Výrobcom smartfónov sa darilo aj tesne pred koncom roka 2021. Aj napriek pretrvávajúcej pandémii a kríze s nedostatkom komponentov sa segment udržal nad vodou, aj keď zaznamenal len 1 % medziročný nárast v celkových predajoch. Správu priniesla analytická spoločnosť Canalys.
Na trhu dominovala spoločnosť Apple, pričom predaje jej zariadení predstavovali 22 % zo všetkých predaných smartfónov v danom štvrťroku. Výrobcu na vrchol vrátil veľký záujem o modely zo série iPhone 13, dokonca aj napriek tomu, že v niektorých regiónoch si zákazníci na svoje nové zariadenia museli počkať. Čipová kríza totižto neobišla ani giganta ako Apple.
Q4 2020 | Q4 2021 | |
Apple | 23 % | 22 % |
Samsung | 17 % | 20 % |
Xiaomi | 12 % | 12 % |
OPPO | 10 % | 9 % |
vivo | 9 % | 8 % |
Druhé miesto obsadil Samsung s 20 % podielom, pričom medziročne si polepšil o 3 %. Xiaomi si aj naďalej drží tretie miesto s 20 % a za ním nasledujú čínski výrobcovia OPPO a vivo s 9 % a 8 % podielom.

Následky čipovej krízy znášali v roku 2021 najmä malí výrobcovia
A čo sa týka krízy s nedostatkom komponentov, viceprezidentka Canalys Mobility Nicole Peng uvádza, že aj napriek zlepšujúcej sa situácii problémy spojené s krízou budú výrobcov trápiť ešte do druhej polovice roku 2022. Kým veľkí výrobcovia smartfónov sa v súčasnosti sústreďujú na obnovu najpredávanejších sérii, vylaďujú špecifikácie zariadení a oslovujú nových výrobcov čipov, menšie značky to majú ťažšie. Veľkým továrňam totižto môže trvať roky, kým zvýšia svoje kapacity na výrobu čipov.