MojAndroid

V rámci ponuky nášho webu je vám neustále k dispozícii aj špecializované Android Fórum, kde môžete klásť vaše otázky a riešiť problémy s vašimi Android zariadeniami. Radu či riešenie môžete konzultovať s komunitou ľudí, ktorí sa zaujímajú o mobilné technológie ako také.

Poradíme aj vám alebo môžete poradiť aj vy!

Nezabudnite! Ak máte nejaký problém s vaším mobilným zariadením, napíšte na www.AndroidForum.sk a my alebo Android komunita, ktorá naše fórum pravidelne navštevuje, vám pomôže. Pokiaľ ste v mobilných technológiách zbehlí, môžete na našom fóre poradiť iným používateľom. Však viete, ako to býva – ako sa do hory volá, tak sa z nej aj ozýva. Možno aj vy raz budete potrebovať pomoc a nájde sa niekto ochotný, kto vám poradí!

btommy32 píše…

Môj telefón požaduje heslo každých 72 hodín, pričom nič také som nenastavoval, nepomohla ani obnova výrobných nastavení. Viete mi s tým pomôcť?

V prvom rade si treba vyjasniť, o aké heslo ide a kde sa vzalo. Nie je to tak dávno, čo prístupové heslo, PIN kód alebo vzor boli jedinými bezpečnostnými prvkami, pomocou ktorých sme si mohli zvýšiť bezpečnosť našich smartfónov. Dnes už máme telefóny vylepšené rôznymi biometrickými senzormi, ktoré jednak zvyšujú bezpečnosť a zároveň uľahčujú používanie.

Stále však platí, že biometrické zabezpečenie nefunguje úplne samostatne. Presne toto je zrejme prípad používateľa s prezývkou btommy32. Môžeme predpokladať, že toto upozornenie sa mu ukazuje na zariadení, ktoré má skener odtlačkov prstov, resp. sken tváre, ktoré využíva na odblokovanie zariadenia. Aj napriek tomu je však potrebné do telefónu zadať PIN kód. Ten slúži ako dodatočná autentifikácia. Biometrické údaje sú totiž bezpečné a ich používanie je pohodlné, no v jednom smere môže táto technológia zlyhať – jednoducho sa pokazí skener odtlačkov či skener tváre. Ide o moderné kúsky technológie, ktoré nie sú všemocné. PIN kód je v tej chvíli skvelou alternatívou. A práve toto je dôvod, prečo ho od vás telefón z času na čas pýta – aby ste ho jednoducho nezabudli.

Problémom môže byť fakt, ako vám telefón odkomunikuje dôležitosť tohto kódu. Pri nastavovaní zariadenia, resp. biometrického zabezpečenia si od vás zariadenie kód vypýta, no vy vtedy nemusíte tušiť, že ide o kód, ktorý budete potrebovať každých pár dní na overenie vašej identity a možno tomuto procesu neprikladáte takú dôležitosť, ako by ste mali. Aj preto sa stávajú takéto prípady, kedy si používateľ ani nie je vedomý toho, že svoj telefón má zabezpečený aj nejakým kódom – veď ho odomyká zakaždým odtlačkom.

Už raz zadané heslo však nie je vôbec jednoduché v zariadení zobraziť – je možné ho iba zmeniť, no potrebujete vedieť staré. Zmenu hesla je možné urobiť v nastaveniach v časti Bezpečnosť -> Zamknutá obrazovka (alebo obdoba tohto pojmu vo vašej verzii systému).

21.10.2018
Zdroj: Android Forum

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+