Keď spotrebitelia využívajú svoje mobilné telefóny pre overenie správ, počasia, e-mailu alebo sociálnych sietí, majú často na výber medzi mobilnou webovou verziou alebo špeciálne vytvorené mobilné aplikácie. A ktoré uprednostňujú? Jednoznačne sú to mobilné aplikácie. Aspoň, čo sa stráveného času pri týka.
Podľa prvých výsledkov veľkého prieskumu smartfónov agentúry Nielsen, ktoré agentúra získala aplikáciou, podobnou „píplmetrom“ pri televíznom vysielaní, ktorú si používatelia mohli nainštalovať do svojich smartfónov, priemerný spotrebiteľ Androidu v USA strávi 56 minút denne aktívnou komunikáciou prostredníctvom webu a aplikácií. Dve tretiny času z toho venuje priemerný spotrebiteľ mobilným aplikáciám, zatiaľ čo jedna tretina času je venovaná na mobilnému internetu.
Android smartfón – aplikácie vs. web
Možno väčším prekvapením je, že aj napriek stovkámtísícom aplikácií v Android Markete, čas využitý pre mobilné aplikácie patrí len zlomku z nich. V skutočnosti, top 10 Android aplikácií tvoria až 43 percent všetkého času stráveného spotrebiteľom Androidu pri mobilných aplikáciách. Top 50 aplikácií tvorí 61 percent celkového času. S viac ako 250.000 aplikáciami pre Android, ktoré sú k dispozícii v čase písania tohto článku, to znamená, že zvyšných viac ako 249 950 aplikácií musí bojovať o zvyšných 39 percent času, ktorý venuje priemerný spotrebiteľ aplikáciám vo svojom mobilnom zariadení.
Zdroj: http://blog.nielsen.com/