Je to viac ako pol roka, čo začali platiť nové pravidlá Európskej únie na ochranu súkromia známe pod skratkou GDPR (General Data Protection Regulation). Nové pravidlá na ochranu súkromia majú pomôcť obhajovať práva občanov proti zneužívaniu osobných údajov. Pre všetky spoločnosti ich implementácia znamenala náklady a čas. Zdalo by sa, že porušovanie pravidiel bude bežné u menších firiem, ale tentokrát sa previnila jedna z najväčších. Francúzsky úrad na ochranu osobných údajov CNIL dal americkej internetovej spoločnosti Google pokutu 50 miliónov eur za porušenie pravidiel GDPR.
Úrad CNIL tvrdí, že Google si nedokázal zabezpečiť skutočné informácie pre súhlas používateľov na spracovanie ich dát za účelom personalizovanej reklamy. Google ich neinformoval, aký typ používateľských údajov má internetový gigant k dispozícii. Základné informácie napríklad o kategórii dát alebo účele ich využívania sú rozdelené do viacerých dokumentov. Používatelia musia rozkliknúť ďalšie odkazy a tlačítka, aby sa dozvedeli viac. Problémom je aj lokalizačný systém používateľov Google služieb. Pokuta 50 miliónov eur je zatiaľ rekordná, ale podľa pravidiel GDPR sa môže pokuta vyšplhať až na hodnotu 4 % obratu spoločnosti, ktorá poruší pravidlá.