MojAndroid

Smart hodinky sú stále nedostatočne nasýteným trhom. Oproti trhu smartfónov tu tiež existuje oveľa väčšie množstvo operačných systémov.  Okrem systémov Apple WatchOS a Google Wear OS sú na trhu hodinky s Tizen OS, Amazfit OS alebo Lite OS. Prakticky každý väčší výrobca využíva vlastné riešenie. V prípade spoločnosti Huawei a Garmin sa to podľa portálu XDA-developers začína vyplácať. Obidvom výrobcom stúpli v prvej polovici roka predaje.

Predaje smart hodiniek CounterPoint ResearchR

Huawei a Garmin stúpali

Analýzu predajov smart hodiniek za prvý polrok zverejnila analytická spoločnosť Counterpoint Research. Celkovo sa predalo 42 miliónov smart hodiniek. Čínska spoločnosť Huawei mala v tomto období trhový podiel 8,3 %. Pred rokom to pritom bolo len 5,5 %. Vďačí za to modelom série Huawei Watch GT2, ktoré sú populárne aj na našom trhu. Ich predaje rástli hlavne na domácom čínskom trhu a v ďalších ázijských krajinách. Ešte lepšie je na tom tradičný výrobca športových hodiniek Garmin. Ten mal za posledný polrok trhový podiel 9,4 % a obsadil 2. miesto. Modely série Forerunner a Fenix boli úspešné hlavne v Severnej Amerike a v Európe, kde ich predaje vzrástli medziročne až o 31 %.

Trhu ďalej dominuje Apple, Samsung si pohoršil

Najpredávanejším výrobcom je naďalej americká spoločnosť Apple, ktorej podiel na trhu narástol na 51,4 %. Pred rokom to pritom bolo 43,2 %. Najpredávanejšími smart hodinkami boli Apple Watch série 5 a série 3. Dôvod na radosť nemá juhokórejský Samsung, ktorý bol minulý rok s podielom 9,3 % na 2. mieste. Teraz klesol s podielom 7,2 % na 4. miesto. Tešiť ho môže aspoň to, že Samsung Galaxy Watch Active 2 bol 4. najpredávanejšie smart hodinky na trhu. Tento mesiac predstavil novú verziu Samsung Galaxy Watch 3, ktorá by mu mohla pomôcť k lepšiemu výsledku v druhej polovici roku.

Zaujímavosťou je, že 5. najpredávanejšie hodinky boli Imoo Z3 4G. Ich výrobcovi tiež patrí 5. miesto na trhu. Xiaomi, Fitbit, Fossil a ďalší známejší výrobcovia skončili až za ním. Podľa Counterpoint Research hľadali zákazníci v smart hodinkách hlavne senzory na meranie tepu srdca a pádu ich vlastníka na zem. Uprednostňovali hlavne štvorcový dizajn hodiniek, čo podľa analytickej spoločnosti môže súvisieť s väčším priestorom pre senzory a batériu. Pravdepodobnejším vysvetlením je ale skôr značka Apple. Lákadlom bola tiež podpora LTE.

Náš tip
Samsung Galaxy S20: Nová aktualizácia prináša nadstavbu One UI 2.5
22.8.2020

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+