MojAndroid

Slovenský mobilný operátor Orange sa pochválil hospodárskymi výsledkami za posledný štvrťrok minulého roku. Výnosy mu medziročne klesli, rovnako aj počty zákazníkov mobilných služieb, ale naopak mu razantne pribudli zákazník TV služieb a pevného internetu. Operátor tvrdí, že sa mu podarilo naplniť strategické ciele.

Orange 2020
Zdroj: Orange

Za najväčší úspech uplynulého roka považujeme, že sme v ťažkých korona časoch dali na prvé miesto zdravie a konektivitu našich zákazníkov zamestnancov, partnerov, čo sa nám aj podarilo zabezpečiť. Zároveň sa rok 2020 niesol v znamení významného rozširovania dostupnosti našich služieb. Podarilo sa nám stať sa jednotkou na trhu v kvalite a pokrytí mobilnej 4G siete, v pokrytí optikou, či už vlastnou sieťou, cez bit stream prístup alebo vďaka partnerskej dohode zdieľania sietí, ako aj v pokrytí digitálnej televízie. Vďaka dostupnosti služieb a atraktívnym ponukám sa nám úspešne darilo získavať nových zákazníkov pevného internetu, TV služieb aj konvergentných služieb. Zákazníci si viac ako kedykoľvek predtým začali uvedomovať dôležitosť komunikačných služieb v každodennom živote, predovšetkým ich kvalitu a spoľahlivosť.

Federico Colom, generálny riaditeľ operátora Orange

Slabý predaj koncových zariadení má hlavný podiel na nižších výnosoch

Operátor Orange sa musel minulý rok vysporiadať s problémami spôsobenými pandémiou koronavírusu, tak ako aj iné spoločnosti nielen na Slovensku. Celkové výnosy mu kvôli tomu medziročne klesli o 2,7 %, pričom medziročný pokles výnosov v poslednom kvartáli roka 2020 bol o 1,9 %. Výnosy posledných troch mesiacov roka 2020 dosiahli hodnotu 144 miliónov eur.

Najpredávanejšie smartfóny v Orange za január 2021:

Celkové výnosy spoločnosti k 31. 12. 2020 vykazované podľa štandardov IFRS 15 dosiahli výšku 541 miliónov eur. Hlavný podiel na tom mal podľa operátora pokles výnosov z predajov koncových zariadení. Za celý rok išlo medziročne o pokles o 6 % a za posledný štvrťrok dokonca o 7 %. Operátor ale tvrdí, že dosiahol lepšiu EBITDAaL maržu vďaka efektívnemu riadeniu priamych a nepriamych nákladov.

Finančné ukazovatele

(v mil. eur)

Q4 2020

Q4

2019

medziročná

kvartálna zmena

k 31.12.

2020

k 31.12.

2019

medziročná zmena

Celkové výnosy

144

147

-1,9 %

541

556

-2,7 %

výnosy zo služieb

109

109

0,0 %

424

432

-1,8 %

výnosy zo zariadení

35

38

-7,3 %

117

124

-5,8 %

EBITDAaL

n/a

n/a

n/a

196

198

-0,7 %

Pandémia koronavírusu zvýšila počty zákazníkov pevného internetu a TV služieb

Mobilný operátor mal ku 31.12.2020 celkovo 2 552 000 zákazníkov mobilných služieb, čo je o 8 % menej ako pred rokom.  Poklesol hlavne počet zákazníkov fakturovaných služieb a zákazníkov predplatených kariet. Operátor to ospravedlňuje vyčistením portfólia hlasových paušálov a deaktiváciou tzv. spiacich paušálov. Medzi zákazníkmi mobilných služieb mu ale stúpli počty zákazníkov M2M služieb. Celkovo až o 59 %.

Orange 2020
Zdroj: Orange

Mobilný operátor Orange ale dokázal aspoň niečo vyťažiť z pandémie koronavírusu, počas ktorej musela byť väčšina obyvateľstva doma. Aj vďaka home officu stúpol počet zákazníkov pevného internetu na 250 tisíc, čo je o 25 % viac než pred rokom. TV služby operátora Orange využívalo ku koncu roku 132 tisíc zákazníkov, čo je o 23 % viac než pred rokom. Zákazníkov konvergentných služieb bolo 118 tisíc.

Zatiaľ čo k Orangeu prešlo minulý rok 84 tisíc zákazníkov od konkurencie, tak mu k nej ušlo až 91 tisíc vlastných zákazníkov. Napriek tomu dokázali zákazníci tohto operátora preniesť 43,81 mil. GB dát v 4G sieti, čo predstavuje medziročný nárast 52 %.

P

očty zákazníkov (v tis.)

k 31.12.

2020

k 31.12

2019

medziročná zmena

Zákazníci mobilných služieb

2552

2775

-8 % *

zákazníci fakturovaných služieb

1942

2230

-13 %

zákazníci predplatených kariet

345

379

-9 %

zákazníci M2M služieb

264

166

+59 % **

Zákazníci pevného internetu

250

200

25 %

Zákazníci TV služieb

132

108

23 %

Zákazníci konvergentných služieb

118

85

40 %

Náš tip
Aký vplyv budú mať 5G siete na používanie hlasových služieb?
20.2.2021
Zdroj: Tlačová správa

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+