Podvody nielen v mene slovenských inštitúcií, ktoré im majú dodávať dôveryhodnosť, už dnes bohužiaľ nie sú ničím neobvyklým. Na našom webe sme vás už viackrát upozornili na falošné správy, ktoré sa snažia vzbudiť dojem, že ich odosielateľom je niektorá z bánk, kuriérska spoločnosť a nedávno viacerí dostali podvodné správy akože od ZSE. Cieľom je vylákať od obetí citlivé údaje z platobných kariet. Najčastejšou inštitúciou, za ktorú sa podvodníci skrývajú, je ale jednoznačne Slovenská pošta. A aj v týchto dňoch môžete naraziť na podvod v jej mene.
Nereagujte na správy o nedoručenej zásielke
Slovenská pošta už zaznamenala viac než 50 rôznych typov podvodných e-mailov a SMS. Adresáta najčastejšie vyzývajú k úhrade platieb za doručenie zásielky, k aktualizácii údajov o doručení, k doplneniu chýbajúcich informácií v adrese doručenia, či k úhrade poplatku za prekročenie hmotnosti zásielky alebo colných poplatkov.

Ich súčasťou je priložený link falošnej webovej stránky, ktorá sa tvári ako oficiálna stránka Slovenskej pošty a požadujú vyplnenie formuláru s cieľom získať osobné údaje a údaje z platobnej karty obete. Je to aj prípad najnovšej podvodnej správy. Obeti tvrdí, že zadala nesprávne adresu alebo číslo dverí, čo údajne spôsobilo opakované problémy s doručovaním zásielky.
Celý text falošnej správy:
Drahý zákazník: Naše triediace logistické centrum nemôže poskytovať dlhodobé uskladňovanie. Zistilo sa, že ste nesprávne zadali adresu alebo číslo dverí, čo spôsobilo opakované problémy s doručovaním vašej zásielky. Prosíme vás, aktualizujte svoje adresné údaje, aby sme mohli doručiť vašu expresnú zásielku naposledy:
falošný link
Chápeme, že vaša zásielka je pre vás veľmi dôležitá, a preto nenesieme zodpovednosť za akékoľvek následné straty či poškodenia, ak sa zásielka nedoručí z dôvodu nesprávnej adresy! Ďakujeme za vašu podporu a pochopenie
Falošná správa sa snaží, aby obeť na podvodnej stránke, ktorú môžete vidieť na screenshote vyššie, aktualizovala svoje adresné údaje, pre posledný pokus doručenia expresnej zásielky. Vďaka tomu sa môžu podvodníci dostať k osobným údajom obete, ktoré môžu následne zneužiť. Slovenská pošta však upozorňuje, že nikdy zákazníkov nevyzýva k dopĺňaniu osobných údajov prostredníctvom SMS a e-mailov a už vôbec si takou formou nepýta peniaze.
Mohlo by vás zaujímať:
- Nový kráľ bezdrôtového nabíjania: Prichádza druhá generácia jedinečného smartfónu
- Séria Samsung Galaxy S23 konečne dostáva Android 15 a One UI 7
- Do Google Fotiek prichádza novinka. Fotky zmení na nepoznanie
Za zásielku zaplatí klient vždy buď vopred alebo na dobierku, teda pri prevzatí zásielky, a to hotovosťou alebo kartou, či už kuriérovi, pri priehradke na pobočke alebo v BalíkoBOXe. Navyše vždy udáva číslo zásielky pre sledovanie, ktoré pozostáva z prefixu (2 písmena), 9 čísel a sufixu (2 písmená na konci, ktoré označujú kód krajiny) Príklad: EB 101809415 SK. Vďaka tomu si môžete pravosť zásielky overiť cez oficiálnu stránku alebo aplikáciu pošty.
Diskutovať o tomto článku môžete aj na našej stránke AndroidForum. Ak hľadáte odpoveď na problém so svojím mobilným zariadením, aplikáciou alebo príslušenstvom, opýtajte sa v našom novom AndroidFóre.