Takmer presne pred piatimi rokmi (27. januára 2010) bol predstavený prvý iPad, ktorý navždy zmenil pohľad používateľov na veľké zariadenia s dotykovou obrazovkou. Objektívne musíme uznať, že zariadeniam s Androidom trvalo pomerne dlho, kým sa vypracovali na podobnú úroveň, ako tablety od Apple. V posledných rokoch sa však už situácia obrátila a hoci veľa tabletov s Androidom nedosahuje kvalít iPadov, oveľa nižšia cenovka ich sprístupnila neporovnateľne širšej verejnosti. Aj preto Android tablety kraľujú v predajoch, no to nič nemení na tom, že celkový záujem zákazníkov o tieto zariadenia klesol.
Stalo sa tak prvýkrát v histórii. Agentúra Canalys uvádza, že v poslednom štvrťroku 2014 klesli predaju tabletov o 12% oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Celkovo sa ich predalo 67 miliónov, čo je prvý absolútny pokles predajov v histórii moderných tabletov. Už niekoľko kvartálov bol zaznamenávaný klesajúci záujem užívateľov, no celkové predaje stále rástli. V prípade spomínaných iPadov je táto skutočnosť ešte výraznejšia, keďže predaje tabletov od Apple klesajú už štyri kvartáli v rade. V Q4 2014 klesli o ďalších 18%, zatiaľ čo predajte tabletov od Samsungu boli nižšie až o 24%.
Dôvodov pre tento trend môže byť hneď niekoľko. Rastúce rozmery obrazoviek klasických smartfónov potláčajú potrebu zákazníkov kupovať si menšie tablety s uhlopriečkou 7″, ktoré na začiatku minulého roku tvorili až 66% všetkých predaných tabletov. V poslednom štvrťroku 2014 to bolo iba 50%, čo má na pravdepodobne na svedomí množstvo nových smartfónov s uhlopriečkou 5,5″ a vyššou, ktoré takmer dokonale nahradzujú tieto menšie tablety. Niektorým výrobcom sa ale aj darilo, za čo môžu najmä vianočné akcie. Amazon predal 4 milióny tabletov a dosiahol 6%-ný trhový podiel. Lenovo zasa predalo 3,7 milióna tabletov, vďaka čomu dosiahla čínska spoločnosť svoj najlepší štvrťrok v histórii predaja tabletov.
Ďalšia agentúra Strategy Analytics uvádza mierne odlišné výsledky z predajov tabletov, hoci aj v tomto prípade je jasný pokles záujmu zákazníkov. Podľa týchto štatistík bolo v Q4 2014 predaných 78,3 milióna zariadení, čo je nárast na úrovni 1%. Aj podľa tejto agentúry ale klesli predaje iPadov o 18%, za čo môžu zrejme aj nové a väčšie iPhony.
Zdroj: Canalys, Strategy Analytics via TechCrunch
A ak budú telefóny ešte chvíľu rásť, prestanú sa predávať aj televízory…
Ver, že nie. Zas takí blbí nie sú a ani my (dúfam), aby sme také používali. Samsung mal už minule zaujímavý prototyp rozkladacej obrazovky z mobilu na tablet. Na tým by mohli uvažovat, ale Samsung je už zrejme blízko.
Je to logické , predsa drvivá väčšina zákazníkov ktorá tvorí predaje je viazaná 24mesacnou viazanosťou operátora … Ked uz menia telefóny každé 2 roky … Tak tablet určite nebudú meniť každé dva roky … Predsa k posedeniu na gauč alebo na odpovedanie mailov v kaviarni je dostatočne plynulý aj iPad 4 ci sony xperia tablet Z 1generacie … Tu je výsledok .. Predaje klesli