Odomykanie: Kombinácia odtlačku a tváre

Dnešné smartfóny by sa samozrejme nezaobišli bez poriadneho a efektívneho zabezpečenia. Istotu môžete mať i pri tomto zariadení. To je možné v jeden moment odomknúť hneď trojako. Najrýchlejšou a najbezpečnejšou možnosťou je použiť veľmi rýchly a presný skener odtlačkov prstov na zadnej strane, ktorý je schopný zapamätať si päť odtlačkov. Ten zareaguje doslova v zlomku sekundy a oživí telefón.

Pohodlne sa dá použiť aj odomknutie pomocou tváre. To už nie je tak rýchle, ako skener odtlačkov, za to však podstatne rýchlejšie, ako v prípade lacnejších modelov. Tvár je počas dňa zaregistrovaná do dvoch sekúnd a vy si môžte v nastaveniach zvoliť, či sa má po úspešnom naskenovaní telefón ihneď odomknúť, alebo si želáte ešte potiahnuť prstom po uzamykacej obrazovke. Samozrejmosťou sú aj možnosti odomknutia pomocou PIN kódu, hesla a vzoru.

Fotoaparáty: Skvelý fotograf za nižšiu cenu

Ako sme v úvode recenzie spomenuli, HONOR 20 Lite sa bude snažiť zaujať svojou zostavou fotoaparátov. Tie za denných podmienok tvoria excelentné snímky so skvelým podaním farieb, dobrou ostrosťou a hodnou dávkou detailov. Pri slabšom osvetlení sú už však badateľné známky absencie akejkoľvek stabilizácie obrazu pri fotení. Primárny snímač Sony IMX576 Exmor ES disponuje rozlíšením 24 MP a svetelnosťou f/1.8. Jedná sa o najkvalitnejší snímač tohto modelu na zadnej strane. Nás milo potešila prítomnosť širokouhlého snímača, ktorý na danú cenu vytvára skvelé fotografie. Pri týchto záberoch je však očividná nižšia svetelnosť snímača (f/2.4), tak ako aj nižšie rozlíšenie (8 MP). Do tretice je tu aj 2 MP senzor pre zmeranie hĺbky ostrosti, ktorú môžete využiť pri fotografiách vyhotovenými režimom “širokej clony”.

HONOR 20 Lite RECENZIA fotoaparát
Na zadnej strane nájdeme až tri snímače

Dych dokáže vyraziť aj predný fotoaparát, ktorý disponuje rozlíšením až 32 MP a vytvára na danú cenu skutočne vynikajúce snímky. Samozrejmosťou je prítomnosť portrétneho režimu, ktorý vcelku korektne rozmaže pozadie za vami. Všetky štyri fotoaparáty sú reprezentované režimom umelej inteligencie (AI). Tá dokáže rozlíšiť desiatky rôznych scén a následne upraviť fotografiu tak, aby vyzerala naoko krajšie. Väčšinou sú však tieto fotografie výrazne presaturované a my odporúčame fotiť klasickým, automatickým režimom, ktorý je podľa nášho názoru doplnený o softvér, ktorý vylepšuje vzhľad výslednej fotografie.

Skvelo funguje aj nočný režim, v ktorom je možné nastaviť hodnotu ISO a dĺžku uzávierky až do 32 sekúnd. Pokročilí používatelia využijú aj PRO režim. Pri Huawei a HONOR zariadeniach nás však celkom mrzí, že fotografie nie sú automaticky fotené s režimom HDR. Telefón je schopný nahrávať video maximálne v 1080p pri snímkovej frekvencii 60 FPS. Video je plynulé, s funkčným automatickým ostrením. Nechýba ani základná elektronická stabilizácia obrazu nahrávaného videa. S prednou kamerou nahráte video v rozlíšení 1080p s 30 FPS.

Zábery vyhotovené primárnym fotoaparátom:

Porovnanie: Normálny vs. širokouhlý snímač

Nočný režim odvádza skvelú prácu: