Keď pred štyrmi rokmi predstavil americký internetový gigant Amazon svoj prvý smart reproduktor Echo s hlasovým asistentom Alexa, asi málokto očakával, aký boom podobných zariadení ním vytvorí. Nielen čínsky výrobcovia, ale aj veľké spoločnosti ako Samsung, Google a nedávno aj Apple odvtedy ponúkli svoje riešenia. Rada reproduktorov Amazon Echo sa odvtedy rozšírila o ďalšie generácie a modely. Zdalo by sa, že trh smart reproduktorov je už nasýtený, ale najnovšie údaje o predaných kusov ukazujú, že má stále stúpajúcu tendenciu. Podľa štatistík firmy Strategy Analytics stúpol počet predaných kusov v treťom štvrťroku 2018 medziročne o 197 %.
Celkovo sa v tomto období predalo 22,7 miliónov smart reproduktorov. V druhom štvrťroku sa predalo 16,8 miliónov kusov. Odhaduje sa, že za tento rok by mohlo byť predaných celkovo cez 100 miliónov kusov smart reproduktorov. Prvé miesto v treťom štvrťroku si podľa očakávania uchmatol Amazon so 7,2 miliónmi predanými kusmi a 31,6% podielom na trhu. Druhý je americký konkurent Google s 5,2 miliónmi kusmi a 22,7% podielom na trhu. Prekvapením je 5. miesto čínskeho výrobcu Xiaomi za ďalšími čínskymi spoločnosťami Alibaba a Baidu. Xiaomi sa s 1,9 miliónmi predanými kusmi podarilo predbehnúť aj americkú spoločnosť Apple.
Prečo je xiaomi prekvapením??? Majú kvalitné výrobky za dobré ceny, všetko čo som od nich mal som bol maximálne spokojný.
Áno ale vstúpil do toho segmentu pred rokom.