MojAndroid

Práve v týchto hodinách odštartovalo ďalšie súpolenie, tentoraz však nie pod olympijskými kruhmi, ale pred súdnym tribunálom. Hlavnými aktérmi sú v tomto prípade spoločnosťou Samsung a Apple a musíme sa pripraviť na tvrdý a dlhý boj, pretože sa zišli súperi tej „najťažšej váhy“.

V čase začiatku vypočutia oboch strán produktový šéf spoločnosti Samsung, Kevin Packingham, poskytol rozhovor pre portál Wired o príbehu, ktorý sprevádza celý tento súdny spor.

Kevin Packingham, produktový šéf spoločnosti Samsung

Ako je už známe z minulých správ, ktoré sme vám počas posledných týždňov priniesli, v súdnom spore medzi Samsungom a Apple ide o dizajnové patenty, na ktoré si uplatňuje nárok spoločnosť Apple. Podľa spoločnosti Apple, Samsung porušil patentové práva Apple, keď použil obdĺžnikový tvar svojich zariadení nielen pri tabletoch, ale aj pri predošlých modeloch smartfónov.

„Všetci sme si poškrabali hlavy a vraveli sme: Ako je to možné, že práve debatujeme o priemyselných vlastnostiach a na druhej strane sa snaží niekto udusiť konkurenciu? Spotrebitelia chcú produkty v tvare obdĺžnika a my práve bojujeme o to, aby sme mohli dodávať produkty v tvare obdĺžnika,“ vysvetlil manažér Samsungu.

Pripravovaný dizajn telefónov Samsung pred vydaním iPhone

Samsung totiž zrejme zaskočil prístup spoločnosti Apple, aj vďaka tomu, že pred Cupertiho iPhonom sa na trhu bežne objavovali telefóny, ktoré mali obdĺžnikový tvar a nikomu to doteraz neprekážalo.

„V súčasnom konkurenčnom prostredí je iba jedna spoločnosť, ktorá je prvá na odpálenie dôslednou ranou. Všetci ostatní ustoja tento úder celkom dobre,“ poznamenal  Packingham. „Mali by sme byť schopní viesť zdravý dialóg o tom, ako budeme postupovať v oblasti technológií, ako budeme zabudovávať spotrebiteľské skúsenosti. Nie však tak, že budeme izolovať naše spoločnosti a budeme tak zabraňovať vstupu inovácií na trh.“

Samsung telefóny pred a po iPhone

Zdá sa, že Samsung berie patentové vojny skôr ako otravný spôsob, ako zastaviť spoločnosť pri vývoji a inováciách pre spotrebiteľov a pomerne dobre sa s celou záležitosťou vyrovnáva. Nakoniec, nám známa sudkyňa Kohová rozhodne v najbližších dňoch a týždňoch o tom, kto je vlastníkom patentu na obdĺžnik a kto tento patent porušuje.

Zdroj: Wired, Foto: techcrunch.com

1.8.2012

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

15 odpovedí na “Produktový šéf Samsungu: „Prípad Apple vs. Samsung je absurdná bitka o vlastníka obdĺžnika.“”

  1. Apple už nevie, čo má vymýšľať aby sa predávali tie ich jablká.Ide im o obdĺžnik, kto bude kupovať nejaký smartphone v tvare trebárs vajca alebo hrušky.Stale sa vyrábajú v tvare obdĺžnika a doteraz to nikomu nevadilo.Do čerta aj z “Apple”.Palec hore SAMSUNG.

  2. V tomto pripade plne suhlasim so Samsungom. “Patentovat” si obdlznikovy tvar tabletu (mobilu, displeja, a hocijakeho ineho zariadenia) je skratka blbost na kvadrat.

    Respektujem Apple (aj ked ich produkty nepouzivam), lenze toto je od nich trapne. Namiesto toho aby sa snazili porazit konkurenciu lepsim produktom uchyluju sa k takymto primitivnym manierom. V mojich ociach klesli o tri poschodia nizsie nez Microsoft (ktory tiez s konkurenciou nenaraba v rukavickach, ale aspon sa neuchyluje k primitivnostiam).

    A len tak na okraj: viem ze Jobs bol velky nepriatel androidu a vsetkeho co s nim suvisi, ale neverim ze by za jeho sefovania Apple klesol az takto hlboko a narokoval si za svoj priemyselny vzor aj obdlznik. To je od Apple znak absolutneho zufalstva ktorym verejne priznavaju svoju bezmocnost…

  3. Je to absurdne, tie 2 telefony aj tablety su natolko odlisne, ze mihnutim oka sa daju rozoznat, nejakemu laikovy je zas jedno ci to je iPad alebo Tab, aj keby boli totalne odlisne. cele je to smiesne a Apple uz cititi asi stratu a vydim to tak ze postupn budu upadat. Aj tie ich reklamy pocas OH, jak si tam robia zo svojich zakaznikov tupych blbcov o niecom svedci.

Pridaj komentár

+