Nie je žiadnym tajomstvom, že najväčší tabletový boom je zrejme za nami. Hoci ešte pred niekoľkými rokmi boli tablety skutočne žiadaným tovarom, postupne sa dostali do väčšiny domácností, ktoré mali o ne záujem. Narozdiel od smartfónov, tablety si užívatelia nekupujú každý rok a v mnohých prípadoch ani každý druhý. Okrem toho, neustále rastúca veľkosť obrazoviek na našich smartfónoch spôsobila, že dostupné 7-palcové tablety sú čoraz menej populárne a mnohí užívatelia používajú svoj smartfón aj na všetky tie aktivity, na ktoré pred tým využívali tablet.
Zoznam najväčších predajcov tabletov v druhom štvrťroku nie je veľmi prekvapivý. Na prvom mieste je už tradične Apple, ktorý predal 10,9 milióna iPadov, čo predstavuje takmer štvrtinový podiel na trhu, no zároveň ide o takmer 18% pokles v predajoch oproti rovnakému obdobiu minulého roku. Na druhom mieste je Samsung, ktorý tiež zaznamenal pokles v predajoch o 12 % a na treťom mieste je spoločnosť Lenovo, ktorej predaje sa zvýšili o 6,8 %. Na spoločnom štvrtom mieste sa nachádzajú spoločnosti Huawei a LG, pričom posledný spomínaný výrobca zaznamenal obrovský nárast v predajoch tabletov až 246,4 %.
Všetci ostatní výrobcovia sú zahrnutí v kategórii “Ostatné”. Tejto zmesi výrobcov tabletov patril v druhom štvrťroku 45,6% trhový podiel, čo jasne dokumentuje veľkú rôznorodosť na trhu s tabletmi. Celkový pokles v predajoch je na úrovni 7 % a momentálne nič nenaznačuje tomu, že by sa tento klesajúci trend mal v blízkej budúcnosti zmeniť.
Zdroj: IDC via PhoneArena