Výkon a pamäť: Stojí za to?

Vnútri Huawei Y7 2019 frčí osemjadrový procesor Snapdragon 450, ktorý sa jasne radí k nízkej až k nižšej strednej triede. Jeho výkon neohromí, no telefón fungoval na naše prekvapenie naozaj plynulo. Zásekov, dlhšieho načítavania či akýchkoľvek zaváhaní sme boli svedkami skutočne iba občas, a pokiaľ telefónu nedáte zabrať, odrazí sa to kladne nielen na používateľskom zážitku, ale aj na výdrži batérie, o ktorej si povieme niečo neskôr. Procesor dopĺňa menšia, 3 GB operačná pamäť, ktorá udržiavala aplikácie na pozadí spustené vcelku úspešne. Multitasking prebiehal bez problémov a telefón zvládol aj nejaké tie graficky menej náročné hry.

Upozorňujeme, že nie všetky hry sú optimalizované pre zobrazenie v pomere strán 19:9, a tak sa môžu vyskytnúť čierne pruhy na krajoch. Interné úložisko o kapacite 32 GB je možné rozšíriť o microSD kartu do veľkosti 512 GB. Telefónu nerobila problém 32 GB pamäťová karta, nuž po vložení 64 GB karty začal telefón sekať a následne sa reštartoval. Príčinu tohto problému nevieme, no karta nerobí problém na žiadnom inom zariadení. Vyššie sú uvedené snímky obrazovky z dvoch benchmarkových aplikácií.

Operačný systém: Android 8.1 Oreo v roku 2019

Nasadenie staršej verzie operačného systému nie je zriedkavé pri smartfónoch nižšej cenovej kategórie. Platí to aj pre tento model. Operačným systémom smartfónu Huawei Y7 2019 sa stal Android 8.1 Oreo s overenou nadstavbou EMUI 8.1, ktorá prináša funkcie, ktoré vidíme prakticky na každom telefóne od tohto čínskeho giganta.

Počas prvého spustenia nám systém ponúkol, či chceme používať skener odtlačkov prstov ako “touchpad”, teda či si ho želáme použiť ako zariadenie pre rôzne gestá, napríklad na stiahnutie notifikačnej lišty, prechádzanie obrázkov v galérii a podobne. Nuž, aj po povolení to nefungovalo a očakávame, že to výrobca opraví v najbližších softvérových aktualizáciách. Keď sme už pri nich, spomenieme, že bezpečnostná záplata počas nášho testovania bol platná k 1. januáru 2019.

10.4.2019