Celosvetové dodávky smartfónov podľa analýzy analytickej spoločnosti Canalys medziročne vzrástli o 12 %. V druhom štvrťroku 2024 tak dosiahli 288,9 milióna kusov, čo je už tretí štvrťrok po sebe jasný rast. Trh sa tak viditeľne spamätáva s dlhej krízy.
Mohlo by vás zaujímať:
- Rodičia jasajú! Nová funkcia pre Android smartfóny zníži čas detí pred obrazovkou
- Prestaňme kupovať každý rok nový mobil. Aj tak ho nepotrebujeme
- Samsung sprístupnil aktualizáciu na Galaxy Watch7. Rieši problém s výdržou batérie
Samsung prvý, výraznejšie rastie Xiaomi
Trh zažíva oživenie vďaka uvedeniu inovatívnych produktov na trh a zlepšujúcim sa ekonomickým podmienkam. Juhokórejská spoločnosť Samsung si počas druhého štvrťroku upevnila svoju pozíciu lídra na trhu 18 % podielom s 53,5 miliónmi dodanými smartfónmi Galaxy.
Hlavný konkurent, americký technologický gigant Apple, sa udržal na druhom mieste so 45,6 miliónmi dodanými iPhonmi. Vďačí za to hlavne predajom v Severnej Amerike a v ázijsko-tichomorskom regióne. Približuje sa mu však čínska značka Xiaomi, ktorá si zaistila tretiu pozíciu so 42,3 miliónmi dodanými kusmi.
Spoločnosť Xiaomi dokonca získala prvé miesto na indickom trhu, kde má 18 % podiel. Ďalšia čínska spoločnosť Vivo získala na globálnom trhu štvrté miesto s 25,9 miliónmi dodanými smartfónmi. Piate miesto môže byť prekvapením, pretože ho obsadila pomerne neznáma spoločnosť Transsion, ktorá vyrába smartfóny značiek Tecno a Infinix. Prvú päťku uzavrela s 25,5 miliónmi dodanými kusmi.
Lídrov trhu čaká viacero problémov
Dodávky pre budúce štvrťroky by však mohol ovplyvniť nedostatok komponentov, ako sú veľké displeje a nové typy fotoaparátov. Rastúce náklady na komponenty a ich nedostatok by tiež mohli viesť k vyšším cenám prémiových zariadení. Okrem toho bude pre lídrov čoraz ťažšie udržanie konkurenčnej výhody, pretože trh dozrieva.
Budú sa musieť preto výraznejšie zamerať na diferenciáciu svojich ponúk. Samsung a Apple momentálne uprednostňujú dlhodobé stratégie na etablovaných trhoch a zároveň zdôrazňujú generatívne funkcie AI vo svojich vlajkových zariadeniach. Čínske značky však už taktiež výrazne investujú do AI technológií, takže sa táto výhoda lídrov bude postupne strácať.