Slovenská pošta a jej klienti sa v týchto dňoch stali najnovším terčom phishingových útokov. Falošné e-maily, ktoré zneužívajú identifikačné prvky Slovenskej pošty sa od potenciálnych obetí snažia vylákať peniaze. Robia to pod zámienkou údajnej zásielky, ktorá čaká na doručenie.
Nič také sa pritom reálne nedeje. Podvodné e-maily navyše neutíchajú, Slovenská pošta preto opakovane vyzýva klientov k zvýšenej opatrnosti.
Odosielateľ používa zdeformované logo Slovenskej pošty a od adresátov pýta poplatok za doručenie zásielky. Ich odosielateľom nie je Slovenská pošta, a preto by klienti nemali na takéto maily reagovať.
Nakoľko ide o jasný podvod, Slovenská pošta sa obrátila na orgány činné v trestnom konaní.
Ako rozpoznať, že ide o podvod
- Slovenská pošta nikdy nepýta prostredníctvom e-mailov peniaze. Za zásielku zaplatí klient buď pri objednávaní tovaru, teda priamo eshopu, alebo na dobierku, teda pri prevzatí zásielky – a to hotovosťou alebo kartou. Adresát zaplatí za zásielku kuriérovi, pri priehradke na pobočke alebo v BalíkoBOXe.
- Slovenská pošta uvádza vo svojich e-mailoch ako trackovacie číslo podacie číslo zásielky, ktoré pozostáva z prefixu (2 písmena), 9 čísel a sufixu (2 písmená na konci, ktoré označujú kód krajiny). Príklad: EB 101809415 SK
- V prípade, ak adresát dostane mail, odporúčame vždy kontrolovať aj odosielaciu adresu a aby na podozrivé e-maily nereagoval, obzvlášť, ak od neho žiadajú peniaze.
V prípade, že klienti na tieto podvodné maily už zareagovali a uhradili požadovanú sumu, čím im bola spôsobená škoda, mali by sa obrátiť na orgány činné v trestnom konaní.
Pán redaktor opravte si názov článku…
1 veta a aj v tej chyba :)))))))))))))))
chýbajúce d zameniť za e