MojAndroid

Prieskum pod názvom Global Millennial Survey (Globálny prieskum miléniovej generácie) spoločnosti Telefónica bol podľa jej tvrdenia doposiaľ najväčším a najkomplexnejším prieskumom miléniových dospelých vo veku 18-30 rokov. Uskutočnený bol na vzorke 12 171 predstaviteľov miléniovej generácie v 27 krajinách sveta.

Prevažná väčšina dnešných predstaviteľov „Miléniovej generácie“ vo veku 18-30 rokov podľa výsledkov prieskumu skutočne verí vo všetko, čo im technológia môže ponúknuť. Viac ako 80 percent verí, že technológia im pomáha prekonávať jazykové bariéry a získať prácu, pričom 36 percent verí, že vzdelávanie v oblasti technológií je najdôležitejším prostriedkom na zabezpečenie osobného úspechu v budúcnosti.

Telefónica Millenium Survey

Viac ako dve tretiny respondentov – 68 percent – veria, že majú príležitosť stať sa podnikateľmi v ich vlastnej krajine alebo vyvinúť nápad a prísť s ním na trh. 62 percent verí, že sú schopní dosiahnuť zmeny vo svojej miestnej komunite. Avšak zatiaľ čo viac ako dve tretiny – 69 percent – veria, že „technológia vytvára viac príležitostí pre všetkých”, 62 percent tvrdí, že tiež prehĺbila priepasť medzi bohatými a chudobnými. Technológia má šancu stať sa aj novým nástrojom v rámci určitých politík – 90 percent miléniovej generácie sa zhoduje na tom, že vďaka technológiám sú lepšie informovaní o politických záležitostiach v ich krajine, no napriek tomu 52 percent verí, že súčasný politický systém v ich krajine nereprezentuje ich vlastné hodnoty a presvedčenia.

Lídrom svetovej ekonomiky má byť Čína alebo India, Európania sú pesimistickí

Zaujímavo vyznievajú názory respondentov na vývoj globálnej ekonomiky. Väčšina celosvetovej miléniovej generácie predpovedá, že v nadchádzajúcich 10 rokoch bude najväčším motorom rastu globálnej ekonomiky Čína (58 percent). Tento pocit však nezdieľa miléniová generácia v Indii, ktorá verí (60 percent), že ekonomickým lídrom bude ich krajina – a nie Čína.

O poznanie pesimistickejšie očakávania majú mladí ľudia v Európe a Severnej Amerike. Len 26 percent respondentov v Západnej Európe sa domnieva, že svetová ekonomika sa uberá správnym smerom. A len 33 percent opýtaných v Strednej a Východnej Európe predpovedá svojej regionálnej ekonomike pozitívny vývoj. Rovnako miléniová generácia v Severnej Amerike nie je tak optimistická – len 47 percent verí, že ich krajinu najlepšie dni ešte len čakajú.

V názoroch na technológiu sa objavuje nová priepasť medzi pohlaviami

Prieskum tiež poukazuje na novú priepasť medzi pohlaviami v tom, ako využívajú technológiu muži, ženy a ako vplýva na ich životy. Napríklad 80 percent opýtaných mužov sa považuje za znalých najnovších technológií, v porovnaní so 69 percentami žien. Spomedzi skúmaných regiónov pociťujú jeden z najväčších rozdielov medzi pohlaviami práve zástupcovia miléniovej generácie v Severnej Amerike: 87 percent severoamerických mužov sa považuje za znalých najnovších technológií, v porovnaní so 70 percentami severoamerických žien.

Okrem toho respondenti-muži veria výraznejšie ako ženy (39 percent oproti 22 percentám), že technológia má vplyv na vytváranie náhľadu na život a že technológia je najdôležitejšou oblasťou vzdelávania na zabezpečenie budúceho osobného úspechu (42 percent u mužov 29 percent u žien).

Zdroj: Telefónica

12.6.2013
  • je

    Prieskum asi nebol robeny na slovensku

  • eM

    Mňam!

+