Systém: Čistota pol života

Časy, kedy sa výrobcovia Android smartfónov chceli silou mocou jeden od druhého odlíšiť vlastnými nadstavbami systému sú, našťastie, nenávratne preč. Čoraz viac z nich si totiž uvedomuje, že tieto nadstavby prinášali viac zla ako dobra, a tak sa na ne vykašlali. Asus je v tomto smere skvelým príkladom, keďže svoju nadstavbu ZenUI graficky ohlodal na špik kosti. Napriek tomu v nej ale zanechal všetky užitočné pridané funkcie.

Výsledkom je skvelá rýchlosť a svižnosť prostredia, ktorú ešte umocňujú zmienené funkcie navyše. Z tých stojí za zmienku najmä funkcia Optiflex, ktorá dokáže spúšťanie a prepínanie medzi aplikáciami postupným používaním zariadenia zrýchľovať. Zároveň táto funkcia šetrí energiu, čo taktiež nie je na škodu. Ďalej musíme spomenúť aj funkciu Twin Apps, ktorá vám “naklonuje” komunikačné appky tak, aby ste nimi vedeli pohodlne spravovať viacero účtov.

Náruživých hráčov poteší režim Herný džin, ktorý vám umožní prispôsobiť si isté nastavenia telefónu počas hrania. Praktická je aj funkcia s názvom Súkromné počúvanie, ktorá vám zase dovolí prehrať audio cez hovorový reproduktor. Užitočné je to napríklad pri počúvaní hlasových správ od vašich priateľov. Nakoniec v systéme nechýba ani ovládanie gestami. Tými skontrolujete upozornenia, prijmete hovor, stlmíte vyzváňanie či rozsvietite obrazovku.

Gestá ale môžete zadávať aj na zamknutej obrazovke, pričom nakreslením rôznych znakov dokážete spustiť rôzne appky či akcie. No a gestami tiež môžete nahradiť klasický navigačný panel. Tieto navigačné gestá ale nemajú nijako prispôsobené animácie, a tak sme ich teda ihneď po odskúšaní vypli. Omnoho užitočnejšie je dedikované inteligentné tlačidlo, ktoré je umiestnené na pravej hrane konštrukcie.

S ním môžete taktiež vyvolať rôzne akcie a hravo si tak po jeho stlačení prepnúť vyzváňací režim telefónu alebo si po dvojitom stlačení posvietiť v tme. Okrem toho všetkého nám nedá nepochváliť Asus za ukážkovú starostlivosť o systém. Počas nášho testovania sme sa totiž dočkali jednej väčšej aktualizácie a ďalšie budú určite časom pribúdať.

Multimédiá: Na parádu

Takmer celkom bezrámikový veľký displej a podpora HDR10 funkcionality, minimálne z vizuálneho hľadiska, predurčuje Asus Zenfone 6 na konzumáciu toho najrôznejšieho multimediálneho obsahu. No a to isté sa dá, našťastie, tvrdiť aj z hľadiska kvality audia. To je vytvárané stereo reproduktormi, respektíve spojením hlavného reproduktora s hovorovým reproduktorom. Ten hovorový sa stará najmä o vykreslenie výšok, pričom zvyšok roboty ostáva práve na hlavnom reproduktore.

Spolupráca im však ide vcelku dobre a kvalita ako aj hlasitosť zvuku je viac než uspokojivá. Navyše, nastavenia telefónu ponúkajú možnosť prispôsobenia audia prostredníctvom softvéru od DTS. Ak sa vám teda zvukové podanie nebude úplne pozdávať, budete ho môcť jednoducho zmeniť. To isté platí aj pre počúvanie hudby cez slúchadlá. Mimochodom, tie, ktoré sú pribalené v predajnom balení hrajú viac ako slušne a mali by ste im dať šancu.

20.6.2019