Počet zákazníkov dátových služieb v prvom polroku 2017 opäť rástol. K 30.6.2017 Orange evidoval 1,36 milióna zákazníkov mobilných dátových služieb, čo predstavuje 5% medziročný nárast. Počet zákazníkov pevného internetu, či už prostredníctvom FTTH, DSL alebo FixLTE, sa zvýšil o 6 % na viac ako 167 tisíc. Celkovo Orange registroval 2,856 mil. aktívnych zákazníkov mobilných služieb a 188 tisíc zákazníkov fixných služieb, vrátane 69 tisíc zákazníkov digitálnej TV.
Kľúčovým momentom uplynulého polroka bolo spustenie fixného LTE, teda pevného internetu v 4G sieti. Tá je dnes dostupná pre 80 % populácie SR, pričom zákazníci v nej môžu okrem mobilného internetu s rýchlosťami do 225 Mbit/s využívať už aj fixný internet s rýchlosťami do 30 Mbit/s. To predstavuje optimálne riešenie pre tých zákazníkov, ktorí nie sú v dosahu optiky a hľadajú pevný internet s parametrami podobnými alebo lepšími ako DSL. „Našim prioritným záujmom je ponúknuť zákazníkom bohaté možnosti konektivity a zabezpečiť, aby mohli využívať kvalitné a rýchle internetové pripojenie bez ohľadu na to, či bývajú vo veľkom meste alebo na vidieku. Chceme, aby mohli byť všade online spôsobom, ktorý im najviac vyhovuje a tým byť pre nich užitočným partnerom,“ povedal Pavol Lančarič, generálny riaditeľ Orangeu.
Ďalšou inováciou, ktorú Orange v uplynulom polroku spustil vo svojej 4G sieti, bolo sprístupnenie VoLTE, teda prenos hlasu cez dátovú sieť, čo umožňuje v súčasnosti najkvalitnejší spôsob telefonovania a bezproblémový prenos dát zároveň. Túto službu za 2 mesiace od jej spustenia využíva takmer 30 tisíc zákazníkov.
Význam a opodstatnenosť investícií do 4G siete okrem spomínaných inovácií potvrdzuje aj neustále rastúca dátová prevádzka. V 4G sieti zákazníci Orangeu medziročne preniesli 1,7 násobne viac dát a k 30. júnu prenesený objem dát prekročil 4,5 mil. GB. Tento objem tvorí takmer 46 % z celkového objemu 9,8 mil. GB prenesených dát, čo je celkovo o 37 % viac než v roku 2016.
Výnosy spoločnosti Orange Slovensko k 30.6.2017 dosiahli 269,9 mil. eur, čo medziročne predstavuje polpercentný pokles. Až 22,9% tvorili výnosy z mobilných dátových služieb, ktoré dosiahli hodnotu 47,5 mil. eur. Stále významnejšiu časť výnosov tvoria výnosy z fixných služieb. Na celkových výnosoch tvoria takmer 5 % a medziročne zvýšili o 4 % na 13 mil. eur.
Paušal a orange už nikdy viac… som u nich cca 13 rokov, ale ako ma teraz vydrb.li je nonsens! Zmenili mi paušál na go europe 40 ( po super presviedčaní predajcu )( mal som max 40 a nemusel som meniť), čiže by som mal byť v skupine orange prémium, tým padom mať po prečerpaní dát mať rýchlosť netu 768kbit/s ( pri max 40 som to mal a bol som ubezpečený, že sa nič nemení, iba názov)… samozrejme všade sa uvádza, že služba je aktívna… aj v tom ich trápnom orange go (apk) … Lenže na prekvapenie nič také… pekne obmedzená rýchlosť na 122kbit/s. Net v takomto prípade nepoužiteľný! Takže riadny odrb na zákazníka, ktorý platí 40€/mes v domnení, že bude mať výhodu a nič. Inak toto je normálne na právnika, resp. telekomunikačný úrad, lebo toto nevedeli ani na predajni a všemožne sa ma snažili presvedčiť, že nie – ste v prémium.. máte po prečerpaní dát vyššiu rýchlosť. Ospravedlnenie a zvýšenie dát nestačí. Žiaľ odísť môžem až v roku 2018.. čo po tejto skúsenosti aj urobím!!! Dajte si na to pozor! ( mohli by ste sa o to pozaujímať redakcia )
mojandroid: “Orange má už takmer tri milióny zákazníkov, zaznamenal slušný rast” ano je to tlacova sprava a tie musia uverejnit, lebo su jedna ruka s Orange.
zive.sk: “Celkovo mal operátor 2,856 milióna zákazníkov, kým pred rokom ich bolo o 30-tisíc viac”
nieco tu nesedi? :D
Vies, to sa robi tak, ze sa vyberu dve veci ktore spolu nesuvisia, ale v nadpise sa spoja. Ze ma orange “takmer” 3 miliony zakaznikov je jedna vec. Druha vec je to, ze zaznamenal narast zakaznikov a trzieb, ale iba v oblati datovych sluzieb (lenze to asi kazdy operator, ked sa ceny konecne zacinaju znizovat).
Takze aby sa zahladilo ze celkovy pocet zakaznikov im medzirocne poklesol o 30 tisic (a trzby klesli o 1.2 miliona €), tak sa spoja dve nesuviciace informacie dokopy, a hned to vyzera lepsie! Vot, eto zurnalistika! :-)
3 miliony,ale kolko cisel je aktivnych?
pred dvomi rokmi som chcel zrušiť kartu orange ale nechceli ani počuť. Odvtedy stále vyvolávajú a posielajú nulové faktúry aj keď kartu som dávno zničil. Takto môžu mať zákazníkov koľko chcú.
Od Orange som odišiel už dávno a nikdy som to neoľutoval. Táto správa je asi tak vierohodná ako väčšina našich médii a prognôz napr.pred voľbami. Nemám slov
To je neuveriteľné, v telef. zozname si stále upravujem skratku kto u koho je a málo kto ostal u Orange, väčšinou odišli na Tescomobile, Jura a 4ku. Zopár na easy pecka či O2fer. Tuto správu od Orange považujem za ofaj.