Čínski výrobcovia Huawei a Xiaomi zažívajú v posledných dvoch rokoch svoje najúspešnejšie obdobie na poli predaja smartfónov. Receptom na úspech boli špičkové technológie a displeje v kvalitnom tele, výkonné procesory, veľké batérie a kvalitné fotoaparáty. Analytická spoločnosť Canalys priniesla štatistiky predajov za toto obdobie.
Prvú priečku v predajnosti si síce stále drží juhokórejský Samsung nasledovaný americkým Applom. Ich náskok oproti tretiemu Huawei už nie je tak výrazný. Zatiaľ čo Samsung má 28,7 % trhu a Apple 26 %, tak tretiemu Huawei vďaka 13,3 miliónom dodaných smartfónov patrí 23,6% podiel na trhu. Zatiaľ čo Samsung a Apple zaznamenali medziročný pokles, tak v prípade Huawei to bol nárast až o 55,7 %.
Oveľa razantnejší rozdiel je medzi tretím a štvrtým miestom, kde sa umiestnil ďalší čínsky výrobca Xiaomi so 6% podielom. Napriek tomu sa v jeho prípade jedná o medziročný nárast až o 62 %. Na piatom mieste je spoločnosť HMD Global so svojou značkou Nokia, ktorej patrí 2,4 % trhu s medziročným poklesom o 18,3 %.