Na slovenskom trhu koncom septembra 2020 pod taktovou O2 pribudol nový virtuálny operátor Radosť. Boj o prípadných zákazníkov berie skutočne zostra. V ponuke má trojicu zaujímavých programov, ktorými chce misku váh nakloniť tým správnym smerom – na svoju stranu.
Operátor Radosť zvolil na prilákanie zákazníkov skvelú stratégiu. Celý proces registrácie sa dá vybaviť z pohodlia domova cez oficiálnu mobilnú aplikáciu, do hry nevstupuje žiadna viazanosť a zákazník má 7 dní na to, aby si služby operátora vyskúšal úplne zadarmo.
Počas testovacieho obdobia má k dispozícii najvyšší balíček “Nekonečná radosť”, s neobmedzenými volaniami, SMS, MMS aj neobmedzenými dátami. To všetko sa deje v sieti O2, takže dostupné je totožné pokrytie – až 97,4 % obyvateľstva SR má dostupnosť 4G. Cena za tento balíček je klasicky stanovená na 20€/30 dní.
Základný prehľad ponuky
V prípade dát to však má malý háčik. Dáta sú prenášané rýchlosťou do 10 Mbit/s, no po prečerpaní dátového objemu 100 GB dochádza k zníženiu prenosovej rýchlosti na 2 Mbit/s pre sťahovanie a 1 Mbit/s pre odosielanie. V rámci EÚ roamingu je bez doplatku dostupných celkovo 11 GB dát.
V prípade programov Malá a Veľká radosť je k dispozícii vopred stanovený počet minút a SMS/MMS správ. Proste klasický paušál. Ceny pri spotrebe nad rámec programu sú stanové nasledovne: 1 minúta volania – 0,05€, 1 SMS/MMS – 0,05€ a 1 GB dát – 2€.
Pre tých, ktorí nechcú nové číslo, je k dispozícii aj možnosť prenosu toho existujúceho od súčasného operátora. Táto ponuka sa dá využiť až po tom, čo vám bude doručená SIM karta operátora Radosť.
Väčšina potenciálnych zákazníkov, ktorí budú zvažovať prechod k operátorovi Radosť, bude mať predstavu o svojej mesačnej spotrebe, a tak si dokáže pomerne jednoducho vybrať správny program, no možnosť vyskúšania neobmedzeného programu napriek tomu príde vhod.
Po spomínaných siedmich dňoch bezplatného používania programu Nekonečná Radosť si musíte zvoliť jeden z programov, ktorý budete ďalej používať.
Telefonovanie (zdieľané s SMS) | SMS (zdieľané s hovormi) | Dáta | Cena na 30 dní | |
Malá Radosť | 100 | 100 | 2 GB | 5 € |
Veľká Radosť | 200 | 200 | 8 GB | 10 € |
Nekonečná Radosť | Neobmedzené | Neobmedzené | Neobmedzené | 20 € |
Všetko sa vybavuje cez mobilnú aplikáciu
Objednávka, respektíve vyskúšanie služieb operátora Radosť sa vykonáva cez mobilnú aplikáciu Radosť, ktorá je dostupná v obchode Google Play, v App Store a v dohľadnej dobe pribudne aj v Huawei AppGallery. SIM kartu si teda k dnešnému dňu už môžete objednať. Celý proces je veľmi jednoduchý a aplikácia ním názorne sprevádza.
Pri registrácii musíte vyplniť základné fakturačné údaje a overiť ich občianskym preukazom – na jeden občiansky preukaz sa dá objednať/aktivovať len jedna SIM karta. Na to, aby ste sa mohli stať zákazníkom operátora Radosť potrebujete platobnú kartu, ktorou budú uhrádzané poplatky. Podrobný prehľad o svojej aktuálnej spotrebe máte priamo v oficiálnej aplikácii.
Operátor prevádzkuje technickú podporu aj klasickou formou cez online chat, e-mail alebo cez servisnú linku 933.
Čo by ste mali vedieť o službách operátora Radosť
Treba myslieť na to, že za každých okolností musíte mať aktivovaný jeden z ponúkaných balíčkov. Nemôžete ho vypnúť a fungovať len na základe svojej reálnej spotreby.
Balíček Malá Radosť, Veľká Radosť aj Nekonečná Radosť majú zúčtovacie obdobie stanovené na 30 dní a k ich predlžovaniu dochádza automaticky.
Ak v termíne platnosti balíčka platba neprebehne, operátor vás prepne do “pasívneho režimu” – dôjde k zablokovaniu všetkých služieb okrem prichádzajúcich hovorov. Prípadné zrušenie služby (balíčka) je potrebné vykonať cez oficiálnu aplikáciu, kedy dôjde aj k zrušeniu čísla.
Na druhú stranu operátor avizuje, že o vykonanie platby sa pokúsi viackrát. Ak platba neprebehne na prvýkrát, o niečo neskôr to vyskúša znova. Pravdepodobne pôjde o termín niekoľkých dní. Do spomínaného “pasívneho režimu” budete prepnutí až po tom, čo skončí platnosť balíčka – 30 dní.
Ďalším úskalím ponuky nového operátora Radosť je automatické dokupovanie dát, ku ktorému dôjde vždy po prečerpaní alokovaného objemu.
To znamená, že v momente, kedy pri balíčkoch Malá Radosť či Veľká Radosť miniete svoj dátový objem, automaticky vám bude pripočítaných ďalších 1 GB dát za 2 €. Tento princíp podľa dostupných informácií nie je možné vypnúť, preto si treba na spotrebu dát dávať veľký pozor.
Ponúkané nie je ani žiadne prenášanie nevyužitých minút, správ či dát. Každých 30 dní sa dostupné jednotky “resetujú” do základného stavu.
Pri prvej aktivácii by ste mali vedieť ešte aj to, že platba za prvý mesiac prebieha vopred. Súčasťou registrácie je aj overovací poplatok vo výške 1€. Platba za služby využité nad rámec balíčka sa vykonáva vždy po tom, čo faktúra dosiahne 5€.
Celkovo odporúčame preštudovanie základných otázok a odpovedí na oficiálnej stránke operátora.
Ako si objednať SIM kartu operátora Radosť?
- Z oficiálnych obchodov si stiahnite mobilnú aplikáciu Radosť.
- Prejdite si prehľad základných informácií a oboznámte sa s ponukou.
- Aplikácia využíva systém overenia identity. Potrebujete platný občiansky preukaz, ktorý počas procesu odfotíte svojim smartfónom.
- Ďalej potrebujete e-mail, adresu pre doručenie SIM karty, platnú platobnú kartu s minimálne 1€ na uhradenie overovacieho poplatku.
- Proces registrácie začína naskenovaním občianskeho preukazu. Najskôr sa fotí predná strana, potom zadná. Aplikácia procesom prevádza.
- Nasleduje overenie tvárovou biometriou – v podsade si spravíte selfie. Lepšie prirovnanie procesu by však asi bolo k procesu, ktorý absolvujete pri nastavení odomykania smartfónu tvárou.
- Nasleduje zadanie kontaktného e-mailu. Zasielanie marketingových ponúk môžete zrušiť.
- Posledné čo potrebujete spraviť, je zadať údaje z platobnej karty. Stiahnutý vám bude poplatok vo výške 1€. Tento poplatok vám následne operátor vráti, ide o skúšku, či karta funguje.
- Hotovo. Teraz je potrebné počkať na doručenie SIM karty a následne ju aktivovať cez aplikáciu.
Keď ti príde SIM karta, v appke si aktivuješ Radosť s novým číslom a okamžite môžeš požiadať o prenos svojho starého čísla. O pár dní už bude tvoja Radosť fungovať na ňom.
Ak by sa vám ponuka operátora z nejakého dôvodu nepozdávala, počas testovacích siedmich dní môžete požiadať o zrušenie.
Ak po vyskúšaní Nekonečnej Radosti na 7 dní už nemáš záujem o Radosť, môžeš kedykoľvek počas týchto siedmich dní požiadať o zrušenie a Radosť sa ti na konci zúčtovacieho obdobia zruší.