MojAndroid

Ako už býva zvykom, každý štvrťrok sa pozeráme na to, koľko zákazníkov si “uchmatol” ktorý operátor. Zverejnené údaje sa týkajú prvého kvartálu roka 2021, konkrétne obdobia od januára do konca marca. Najviac nových zákazníkov získala 4ka.

Dvaja operátori si polepšili. Okrem 4ky sa darilo aj Orangeu. Nedarilo sa Telekomu, stratil v súboji s každým, celkovo má o 3617 zákazníkov menej. O2 je na tom veľmi podobne ako Telekom.

Orange môže byť spokojný, má viac klientov

Najviac zákazníkov odchádzalo a prichádzalo z O2. Konkrétne do Orangeu prišlo 11967 zákazníkov, v prospech O2 operátor stratil 10753 zákazníkov. Výsledná bilancia je pozitívna. Najmenej zákazníkov odišlo do 4ky, konkrétne 2349.

Telekom O2 4ka
Koľko zákazníkov prišlo do Orangeu 7188 11967 1335
Koľko zákazníkov odišlo z Orangeu 5180 10753 2349
Bilancia +2008 +1214 -1014
  • Celkovo +2208

Orange môže byť celkovo spokojný, keďže jeho celková bilancia je +2208 klientov. Spolu získal 20490 nových klientov, zároveň od operátora odišlo 18282 klientov.

TIP: Orange: Najpredávanejšie Android smartfóny za marec 2021

Najlepšie sa Orangeu darilo v boji s Telekomom, v ktorom si celkovo polepšil o 2008 zákazníkov. V súboji so 4kou zase stratil 1014 klientov.

O2 tiež s prepadom

Operátor O2 veľa dôvodov na radosť nemá. Najviac sa mu darilo v boji s Telekomom, kde získal o 280 viac zákazníkov. Bilancia s Orangeom je mínusová, no najviac stratil v boji so 4kou, konkrétne 2674 zákazníkov.

Ak sa na štatistiky pozrieme z pohľadu čísel samostatne, najväčšie presuny prebiehali v boji s Orangeom. K oranžovému operátorovi odišlo 12004 klientov, zatiaľ čo od neho do O2 prišlo 10670.

Orange Telekom  4ka
Koľko zákazníkov prišlo do O2 10753 7396 2169
Koľko zákazníkov odišlo z O2 11967 7116 4843
Bilancia -1214 +280 -2674
  • Celkovo -3608

„V O2 pri tejto téme nehodnotíme celkovú bilanciu prenosov čísel, ale predovšetkým vnútornú dynamiku zákazníckej bázy.

Naďalej sa zameriavame na rozvoj nášho O2 SMART Paušálu a digitálneho operátora Radosť, tak aby sme zákazníkom dokázali v čo najväčšej miere naplniť ich digitálne potreby. Podiel zákazníkov s fakturovanými službami sa zvýšil o 2,6 p.b. a v oboch spomínaných kategóriách sa nám v poslednom období darilo rásť, pričom rovnaký záujem očakávame aj do budúcna.“

Tereza Molnár, hovorkyňa O2

4ka si uchmatla najviac

S celkovou bilanciou +5021 zákazníkov si 4ka v prvom kvartáli 2021 viedla najlepšie. Najviac sa operátorovi darilo v súboji s O2, kde vyhral až o 2678 zákazníkov. Pohľad na celkové čísla hovorí, že najviac zákazníkov prišlo z O2 (4843) do O2 najviac zákazníkov aj odišlo.

Orange Telekom O2
Koľko zákazníkov prišlo do 4ky 2349 2236 4843
Koľko zákazníkov odišlo zo 4ky 1335 907 2165
Bilancia +1014 +1329 +2678
  • Celkovo +5021

“Z pohľadu mobilného operátora 4ka, sa situácia za prvý štvrťrok nového roka opäť vyvíjala priaznivo. Za prvé tri mesiac sme zaznamenali celkovo 9428 nových/prestúpených zákazníkov, ktorí sa rozhodli vymeniť svojho doterajšieho poskytovateľa mobilných služieb za nás.”

Telekom stratil v porovnaní s každým

Ružový operátor nám svoje údaje neposkytol, no keďže máme informácie od všetkých ostatných operátorov, nie je problém výsledok Telekomu vypočítať. Operátor tieto informácie oficiálne zverejní 15.5.2021.

Orange O2 4ka
Koľko zákazníkov prišlo do Telekomu 5180 7116 907
Koľko zákazníkov odišlo z Telekomu 7188 7396 2236
Bilancia -2008 -280 -1329
  • Celkovo -3617

Tento výsledok veľmi povzbudzujúci nie je, Telekom stratil v súboji s každým operátorom. Najtesnejší bol súboj s O2, ktorý modrý operátor vyhral len o 280 zákazníkov. Najviac sa v súboji s Telekomom darilo Orangeu, ktorý si polepšil o 2008 zákazníkov.

Náš tip
Orange vs Telekom. Kto má lepší dátový paušál za 20 eur?
Náš tip
4ka vs. Radosť: Porovnanie neobmedzených ponúk, ktorá sa oplatí viac?
5.5.2021

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+