MojAndroid

Korea Times zverejnila doteraz neznáme dokumenty, ktoré svetu odhaľujú, prečo je spoločnosť Samsung jednotkou mobilného trhu. Za minulý rok totižto tento mobilný gigant minul 11 miliárd dolárov na reklamu a viac ako 10,6 miliardy dolárov na výskum a vývoj svojich technológií. Celkové náklady spoločnosti na reklamu a vývoj boli väčšie ako celkový zisk spoločnosti HTC za minulý rok!

samsung-king

Samsung sa stal minulý rok najväčším výrobcov mobilov na celom svete a prvenstvo dokonca získal aj v počte vyrobených smartfónov. S bohatou modelovou radou mobilných zariadení je táto spoločnosť číslo 1 na väčšine svetových trhov, čo dokazujú aj zisky spoločnosti pohybujúce sa v astronomických sumách. A na úspech má Samsung jednoduchý recept – reklama a výskum. Spolu do týchto dvoch odvetví za minulý rok investoval viac ako 20 miliárd dolárov, čo predstavuje až 6,5% z celkového zisku spoločnosti. Medziročne ide o 38% nárast vložených investícií a v porovnaní s rokom 2005 Samsung do týchto odvetví investoval až 6,8-krát viac financií.

“To, že sa Samsung zameral hlavne na marketing, bol hlavný dôvod toho, že táto spoločnosť bola v minulom roku taká úspešná.” – povedal interný pracovník Samsungu.

V novembri viedol výskum o výdavkoch spoločnosti Samsung aj Horace Dediu zo spoločnosti Asymco. Jeho odhad bol viacmenej presný, nakoľko tipoval, že Samsung na konci roka minie na marketing približne 12 miliárd dolárov. Nižšie nájdete aj grafické zobrazenie jeho odhadov v porovnaní s ďalšími IT firmami.

samsung-electronics-advertising-1

Hoci sú čísla hovoriace o investíciách do reklamy a výskumu veľmi pekné a v porovnaní s konkurenciou až niekoľkonásobne vyššie, treba si uvedomiť, že spoločnosť Samsung nevyrába len mobilné zariadenia, ale takmer všetky domáce spotrebiče, notebooky a ďalšie Hi-Tech zariadenia. Spoločnosť sa momentálne nachádza v situácii, kedy je “sama-sebe-pánom” a vďaka výrobe napr. vlastných procesorov a displejov, nie je obmedzená ani limitovaná inými výrobcami. Samsung by dnes mohol vyrobiť a úspešne predať takmer hocijaké elektronické zariadenie, čo ho trocha stavia do pozície monopolu na trhu. Žiadna z firiem totižto nemá takú veľkú nezávislosť s takým veľkým dosahom na koncových zákazníkov. Je to však dobré pre mobilný trh? Píšte nám svoj názor v komentároch.

Zdroj: AndroidAuthority

6.3.2013

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+