Operačný systém | Android 4.3 a Sense 5.5

Novinkou v smartfóne HTC One Max je operačný systém Android 4.3 doplnený o nadstavbu HTC Sense 5.5. Tá patrí jednoznačne medzi najprepracovanejšie nadstavby Androidu a ponúka niekoľko výnimočných funkcií, medzi ktoré môžeme zaradiť HTC BlinkFeed, prepracovanú galériu, nový mód Do Not Disturb, či skratky v notifikačnej oblasti, pomocou ktorých môžete pristupovať k vybraným funkciám zariadenia.

Podľa štatistík spoločnosti HTC využíva službu BlinkFeed (iba) 70% používateľov nadstavby Sense. Aj preto sme sa v nadstavbe Sense 5.5 dočkali novinky v podobe tlačidla pre jednoduché vypnutie tejto funkcie, čo hodnotíme pozitívne, pretože nie každý používateľ smartfónu je takto “sociálne” zameraný. Novou súčasťou systému je tiež galéria, ktorá ponúka prepracovanejší editor Zoe s novými efektmi a audiom, a dostupný je tiež nový generátor animovaných GIF obrázkov. Za zmienku tiež stojí 50 GB bonus na cloudovom úložisku Google Drive, ktorý získa každý majiteľ tohto zariadenia a spomenúť musíme určite aj nový mód Do Not Disturb dostupný medzi rýchlymi skratkami v notifikačnej lište, ktorý zablokuje prichádzajúce hovory a stíši notifikácie. Inak je nadstavba totožná s tou, ktorú nájdeme v HTC One. Nakoľko nadstavba ponúka naozaj množstvo funkcií a prepracovaných súčastí, venovali sme sa jej v samostatnom článku. Ak sa chcete dozvedieť viac, prečítajte si článok HTC Sense 5.5: Používateľské prostredie a aplikácie [1.časť].

Multimédiá | Najsilnejšia stránka Maxu

HTC One Max je zariadenie priam určené na prehrávanie multimediálneho obsahu. Okrem silných stereo reproduktorov BoomSound totižto ponúka aj veľký a jemný displej, na ktorom si pohodlne vychutnáte akýkoľvek film alebo seriál. Výkon procesora dovoľuje prehrávať multimédiá v najvyšších kvalitách a formátoch, pričom zariadenie hravo zvládne prehrať aj Full HD videá s bohatým dátovým tokom. Na prehrávanie filmov sme využívali alternatívnu aplikáciu MX Player, ktorá zvládne prehrať aj kodeky, ktoré nepodporuje natívna aplikácia Galéria.

HTC-One-Max-screen-44

Silnou stránkou tabletofónu HTC One Max je jeho prehrávač hudby. Ten ponúka veľmi pekne spracované prostredie a komplexné funkcie, ktoré využijete pri prehrávaní vašich obľúbených skladieb. Samozrejmosťou je prehľadné rozdelenie hudby podľa autorov, albumov či skladieb a nechýbajú ani zoznamy piesní alebo položka s naposledy prehrávanými singlami. Prehrávač ponúka pokročilé vyhľadávanie hudby a vizualizér, ktorý nájdete v zariadení v niekoľkých tematických spracovaniach. Jediné, čo nám v tomto prehrávači chýba, je ekvalizér, ktorým by sme si aspoň z časti mohli upraviť zvukový výstup. Prednastavené hodnoty tónov sú však vhodné na prehrávanie akéhokoľvek žánru. Na záver pripomíname, že HTC One Max neponúka softvérové vylepšenie Beats Audio, ktorý nájdete v menšom modeli HTC One.

Čo sa prehrávania audia týka, reproduktory BoomSound ponúkajú naozaj vysokú hlasitosť, ktorú môžete využiť aj na ozvučenie menšej oslavy v interiéri izby. Do popredia sa však pretláčajú skôr stredné a vysoké tóny, čo spôsobuje, že reproduktory miestami pôsobia “ostrým” dojmom. Na svoje si tak prídu najmä fanúšikovia žánrov pop, disco, techno a podobne. Do istej úrovne zvládajú slúchadlá aj basové zložky hudby, tie sa však pri nižších frekvenciách menia na chrčanie, čo môže celkový zážitok z hudobného prejavu skaziť. Od reproduktorov, ktoré sú zabudované priamo v zariadení však nemôžeme chcieť bohatší basový prejav a celkovo ich hodnotíme ako najlepšie reproduktory, ktoré vo svojom smartfóne môžete mať.

20.11.2013