Čínski výrobcovia Huawei a Xiaomi zažívajú v posledných dvoch rokoch svoje najúspešnejšie obdobie na poli predaja smartfónov. Receptom na úspech boli špičkové technológie a displeje v kvalitnom tele, výkonné procesory, veľké batérie a kvalitné fotoaparáty. Analytická spoločnosť Canalys priniesla štatistiky predajov za toto obdobie.
Prvú priečku v predajnosti si síce stále drží juhokórejský Samsung nasledovaný americkým Applom. Ich náskok oproti tretiemu Huawei už nie je tak výrazný. Zatiaľ čo Samsung má 28,7 % trhu a Apple 26 %, tak tretiemu Huawei vďaka 13,3 miliónom dodaných smartfónov patrí 23,6% podiel na trhu. Zatiaľ čo Samsung a Apple zaznamenali medziročný pokles, tak v prípade Huawei to bol nárast až o 55,7 %.
Oveľa razantnejší rozdiel je medzi tretím a štvrtým miestom, kde sa umiestnil ďalší čínsky výrobca Xiaomi so 6% podielom. Napriek tomu sa v jeho prípade jedná o medziročný nárast až o 62 %. Na piatom mieste je spoločnosť HMD Global so svojou značkou Nokia, ktorej patrí 2,4 % trhu s medziročným poklesom o 18,3 %.
Niet sa čo diviť,veď kto vysolí cez 1000€ za mobil?? Čína je za pár stoviek a minimálne kvalitatívne na úrovni tých drahých.
Huawei Mate 20 Pro za 999€ nie je zrovna Čína za pár stoviek. Huawei P30 Pro by mal niesť cenovku od 899€ až kdesi cez 1000€
Myslel som konkrétne tie menej známe čínske značky….
Samsung Galaxy S9 som kupil uplne novy v NAYku za 450€ (cena bola 650€ ale 200€ daval Samsung ako cashback) pred cca 4 mesiacmi, to uz aj cinske vlajkove lode stoja viac
Tak napríklad Xiaomi Mi9EE by mala len v Číne stáť viac ako 800$. To tiež nie je málo… OnePlus 6T za skoro 700€ tiež už pomaly dobieha ostatných.
A značky ako Vernee, ZOPO a podobne neberiem. Updaty na to prestanú chodiť ešte skôr ako to človek kúpi…
Keď už vysoliť 700-1000€ za smartfón tak určite nebudem kupovať nejaký Huawei :-D čo pred 2 rokmi ani nevedel kde je sever :-D to akoby som vyberal v hudbe medzi značkami ako Marshall, Pioneer alebo Harman Kardon a na druhej strane Lamaxom (len s tým rozdielom že Lamax aspoň vie kde je jeho miesto s cenou)