MojAndroid

Celosvetový predaj tabletov, ktoré už mnohí odpisovali, sa vzmáha. Aj keď sú čísla a ich pozitívne vnímanie zatiaľ iba za tretí kvartál tohto roka, môže to vyvolať dojem a aj realitu pretavenú do trendu v podobe ich obľúbenosti a rastu predaja.

Za tri mesiace skoro 40 miliónov

S dátami a celkovými údajmi za jednotlivé značky, prišla spoločnosť International Data Corporation (IDC), ktorá už tradične robí celosvetové porovnania a štatistiky. Jej údaje sú presné a spoľahlivé, tak z nich môžeme vyčítať aj tentokrát veľa zaujímavostí. Ako prvé upúta celkový počet tabletov, ktoré sa predajú v rámci celosvetového meradla. Za tretí kvartál tohto roka to bolo 37,6 milióna kusov, naprieč všetkými značkami, čo pri porovnaní s identickým obdobím roku 2018, znamená nárast o 1,9 %. Nie je to síce veľkolepý údaj, avšak po dlhých mesiacoch, kedy sa predaj tabletov prepadal, je toto prvý nárast. A ten by mohol navodzovať trend rastu.

Ako sú na tom jednotlivé značky?

I keď pri súboji medzi smartfónmi je Android na tom lepšie, iPad od Apple zas konkurenciu jasne poráža. Zdá sa, že ak sa rozhoduje zákazník pre tablet, tak iPad vyhráva u mnohých. Jeho podiel na trhu vo výške 31,4 % zo všetkých predaných tabletov pre mesiace júl až september 2019 hovorí jasnou rečou. Paradoxne, a to najmä vďaka cenovej politike, dokázal na druhé miesto poskočiť Amazon. Pričom ich lacný a populárny model Fire 7 uvedený tento rok, zasiahol mnohých. A to všetko znamenalo pre Amazon neuveriteľný medziročný nárast predaja o 25,6 %, čím táto značka a jej tablety poráža aj Apple. Keďže tomu sa tradične s iPadom darí, no zvyšovanie obľúbenosti Amazonu prekonať nedokázal.

A teraz Android

Platforma, ako sa ukazuje, nemá v oblasti tabletov vôbec ružovú budúcnosť. Aj pri porovnaní celkových kusov, ktoré sa predajú za tri najviac obľúbené značky, ktorými je Samsung, Huawei a Lenovo, tak ich súčet nie je väčší, ako má samotný Apple. To by však nebolo úplne preukazné číslo, avšak všetky tieto značky sa medziročne prepadli s predajom. Jediný, ktorý zaznamenal nárast o 7,6 % v roku 2019 v porovnaní s rokom 2018 (tretí kvartál) je Lenovo.

Keď sa dajú do priemeru všetky údaje, tak v zásade raketový skok Amazonu a tradične dobré predaje Apple a ich iPadu dokážu zmeniť celosvetový priemer tak, že je výsledok plusový. Na tom nedokážu zmeniť nič ani ostatné nemenované firmy, ktoré tablety síce predávajú, avšak ako je vidieť zo štatistiky, ich pokles o 15,8 % je obrovský a ťahá dole vodou celú túto skupinu. Musíme preto skôr opatrne hodnotiť výsledky za rok 2019, teda za jeho predposledný kvartál. Je to skôr radosť na strane Apple a Amazon a konkurencia výrazne stráca. Česť zachraňuje iba Lenovo, ktoré je populárne v biznis sfére.

12.11.2019

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+