Huawei vo svojich zariadeniach s obľubou používa vlastné procesory Kirin. Nájdete ich napríklad vo vlajkovej lodi Mate S, ale aj v modeli P8 a ďalších zariadeniach. Doteraz však čipy spoločnosti dosahovali skôr priemerné výsledky a na vlajkové modeli Samsungu s procesormi Exynos sa ani zďaleka nechytali. To by však mal zmeniť nový procesor s modelovým označením Kirin 950. Ten spoločnosť predstavila práve dnes.
Novinka je vyrobená 16nm FinFET výrobným procesom, pričom Huawei použil pri výrobe nový vertikálny spôsob uloženia tranzistorov. To sa podpísalo pod nižšiu spotrebu a vysoký nárast výkonu. Výrobca konkrétne uvádza hodnoty ako 60% úspory energie alebo 40% nárast výkonu. Kirin 950 sa skladá z ôsmich jadier, ktoré pracujú v dobre známom rozložení 4+4. To znamená, že 4 jadrá Cortex-A72 zabezpečujú hrubý výkon a sú taktované na 2,53 GHz, zvyšné Cortex-A53 jadrá taktuje výrobca na 1,8 GHz. Tie zabezpečujú fungovanie menej náročných aplikácií a funkcií, čím sa značne šetrí aj energia.
Kirin 950 okrem toho disponuje aj ďalším menším koprocesorom i5, ktorý sa stará o obsluhu senzorov v standby režime. Oproti predchodcovi sa jeho spotreba znížila z 90 na 6,5 mA. O grafiku sa stará zas Mali T880MP4 s dvojnásobným výkonom ako v predchádzajúcej generácii čipu. Konektivitu zabezpečí podpora LTE CAT 6 a vylepšení sa dočkal aj prenos hlasu pri volaniach. Huawei totižto rozšíril šírku frekvenčného pásma, ktoré zvuk prenáša v rozmedzí od 50Hz do 7 KHz.
To, že sa o doslova "brutálnom" náraste výkonu len nehovorí dokazuje aj zachytený test v benchmarku AnTuTu. Na vývojárskej platforme dokázal nový čip dosiahnuť skóre neuveriteľných 83-tisíc bodov, čo je na dnešné pomery skutočne rekordná hodnota, ktorá predbieha všetky konkurenčné čipy. Sme však zvedaví dokedy a či bude podobné hodnoty dosahovať aj v reálnych zariadeniach.
Zdroj: androidcentral
S toľkým výkonom by mohli prinies aj super slow mo a 4k 60 fps.
Otázka je či nám nezhoria telefóny :D
Aky je rozdiel 30 fps a 60 fps? Lebo co som tak pozeral tak sa mi zdaju byt videa rychlejsie pri 60 fps ako pri 30…
Ako môže byť video rýchlejšie? Ak raz nahrám 5 minútové video, tak bude mať tých 5 minút pri 30, 60, 120 či 1 000 000 FPS. Video s vyšším FPS je plynulejšie, zachytí viac detailov, môžeš si ho spomaliť (video so 120 FPS pustíš štvrtinovou rýchlosťou a stále bude plynulé). Nevýhodou sú vysoké nároky na pamäť, výkon a svetelné podmienky. Čím viac FPS, tým menej svetla jednotlivé snímky zachytia a tým je video tmavšie.
Omnoho plynulejšie a realistickejšie video. 60 snímkov za sekundu vs. 30 snímkov za sekundu…
No a ja si na tu realistickost neviem zvyknut:/…
Smola.
skoda toho grafickeho vykonu, uz dnes maju high end cipy 3x vacsi výkon ako kirin 935 a to na jar prijdu este rychlejsie… Preco tam do faka nedali T880 MP8 ????
akoze nedali? ty si asi zle cital clanok, citaj este raz… cit. “O grafiku sa stará zas Mali T880MP4 s dvojnásobným výkonom ako v predchádzajúcej generácii čipu.” tak uz to mas dvojnasobny vykon teda oproti predchodcovi mali 628 je to obrovsky vykonnostny skok
O grafiku sa stará zas Mali T880MP4 s dvojnásobným výkonom ako v predchádzajúcej generácii čipu.
Ja som to pochopil, že T880MP4 je 2x výkonnejšia ako Mali-T628 MP4 v Kirin 935 čo teda nie je nič extra.
Ak touto vetou mysleli, že T880MP4 je 2x výkonnejšia ako T780MP4 tak to je už lepšia správa.
to nezname zariadenie je pravdepodobne chystany novy tabletofon huawei mate 8 ,co bude hlavny rival galaxy note 5 a galaxy S6 edge plus ci iphone 6S plus ,prip to moze byt aj honor 7 plus
z 90 na 6.5 mA? O.o
ten výsledok v Antutu sa mi nezdá relevantný… Na základnej doske, bez nadstavby a navyše porovnanie so starými smrtphonmi… Počkám si na reálny benchmark a reálne porovnanie, tam sa uvidí :)
No a teraz čo, keď mám v AnTuTu 83000 bodov? Čo s nimi mám robiť? Mám zasadiť 20000, polievať a čakať, že z toho vyrastie mobil, či čo?!
Cca dva roky dozadu sme sa dostali do štádia kde navyšovanie výkonu nemá žiadny praktický význam. Hry sú hlboko podpriemerné, 4K video je zbytočné a nikde inde nám ten úchvatný výkon netreba.
Avšak navyšovanie kapacity akumulátorov a tým aj výdrže našich smartov je stále ignorované. Taktiež kvalita fotografií sa od Nokie 808 či Lumie 1020 nikam neposunula. Prípadne viditeľnosť na priamom slnku kde dnešné smarty zahanbí staručká Xperia P je naozaj na zamyslenie. A to sa radšej ani nebudem vyjadrovať k tomu podpriemernému SW, ktorý nám výrobcovia do našich smartov ládujú. Mobil má 3GB RAM a neudrží spustených niekoľko aplikácií bez toho, aby ich uspal, resp. úplne vypol? To kde sme?!
mam 2GB RAM a nikdy som nepocitil nedostatok pamäte alebo aby mi niektoru zo spustenych aplikacii zavrel alebo uspal
Spusti napríklad MC4, prepni sa do prehliadača, popozeraj zopár stránok, stiahni obrázok a pošli ho e-mailom. Zaručujem ti, ze MC4 sa vypne aj keď je RAM-ky dostupnej viac než dosť :)
4K video nie je zbytocne, pokial sa s nim chystas dalej pracovat a da sa z neho urobit stabilizovane Full HD video aj pri velmi traslavych rukach a bez OIS.
A co myslis pod podpriemernymi? Ze nemas viac titulov ako GTA San Andreas na mobile? A kupoval by si si ich? Lebo ja pochybujem, ze by si zaplatil 10e za port NFS Most Wanted na svoj mobil :)
Nikam sa neposunula? Z mensimi senzormi dosiahnes to co tie dve Nokie a navyse na to nepotrebujes vyse 1cm hrube telo, nehovoriac o tom, ze 808 je vo vsetkych ostatnych oblastiach uplny odpad :)
Uznavam, ze tolko vykonu netreba, ale ak mas vykonnejsi procesor, tak zvlada tie iste ulohy na nizsom takte a s nizsou spotrebou. A vzdy mas k dispozicii vykon, ak by si ho niekedy potreboval.
Pokiaľ sa niekto chystá pracovať s videom, tak ho určite nebude natáčať mobilom :) Čo myslím podpriemernými? Ako to vážne nevidíš? Tak napríklad XY kópií Subway Surfer, megatransakciami poprieplietané šťukacie Injustice a ďalšie jeho kópie, Monument Valey, ktorá dokáže zabaviť na hodinku a hotovo, … vážne sa mi to nechce všetko vymenovávať. A predstav si, že všetky hry, ktoré som stiahol som si kúpil a neboli to lacné tituly. Áno, na niektoré som vychytal akciu, ale cca 15 hier (MC4, NOVA3, RR2, NFS MW, Max Payne, Asphalt, Dark Knight, Dead Space, …) som kupoval za plnú sumu, čo bolo viac ako 5€. Takže ty pochybuj a ja si zatiaľ tú hru kúpim, teda ak vôbec ešte nejaká kvalitná pre Android vyjde.
S tými fotoaparátmi som sa trochu nechal uniesť, priznávam. Každopádne si stojím za tým, že za tie 2 roky od vydania L1020 sa toho v kvalite veľa nezmenilo. Mne osobne viac vyhovujú hrubšie konštrukcie a tenký mobil by som nezniesol, už vôbec nie kovový.
K poslednému odseku. Presne tak ako to ty opisuješ by to aj malo fungovať, lenže čím viac výkonu vývojári majú, tým viac ním plytvajú. A stačí keď si otestuješ skutočné správanie sa SoC – takty sú aj napriek efektívnejším architektúram stále veľmi vysoké, rovnako ako aj ich spotreba.
A pokial niekto nema na to specialne vybavenie ako zrkadlovku alebo fotak? Navyse mobil je na momenty, pri ktorych nemas pri sebe nic ine. V mojom pripade som natacal vystupenie zo zadnych radov a triasla sa mi pritom ruka, lebo bud do mna niekto drgol alebo som nevladal uz drzat ruku nad hlavou. Natacal som v 4K, video som orezal na fullHD a stabilizoval, cize som mal zozoomovane video prakticky bez straty a vyzerao to ako natacane na stative. Je 4K nutnost? Ani zdaleka, ale je pekne taku moznost mat :)
Tak ak by bolo vela ludi ako ty, tak mozno by tie hry vyzerali inak. Ale in-app nakupy su zlata bana, tak nemaju dovod to menit.
Hruby plastovy mobil je tvoja preferencia. Mal som M7, teraz mam LG G4 a je to strasny downgrade v dizajne a nemozem sa tvarit, ze mi to vobec nevadi, ale kazdy ma ine preferencie :)
A k tym developerom len tolko, ze maju k dispozicii HW a softverova optimalizacia stoji vela casu a penazi, a frci to aj tak, cize sa im neoplati vsetko optimalizovat do posledneho detailu
Tak isto ako IQLogic budúcnosť by sa mala viac zamerať na kapacitu bateriek ako aj ich ohybanie a skladanie či rolovanie mobilu na zmenšenie jeho veľkosti – objemu.