Otvorenie účtu za 365 sekúnd a používateľský zážitok, aký ste ešte v inej banke nezažili. Účet zadarmo a to všetko len na pár klikov bez nutnosti niekam chodiť. Všetko, čo budete potrebovať je len váš smartfón. 365 už čoskoro ukáže, že vďaka novým technológiám a inteligentnému bankovníctvu budete aj banku chcieť používať každý deň – tak znie oficiálne vyhlásenie Poštovej banky pri ich novom produkte 365. Ide o odvážny projekt mobilnej banky, ktorá bude fungovať najmä v smartfónoch ako mobilná aplikácia a zákazníkom ako prvá banka na Slovensku ponúkne inteligentné bankovníctvo. Prví klienti si ju budú môcť odskúšať v beta verzii už v lete. Oficiálne 365 štartuje na jeseň.
„Podstata inteligentného bankovníctva spočíva v tom, že človek od banky proaktívne dostane správnu informáciu v správnom čase na to, aby urobil správne rozhodnutie. Vieme mu poradiť, ako môže zmeniť svoje finančné správanie tak, aby mal na konci mesiaca viac peňazí, než na začiatku,“ hovorí Marek Šupa, CEO 365 banky.
Banka 365 bude poznať vaše správanie a bude vedieť predikovať, kedy je najlepší čas na zaplatenie účtov. Okrem toho ale ponúkne aj analýzu big dát a ďalšie praktické vychytávky.
„Pri prevode peňazí dáme klientovi vedieť, ak aktuálny stav jeho prostriedkov nebude stačiť na bežné plánované platby do konca mesiaca, resp. do ďalšej výplaty. Dostane od nás informáciu, ktorú si možno v danom momente ani neuvedomil a ktorá mu môže pomôcť vyhnúť sa možným nepríjemnostiam“, vysvetľuje M. Šupa.
Aplikácia 365 vás upozorní aj na nadmerné míňanie peňazí, napríklad pri posedení s priateľmi v meste. Nezabudne vak ani na také detaily, akými sú narodeniny, meniny, či výročia vo vašej rodine. Upozorní vás na ne a odporučí vám aj miesto, kde môžete svojej polovičke kúpiť napríklad kvety. Cez smartfón.
Od klienta k technológii. Nie naopak
Pri tvorbe aplikácie 365 brala Poštová banka ohľad aj na používateľský zážitok, a tak je aplikácia prispôsobená pre jednoduché ovládanie. UX testovali experti z Fakulty informatiky a informačných technológií, STU v Bratislave.
„Vychádzali sme z princípu client centric, tj. postupovali sme od klienta a jeho potrieb. Tomu sme prispôsobovali vzhľad a funkcionalitu aplikácie tak, aby bola nielen vizuálne atraktívna, ale aj prehľadná a jednoduchá na používanie. Technológie totiž majú ľuďom zjednodušovať život, nie im ho komplikovať,“ uvádza M. Šupa.
Cieľom 365 banky je osloviť každého človeka, ktorý pristupuje na internet hlavne zo svojho smartfónu. V prvej fáze pôjde hlavne o ľudí, ktorí radi skúšajú nové trendy (tzv. early adopters). Po uvedení nových produktov, funkcionalít a riešení sa aj primárna cieľová skupina rozšíri o nové typy užívateľov.
Účet zadarmo je len začiatok
V 365-tke bude mať každý klient účet s platobnou kartou zadarmo, a to bez akýchkoľvek podmienok. Dokáže si ho založiť za rekordných 365 sekúnd. Nemusí pritom nikam chodiť, všetko vybaví na pár klikov. Stačí mu iba mobilná aplikácia. Spočiatku bude účet ponúkať základné možnosti, no na jeseň pribudnú aj sporiace produkty. K dispozícii bude aj inteligentná platba, ktorá odstráni nutnosť vypisovať IBAN číslo, či ďalšie, nefinančné riešenia. Neskôr pribudnú aj úvery, ktoré budú možno založené na investovaní verejnosti.
365 banka vznikla vďaka dôvere vedenia Poštovej banky, ktorá podporuje inovatívne slovenské projekty. Na vývoji spolupracuje 365 aj so slovenskými a českými startupmi v oblasti analýzy big data (Knoyd), umelej inteligencie (Good AI), používateľského zážitku (Habitable Services), ale aj vernostného systému (Dateio).
Skúška už čoskoro
356 bude jediná banka na našom trhu, ktorú si budete môcť už v lete otestovať v beta prevádzke, tj. ešte pred jej ostrým spustením. Všetci, čo chcú byť pri tom ešte pred tým, ako to na jeseň oficiálne „vypukne“, môžu napísať email na ahoj@365.sk. Viac informácií nájdete na webe banky 365.sk.
Zdroj: TS
„Podstata inteligentného bankovníctva spočíva v tom, že človek od
banky proaktívne dostane správnu informáciu v správnom čase na to, aby
urobil správne rozhodnutie”
A teraz prelozene z korporatneho zmrdspeaku do slovenciny:
“Budeme vas bombardovat spamom, aby sme vas zlomili na take sluzby, ktore nepotrebujete, ale my vam ich chceme predat!”
SimSon, my nepouzivame korporatny zmrdspeak. Nas ucet bude zadarmo a nebudeme nasich klientov spamovat sluzbami, ktore nepotrebuju. Marek tym myslel, ze klientom chceme poradit, ako sporit, aby to nepocitili vo svojom rozpocte, ako si pozicat, aby ich to nezruinovalo, kde nakupit, aby usetrili a pod.
Juraj z 365
> ako sporit
v preklade: ktory NAS PRODUKT si zaobstarat
> ako si pozicat
v preklade: ktory nas pozickovy produkt si vybrat. Uz len navrh pozicania si je sugestivny a pre vela ludi pozicky bud nie su potrebne, alebo su katastrofalnym riesenim a pre takych ludi neexistuje ROZUMNY sposob ako si pozicat. Sugestivne reklamy ako si pozicat aby som si mohol kupit tovar na ktory sa da miesto toho nasporit su proste iba sposob, akym banka chce predat ludom to co nepotrebuju a aplikacia bude robit presne to iste, aj ked inym sposobom.
> kde nakupit
v preklade: ktoreho nasho obchodneho partnera navrhneme, lebo technicky aj tak nemozeme mat informacie o kazdom obchodnom retazci a aj tak nevieme garantovat navrhnutie najnizsej ceny, ale mozeme sa tvarit, ze to dokazeme a este na tom aj zarobit.
Akykolvek biznis funguje primarne preto, aby zarabal peniaze. Ak existuje biznis, ktoreho uloha nie je zarabat peniaze, tak do niekolko rokov zanikne. Banka primarne zaraba peniaze investovanim penazi ich klientov. To znamena, ze banka ma velky zaujem na tom, aby ludia u nich ulozili co najvacsie peniaze (preto tie sporiace ucty, nie pre benefit klienta, to je len sposob ako klientov na to nalakat) a to je presne to, co vasa aplikacia robit bude. Lakat ludi na produkty, ktore vie vasa banka premenit na profit.
To nehovorim, ze to je zle, to je pointa biznisu a ludia predsa len nejaku protisluzbu z banky maju, ci uz vo forme nejakej urokovej sadzby pri tych sporiacich uctoch, ako takej bezpecnosti ulozenych prostriedkov (ak zrovna banka neskrachuje, lebo potom good luck s pristupom k svojim peniazom, vid ako to bolo v Grecku) a podobne.
Ale tvarit sa, ze vasa aplikacia bude altruisticky produkt ktory ma na srdci len dobro klienta a nie je za tym ziaden obchodny zaujem zo strany banky je bud tvoja naivita, pretoze nie si dostatocne vysoko v korporatnom rebriku, alebo tvoja naivita a arogancia ze si myslis, ze ludia su tak blbi, ze ti toto zozeru.
Ak je to to druhe, prosim nerob z ludi debilov. Fakt je, ze vasa aplikacia bude ludom spamovat reklamy na produkty vasej banky, prave preto, aby ich mohla vasa banka monetizovat a marketingova strategia ako chcete ludi na to presvedcit aby to robili je, presvedcit ich, ze to budu robit pre vlastne dobro. Mozno aj ano (s vysokou pravdepodobnostou skor nie ;-) lebo existuju produkty aj inych bank ked uz nic ine ), ale to nie je primarny ciel, dobro klientov. To je len marketingova strategia. My nie sme vcerajsi.
EDIT: A este chcem povedat k tym protisluzbam, ktore banka poskytuje. Tym netvrdim, ze poskytnute protisluzby su super hodnotne pre klientov, lebo napriklad tie sporiace ucty rozhodne nie su najlepsi sposob akym si zabezpecit vynos zo sporenia, ale je to najpohodlnejsi a najmenej rizikovy sposob.
Ahoj Lukas. Nikdy som nenapisal, ze nemame v umysle zarabat peniaze. Ak by sme boli dlhodobo stratovi, neprinieslo by to uzitok nam a v konecnom dosledku ani nasim klientom.
V dnesnej dobe je vsak velmi jednoduche zmenit banku a v buducnosti to bude uz len jednoduchsie. Dalsia vec je, ze banky sa jedna od druhej na produktovej urovni odlisuju coraz menej a v buducnosti budu este viac zamenitelne. Ak si nebudeme moct konkurovat cenou ani produktom, jediny sposob ako ziskat klientov podla nas je, ze sa budeme lisit pristupom k nim a pridanou hodnotou, ktoru im vieme priniest.
Ak mas v kazdej banke plusminus rovnaky urok na pozicke alebo na sporeni, budes chciet byt klientom takej banky, ktora ta neotravuje a ktora ti naozaj pomaha v rozhodovani. Tak, aby si sa na konci dna mal o trochu lepsie, ako keby si tu banku nemal. Sme presvedceni, ze banky toto dokazu, akurat to dnes nerobia.
A to je to, v com chceme byt ini.
Budem rad, ak nam das sancu a ked nas spoznas, das nam vediet (napr. na ahoj@365.sk), co by sme mohli robit inak.
Juraj z 365
> budes chciet byt klientom takej banky, ktora ta neotravuje a ktora ti naozaj pomaha v rozhodovani
no a tuto je presne ta pointa povodneho komentara a kde mozno trochu doslo k nepochopeniu zakaznikov z vasej strany ako banky.
Banka ktora ma neotravuje: No to bude asi taka banka, ktora mi nebude robit nejake navrhy na to ako sporit a neviem co, resp ktora mi nebude robit ZIADNE navrhy. Neotravovat znamena ze mi nic neposielat, neponukat atd. Ale vasa aplikacia naopak nieco bude ponukat.
Okej, je to sposob ako sa odlisit od konkurencie, tie ‘inteligentne’ navrhy, ale urcite nezapada do ‘neotravovat’. A preto ten backlash aj od autora povodneho komentara.
Ja napriklad osobne nechcem ziadne navrhy.
Mozno ini klienti chcu a potom je pre inych klientov vasa aplikacia vhodna (aj ked dovolim si tipnut, ze vacsina ludi chce mat od banky pokoj a jediny dovod preco banku vyuzivaju je, ze vyplata im chodi na ucet). Ale je to proste reklama, proste autor povodneho komentaru mal pravdu. A pre ludi, ktori nechcu dalsiu davku reklamy ta aplikacia nie je podla mna vhodna.
Moje rozhodnutie o banke v konecnom dosledku aj tak diktuju podmienky hypotekarnych uverov, co ma znatelne vacsi vplyv na moju financnu a zivotnu situaciu ako mobilna apka. Moja aktualna banka nema ziadnu mobilnu aplikaciu (aj tak by som ju zrejme nevyuzival, ked som mal studentsky ucet v Tatre, mobilnu aplikaciu som nikdy nevyuzil), ale poskytla mi najlepsie podmienky pre hypo. Ked mi 365 ponukne najlepsie podmienky pre hypo, dam vam sancu, nic ine v pripade banky u mna nerozhoduje, stavim sa, ze je vela takych ludi v mojej situacii, takze tak.
ostava nam len pockat aka tato banka bude, bez skusenosti mozes stale len polemizovat, mozno ze sa budu dat “smart” funkcie vypnut, mozno nie, uvidime cez leto ked to spustia
hmm, to píšu o ktorom lete?
to by som tiez rad vedel :) jedine co ma verejnost v rukach okrem PR zvastov ja boot obrazovka ci co, zivot je prilis kratky aby som cakal s prenosom uctu k nim, viem ze spustat novu banku nieje len tak, ale uz je vsetko na spadnutie a po pol roku stale nic?
ako vas mozny buduci klient mam nejake otazky, nakolko na tej vasej stranke, nieje ani prd informacii, co planujete ponukat… :D
moznost viacero uctov pod jednym prihlasenim?
free transakcie a hlavne v realnom case medzi vlastnymi uctami resp kreditnou kartou? :)
budete mat i kreditnu kartu???
bude nejaka ponuka uverov?
pytam sa ako byvaly klient ZUNA, toto vsetko sa mi v zune pacilo (okrem ineho), tak ma zaujima, ci to bude i uvas…? :)
..bo v takej tatrabanke, prevody medzi uctom a kreditnou kartou napriklad trva i 3 dni… co je premna neprijatelne… stracam prehlad a to sa mi vobec nepaci.. :)
Som velmi zvedavi ci aspon tu bude normalna vec, platba cez android pay = nfc… miesto karty ktoru si musime s frajerkou podavat ako debili.nie nechcem dva ucty, 6e za vedenie je uz aj tak dost. Slsp…
Hm, ja mam tiez SLSP a neplatim nic. Este oni platia mne. Staci len mat Stedru kartu, minut nou najmenej 200€ v obchode, 3 trvale prikazy, a mat vytvorene sporenie kde si staci posielat aspon 10€. Takto za balik neplatim nic, a banka este plati mne pol percenta zo sumy, ktoru zaplatim kartou. Bezne mi mesacne vratia cez 2,50€, boli casy, ked davali aj 2%, vtedy mi vratili cez 7€ mesacne. Z debetnej karty nevracaju peniaze, preto pouzivam kreditnu. A tu mam tiez zadarmo. Stoji 8€ na tri roky, ale staci zaplatit 100€ v minimalne troch platbach a tych 8€ mi vratili.
… 3 trvalaky, 200 €, 10, €, 100 €, atd, same cisla a cifry, ktore je potrebne mat na pamati kazdy mesiac. :/ dakujem, neprosim.
tak potom plať ;-)
Nuz, v tom pripade sa ale nestazuj, ze platis za ucet, ked je pre teba problem urobit nieco pre to, aby si neplatil. Ja to beriem ako formu uroku, kedze na vkladoch su uroky nula nic :-) Takto mam mesacne useternych 5.90€ + cca. 2.5€ co banka zaplati mne. Odkedy mam tu kreditku SLSP, tak mi vratili nieco cez 124€ :-) A to za tu trochu namahy stoji.
ked ti ine banky dokazu dat ucet zadarmo bez akychkolvek podmienok, preco by som mal byt v banke v ktorej ich musis splnit, pre mna niektore mesiace napr 200eur pri platbe kartou problem minut je a nieje to tym ze by som ich na ucte nemal,
Ano, staci iba splnit:
1.
2.
3.
4.
5.
x.
a ucet mame zadarmo. Tak je to vsade. Dakujem neprosim ;)
Novej banke drzim place. Znie to zaujimavo.
Znie to dobre.
ak to bude aspon z polovice tak dobre, ako bolo zuno, som vas! :)
len dufam, ze to neskonci rovnako resp. to nebude rovnaky podvod na klientov ako zuno v rezii tatrabanky… :/
podvod?
vazil by som slova, vsetci dostali na vyber a tahalo sa to velmi dlho
Heh.. na výber??? Trocha to upresni, ako to myslíš, potom ti k tomu tvojmu “výberu” poviem viac!
Aký podvod bol Zuno ?
Perfektná banka, ktorú všat zničila jej matka Raiffeisen Bank…
Ja som bol s ňou max spokojný,
Tiež som snou bol Max spokojny, doteraz ju považujem za najlepšiu banku v akej som bol.. žiaľ bola to len banka na získanie nových klientov pre nenazranú Tatrabanku!!! Aby spĺňali ročne targety… Robí to tak a podobnepodob firiem, zial.. preto dúfam že 365 nebude voľačo podobne..
Ak má niekto záujem o pozvánku na registráciu do 365.bank nech mi napíše na mail: miskar@centrum.sk, mám ešte 8 pozvánok