované logo spoločnosti Prestigio, panel so vstupmi a výstupmi je už však pokrytý lesklým plastom. Nutné je však podotknúť, že prechod medzi dvoma druhmi plastu je zvládnutý skutočne bravúrne a Multicenter tak určite zapadne do nejednej modernej domácnosti. Celkovo pôsobí box s malými rozmermi a nízkou hmotnosťou (106 x 106 x 20 mm, 185 g) dobrým dojmom,  potešia tiež gumené nožičky na spodnej strane, ktoré zabránia šmýkaniu na šikmej ploche.

3

VÝKON

Srdcom boxu je dvoj-jadrový procesor ARM Cortex-A9, tomu asistuje 1 GB operačnej pamäte RAM, z ktorej je však reálne využiteľných len 750 MB. Za operačný systém si Prestigio vybralo Android vo verzii 4.2.2 Jelly Bean, ktorý je už dobre známy väčšine nadšencov zeleného robota. O grafický zážitok na vašej televízii sa postará čip Mali-400. Integrovaná pamäť dosahuje veľkosť 4 GB, pričom veľkou výhodou je možnosť rozšíriť ju ešte pomocou Micro SD karty o ďalších 32 GB. Pripojiť môžete ešte celý rad pamäťových médií, ako napríklad klasický USB Flash disk, alebo externý HDD. Tu sa však možnosti rozšírenia pamäte ani zďaleka nekončia.

4

Keď som Multicenter prvýkrát zapol, ostal som nemilo prekvapený. Kým sa totiž box “naštartoval”, ubehlo hádam aj niekoľko desiatok sekúnd. Môj prvý dojem nenapravilo ani dlhé načítanie domácej obrazovky, či spárovanie so smartfónom, ktoré trvalo približne 2 minúty. Nutné je však podotknúť, že v tomto prípade sa nebavíme o žiadnom high-endovom smartfóne, ale len o akomsi “vylepšení televízie”. Aj napriek tomu by som však ocenil svižnejšie reakcie. Čo ma na prvý pohľad zaujalo, resp. potešilo bol obchod Google Play, vďaka ktorému si do Multicentra môžete sťahovať rôzne aplikácie, či obľúbené hry.

5

Poďme si ale povedať, čo potrebujete k tomu, aby ste Multicenter vôbec spustili. V prvom rade je to klasický HDMI kábel, ktorý, ako som už spomínal, nájdete aj v balení. Samozrejmosťou je prítomnosť televízie práve s HDMI portom, respektíve rozbočovač s takýmto druhom portu. Potrebný bude aj prívodný kábel s adaptérom do klasickej európskej zásuvky, ktorý je taktiež súčasťou balenia. Ten si však nemýľte s nabíjačkou – potrebný totiž bude po celý čas, čo bude Multicenter zapnutý. Pripojiť môžete aj LAN kábel, teda kábel na priamy prístup k internetu. Nájdeme tu taktiež vstup na Audio/Video a niekoľko USB vstupov, či štrbinku na Micro SD kartu.

6

Čo ma určite potešilo, je prítomnosť Bluetooth, vďaka ktorému môžete bezproblémovo prenášať súbory do a z Multicentra bez nutnej prítomnosti pamäťového média. Naopak, sklamal ma port na MicroSD kartu – väčšina fotoaparátov totiž využíva karty SD typu.

OVLÁDANIE

Čo sa ovládania týka, máte hneď niekoľko možností: ovládač z balenia, aplikáciu na smartfón, myš, klávesnicu,  joystick a podobne. Osobne sa mi najviac osvedčila práve myš v kombinácii s klávesnicou – a to z jednoduchého dôvodu. Ovládanie pomocou ovládača nie je príliš pohodlné, konkrétne pohyb v menu, resp. medzi domovskými obrazovkami. Tu však narazí kosa na kameň – ak použijete myš na spustenie akejkoľvek aplikácie, či videa, automaticky prichádzate o možnosť vrátiť sa pomocou nej späť. Do ruky si tak musíte vziať opäť ovládač z balenia, ktorým sa dostanete na domovskú obrazovku.

2

Poďme k aplikácii na smartfón. Tej trvá pomerne dlho, kým sa dokáže „spárovať“ s Multicentrom. Po tejto úspešnej akcii sa vám naskytne pohľad hneď na niekoľko možností ovládania: TV Remote, Air Mouse, Mirror TV. TV Remote pritom ponúka klasický ovládač, Air Mouse zasa inovatívne ovládanie vzduchom. To však nie je zďaleka také presné, ako by som si predstavoval, a tak som túto možnosť na míle obchádzal. Treťou možnosťou je relatívne presné ovládanie dotykom, a teda Mirror TV. Samostatnou kategóriou, ktorú už k ovládaniu zaradiť nemôžeme, je Camera Share, čo je vlastne zdieľanie obrazu smartfónu na vzdialenú plochu. Pri tejto šikovnej vecičke však musíte rátať s miernym spomalením a sekaním na vašom televízore.

Bez názvu prestigio2

V dolnej časti aplikácie máte zasa na výber niekoľko priečinkov, ktoré môžete prehľadávať – či už je to Audio, obrázky, video, alebo dokumenty. Multicenter si poradil skutočne s čímkoľvek, podpora je tu teda naozaj prvotriedna, za čo musím Prestigio skutočne pochváliť.  Problém som dokonca nemal ani s graficky náročnejšími operáciami, ako napríklad s prehrávaním Full HD filmov.

prestigio3 prestigio4 prestigio

HODNOTENIE

Ak by som mal Prestigio Multicenter s kódovým označením PAB2411 zhodnotiť do jednej vety, jedná sa o vcelku zaujímavé zariadenie, ktoré vašu „hlúpu“ televíziu razom premení na Smart TV s Androidom a možnosťou prehliadať internet, avšak s množstvom nedostatkov. Asi za najväčší považujem nedoriešený spôsob ovládania, s ničím totiž nemôžete ovládať všetko, a tak budete musieť mať v ruke minimálne ovládač z balenia a smartfón. A to sa ešte nebavíme o rôznom príslušenstve, ktoré máte zapojené v USB portoch Multicentra. Nevýhodou je tiež malá pamäť RAM, ktorá sa postará o spomalené a sekané reakcie, vzhľadom k typu zariadenia sa však na Prestigio dlho hnevať nemôžeme. Naopak, potešili ma možnosti konektivity, či typy podporovaných súborov. Ak vám pripadá Smart TV zbytočne drahá, Prestigio Multicenter je pre vás ako stvorený. Váš pritom môže byť za 66 €.

25.7.2014