MojAndroid

Len nedávno sme vás informovali o podvode, kedy boli klienti slovenských bánk vystavení falošným SMS. Ďalším podvodom boli falošné stránky internet bankingu, ktoré sa tvárili ako originálne a tentokrát upozorňuje svojich klientov na podvodné praktiky ďalšia slovenská banka. Ide o podvodné telefonáty.

Ako uviedla mBank na sociálnej sieti na svojom profile, volajúci sa vydáva za zamestnanca banky alebo zamestnanca firmy, ktorá zabezpečuje technickú podporu. Snaží sa tak vylákať od nič netušiacich klientov banky citlivé informácie. Ako banka ďalej upozorňuje, pokiaľ vás kontaktujú zamestnanci banky, na overenie totožnosti volaného požadujú vždy len meno, priezvisko a dátum narodenia.

Podvodné telefonáty – vishing

Podvodné telefonáty sú označované ako vishing. V skratke ide o telefonický rozhovor, ktorým sa podvodník snaží od klienta banky získať citlivé údaje. Ide o osobné údaje, prístupové heslá do Internet bankingu alebo mobilnej aplikácie či čísla platobných kariet.  Podvodník napríklad pošle klientovi vopred SMS so stručnou informáciou o podozrivej transakcii. Súčasťou SMS správy je aj telefónne číslo, z ktorého sa s ním podvodník následne skontaktuje. Podvodník môže tiež zavolať priamo, bez predošlej SMS správy. Tvrdí, že je napríklad ohrozený počítač alebo smartfón, ktorý zákazník banky používa pre správu bankového účtu. Takýto druh podvodu je veľmi dobre premyslený. Veľakrát sa preto klient banky zo strachu o svoje financie ani nezamyslí, že môže ísť o podvod.

Ako sa chrániť pred podobnými telefonátmi?

Informácie ako sú prihlasovacie heslá, údaje z platobnej karty alebo autorizačné SMS kódy, za žiadnych okolností nezdieľajte s treťou osobou. Telefónne čísla, ktoré využívajú banky sú vždy uvedené na ich stránkach a viete si ich jednoducho overiť. Podvodné telefonáty z iných čísel, by ste mali preto ignorovať, prípadne ich nahlásiť banke.

Ak ste sa predsa len stali obeťou podobného podvodu, je potrebné aby ste si čo najskôr zmenili všetky prihlasovacie údaje do internet bankingu prípadne mobilnej aplikácie. Následne je potrebné kontaktovať zákaznícku linku banky.

Náš tip
Tip pre vás: Využívajte SmartSlužby+ v aplikácii ČSOB SmartBanking a uľahčujte si život
18.11.2022

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+