Súboj na poli elektrinou poháňaných superšportiakov sa poriadne vyostrí. Na tlačovej konferencii automobilka okrem novej 911 predstavila totižto aj víziu svojho vlastného superšportiaka Porsche Mission E. Ten svojim dizajnom aj vyhotovením prekonal čokoľvek, čo spoločnosť doteraz predstavila.
Porsche sa v novom modeli údajne zameralo na dojazd, no v žiadnom prípade nezanedbalo ani rýchlosť a výkon. Novinka má 600 konských síl a z 0 na 100 km/h zrýchli už za 3,5 sekundy. Maximálna rýchlosť, ktorú Mission E dosiahne, je 250 km/h, pričom dojazd na jedno nabitie je 500 km, a to pri športovom spôsobe jazdy. Ide o podobné čísla, ako dosahuje konkurenčný elektromobil Tesla Model S. Tieto automobily sú si blízke aj cenou - nové Porsche Mission E sa bude v TOP konfiguráciách predávať totižto za 100-tisíc dolárov. Čím elektrický superšportiak zaujme, je rýchlosť nabíjania. Na 80% kapacity sa v 800-voltových "Porsche Turbo Charging" prípojkách, dokáže nabiť len za 15 minút.
Mission E bude by mohol disponovať aj ďalšími technológiami, ako je sledovanie očí používateľa, OLED displeje, či kamera, ktorá sleduje emócie vodiča. Škoda však, že ide iba o koncept, ktorý automobilka ukázala svetu a zatiaľ sa vo fabrikách spoločnosti nevyrába. Je však iba otázkou času, kedy sa objaví na európskych cestách.
Zdroj: theverge
Pekný koncept. Oproti Tesle nepôsobí mohutne a limuzínovo ale skôr športovo a za to veľké plus.
Musím priznať, že vyzerá naozaj pekne športovo, no zároveň si nemyslím, že to je presne to, čo tento svet naozaj potrebuje. Skôr by sa zišla nejaká elektrická masovka za rozumnú cenu a s podobným (ak nie ešte lepším) dojazdom. To Tesla na rozdiel od Porsche má. Aj keď sa Model E ešte nevyrába, ale aspoň sa jeho výroba už pripravuje.
Nehovoriac o detaile akým je proklamované brutálne zrýchlenie Porsche za 3,5s. Tesla Model S P85D to zvláda za 3,2s. A to hovoríme o aute, ktoré sa už nejakú dobu vyrába a predáva.
Iste. Dalo sa očakávať, že Tesla neostane posledná, kto vyrába plne elektrické autá sériovo a je len potešujúce, že ju ostaté automobilky nasledujú. Len mi to príde celé akési spomalené. Elektrické autá pre masy tu už mali byť dávno. A teraz hovorím o vozidlách so serióznym dojazdom a nie o nákupných vozíkoch do mesta a aj to len do menšieho.
A aby som sa vrátil k téme. Áno. Tesla JE limuzína a preto tak aj vyzerá. Žijem dlhodobo v okolí Londýna a už ich tu pár behá. A pribúdajú. Poviem vám, je to niečo vidieť ich na cestách, no hlavne (ne)počuť. Je to ako stretnúť Nexus 5 2015 medzi Nokiami 3310.
Jedna ma raz na diaľnici z letiska chvíľu prenasledovala a potom predbehla. Bolo to akoby ho niekto vystrelil z praku.
Presne tak! Tesla je o par rokov pred vsetkymi. Netreba zabudat uz na vybudovanu a rozsirujucu siet Superchargerov…
“Vyroba sa pripravuje”… Neviem ci to tak chapat. Je to koncept, a koncepty sa malokedy dostanu do vyroby v rovnakej podobe ako su predstavene. Uz len keby sa zachovalo to nabijanie ze 80% za 15 minut tak by to bolo super.
Ale s tou teslou suhlasim. Tiez ma jedna predbiehala. Isiel som asi 140, ona sa pripajala z benzinky a za par sekund bola predo mnou :)
Ja studujem v Kodani a tu je ich dost. Nejde iba o vyrobu, rychlost atd. Treba hlavne pochopit co to znamena pre nasu buducnost a trochu pomenit mentalitu. Tu v Dansku je vsetko “green” a “eco”
A tie Tesly v Dánsku majú výfuk v elektrárni:).Takí sú green,že majú ~65℅ elektriny z fosílnych palív…
Nehovorim, ze nemas pravdu, ale do 2050 sa chcu zbavit vyroby elektriny s fosilnych paliv a este takyto clanok z 2015
http://www.theguardian.com/environment/2015/jul/10/denmark-wind-windfarm-power-exceed-electricity-demand
Do roku 2050 Tesla skrachuje :D :D :D, pretože je stále v strate :)
Pokiaľ nevymyslia nejakú novú technológiu batérii, tak neuspejú.
Čo už,žiadna alternatíva nie je dokonalá,niekde som zachytil,že napríklad veterná elektráreň počas svojej životnosti vráti energie,ktoré boli použité na jej výrobu(ťažba,extrakcia rúd,metalurgia,obrábanie,galvanizovanie a tak)+niečo navyše-nemám to overené:)
Toto Porsche rozhodne nie je konkurenciou, keďže je to len koncept a produkčná verzia je prisľúbená do 5 rokov. Polovicu tých snových parametrov v produkčnom voze zhoršia a bude to stáť výrazne cez 100 000€