Ak je počítačová hra skutočne dobrá a vydarená, na hrateľnosti a zábavnosti jej nič neuberú ani roky od jej prvého vydania. Svedčia o tom aj reedície klasických PC a konzolových hier ako Max Payne, Polda II a III, GTA III či Vice City. Prakticky všetky sa na platforme Android stali hitmi a v v mnohých prípadoch sú dokonca lepšie než nové hry, vyvinuté špeciálne pre túto mobilnú platformu. Pred niekoľkými týždňami sa do tejto skupiny portovaných hier zaradil kontroverzný, ale legendárny titul z 90. rokov minulého storočia – automobilová hru Carmageddon.

Carmageddon 12

Trochu z histórie

Pri počítačoch a počítačových hrách čas beží oveľa rýchlejšie a teda nečudo, že druhá polovica 90. rokov môže byť vnímaná ako dávne historické obdobie. Práve vtedy, konkrétne v roku 1997 uzrela svetlo sveta jedna z najkontroverznejších hier počítačovej histórie – Carmageddon. Na prvý pohľad sa možno zdá trochu zvláštne, že práve pretekárska hra patrí medzi kontroverzné, túto nálepku si však vyslúžila za svoj násilný obsah, ktorého je v hre vrchovate a dokonca je naň kladený vyšší dôraz než na samotné pretekanie. Kvôli tomu bola hra vo svojej dobe v niektorých krajinách zakázaná a existovala aj „cenzurovaná“ verzia – namiesto ľudí sa v nej objavili zombie a roboti.

Úvod do hry

Carmageddon pre Android je takmer vernou kópiou pôvodnej hry z roku 1997. To znamená, že po prvom spustení hry vás privíta intro vo forme videa, kde je zobrazený štart špeciálne upravených automobilov s rôznymi bodákmi, hrotmi, ostňami a podobnými „vylepšeniami“ (všímaví určite zaregistrujú aj značku pneumatiky Bad Year:-). Už toto video dáva tušiť, o čo v skutočnosti v hre pôjde.

Po úvodnom obrázku mierumilovne vyzerajúceho červeného fešáka za volantom sa dostávame do úvodného menu. Tu však toho veľa na výber nie je, len odkaz na Google Play, Facebook, alebo Twitter stránku hry a možnosť pozrieť si videá s ňou súvisiace na Youtube. Najlepšie je teda rovno stlačením tlačidla Start pokračovať na ďalšiu obrazovku.

Zvyšok článku si môžete prečítať v aktuálnom čísle Android Magazínu, v ktorom však nájdete ešte oveľa viac zaujímavých tém, článkov a rozhovorov.

Článok nájdete v letnom vydaní časopisu Android Magazín na 25. strane

>>> Stiahnite si PDF – Android Magazín Júl-August 2013  <<<

Aplikácia Android Magazín je dostupná na Play Store aktuálne len pre Android tablety vo verzii 3.0 a vyššie. Pre správne spustenie aplikácie je potrebné mať nainštalovanú aplikáciu Adobe AIR. Aplikácia Android Magazín beží na platforme Coverpage od spoločnosti MONOGRAM Interactive.

9.9.2013