MojAndroid

Slovenskí mobilní operátori zverejňujú každý štvrťrok svoje finančné výsledky. Z nich sa vždy dozvieme množstvo zaujímavých informácií. Vieme, ako sa ktorému operátorovi darilo, koľko má zákazníkov či koľko dát spolu presurfovali. V tomto článku sa dozviete to najzaujímavejšie od našich operátorov za prvý štvrťrok 2019.

Orange

Počas prvých troch mesiacov roka 2019 sa až 152 tisíc zákazníkov rozhodlo podpísať novú zmluvu alebo predĺžiť tú stávajúcu s oranžovým operátorom. K 31. marcu 2019 Orange evidoval 2,788 mil. aktívnych zákazníkov mobilných a 208 tisíc zákazníkov fixných služieb, vrátane 80 tisíc zákazníkov digitálnej TV.  Počet zákazníkov mobilných dátových služieb sa zvýšil na 1,44 milióna a počet zákazníkov pevného internetu, či už prostredníctvom FTTH, DSL alebo 4G siete narástol o 5 % na 187 tisíc.

Vysokým tempom rástla aj mobilná dátová prevádzka. V porovnaní s rovnakým obdobím roka 2018 preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti o 26 % viac dát, pričom už 73 % dát z celkového objemu 6,7 mil. GB bolo prenesených v 4G sieti. Tá je aktuálne dostupná pre 94,2 % populácie Slovenska. Počet zákazníkov s dátovými Nonstop balíkmi prekročil hranicu 80 tisíc.

19 tisíc nových zákazníkov si prenieslo svoje číslo do Orangeu, čo je o 37 % viac ako v uplynulom roku. Naproti tomu, počet zákazníkov, ktorí sa rozhodli preniesť si svoje číslo z Orangeu k inému operátorovi, medziročne klesol o 12 % na 22 tisíc.

Telekom

Telekom pokračoval v obohacovaní TV platformy Magio TV. Zákazníci Magio TV si môžu užívať viac HD kanálov ako doteraz. V prvých troch mesiacoch boli do HD uvedené tri Viasat kanály pre fanúšikov dokumentov a 3 Óčko HD stanice pre milovníkov hudby. Digitálna televízia Magio Go bola rozšírená o viac HD kanálov a TV archív s vyšším rozlíšením.

V januári 2019 zrealizoval Telekom v Bratislave prvý test technológie Massive MIMO. Predviedol, ako sa dá posilniť sieťová kapacita v súčasnej 4G siete a ako môže byť táto vlastnosť využívaná v ďalšej generácii sietí – viac zákazníkov využije vyššie rýchlosti v rovnakom čase.

VoLTE podporuje už 73 modelov od 9 výrobcov. V mobilných sieťach naďalej rastie aj dátová prevádzka, dosiahla už hodnotu 2 550 TB mesačne a medziročne stúpla takmer o 50 percent.  V prvom štvrťroku 2019 Telekom mierne zvýšil aj pokrytie pevných sietí – na 563 tisíc domácnosti na optike a 659 tisíc domácností na VDSL.

Služby mobilnej siete využíva takmer 2,4 milióna zákazníkov, pričom za prvé 3 mesiace získal ružový operátor 22 tisíc nových zákazníkov.

„Naše neustále zameranie na zákazníka a pokračujúce investície do pokrytia, nových ponúk a moderných služieb prinášajú viaceré finančné úspechy v podobe nárastu výnosov i EBITDA v prvom štvrťroku 2019. Slovak Telekom úspešne pôsobil v hlavných segmentoch. V mobilnom sme zaznamenali silný rast zákazníkov najmä v post-paid kategórii (o 17 tisíc) a opäť sme dokázalipozíciu technologického lídra testom technológie Massive MIMO v Bratislave. V pevnej oblasti sa podarilo rozšíriť pokrytie VDSL a optickej siete o tisícky nových domácností a do TV ponuky pridať viac HD kanálov i novinku v podobe 2HD+2SD streamov na VDSL sieti,“ uviedol Dušan Švalek, výkonný riaditeľ pre Slovensko v Skupine Slovak Telekom.

O2

Počet zákazníkov modrého operátora sa oproti rovnakému obdobiu minulého roka zvýšil o 5 percent. Aktuálne využíva služby O2 2,048 milióna zákazníkov. Dôležitým momentom bolo vo februári tohto roka oznámenie vstupu na trh elektronických registračných pokladníc.  O2 v marci aktualizovalo svoje systémy, ktorých výsledkom je napríklad aj rýchlejšia obsluha zákazníkov na predajniach. Týmto krokom O2 zavŕšilo proces úplného prechodu na inovatívny systém asistovanej samoobsluhy.

O2 aj naďalej pokrýva 4G sieťou najviac populácie Slovenska. Aktuálne je to vyše 96,4 percenta obyvateľov. 2G sieť je dostupná až pre 99,4 % ľudí.

„Prvé tri mesiace roka 2019 boli z nášho pohľadu významným obdobím v živote firmy. Už vo februári sme ohlásili vstup do nového segmentu, na ktorý sa chceme v najbližšom období intenzívnejšie zamerať. Nová legislatíva v elektronickej evidencii tržieb pre podnikateľov, ktorej výsledkom je pripájanie pokladní do online prostredia, predstavuje pre nás nielen príležitosť priniesť riešenie pripojenia na internet pre firemných zákazníkov, ale aj poskytnúť ucelené riešenie O2 eKasa pre malé a stredné prevádzky. Pokračovanie výstavby vlastnej 4G LTE siete sa prejavilo ďalším rozšírením signálu rýchleho 4G internetu, ktorý sme už koncom marca sprístupnili pre vyše 96,4% ľudí na Slovensku. Významným míľnikom bolo aj zavŕšenie dlhodobého procesu prechodu na nový moderný interný informačný systém. Pre zákazníkov táto zmena prináša zvýšenie komfortu naprieč predajnými kanálmi a nám umožní významne skrátiť procesy a flexibilnejšie reagovať na potreby zákazníkov,“ uviedol Peter Gažík, generálny riaditeľ O2.

4ka

Najmladší slovenský operátor nám poskytol veľmi zaujímavé informácie a štatistiky. V sieti 4ky sa v prvom kvartáli 2019 uskutočnilo viac, ako 40 miliónov minút odchádzajúcich hovorov a 30 miliónov minút prichádzajúcich. Zákazníci 4ky poslali v tomto období vyše 30 miliónov sms správ.

v prvom kvartáli 2019 preniesli štvorkári viac, ako 10 miliónov gigabajtov dát (10 PB). Zaujímavé je, že najviac a najmenej prenesených dát preniesli v rovnakom mesiaci. Konkrétne 10. a 4. marca. Mestá, v ktorých sa dátovalo najviac, sú Bratislava, Košice, Prešov, Nitra a Žilina.

Počet zákazníkov využívajúcich technológiu VoLTE neustále narastá. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka narástol ich počet viac, ako osemnásobne.

Náš tip
Opýtali sme sa operátorov: Ktorý z nich ponúka najlepšie pokrytie 4G sieťou?
18.5.2019
Zdroj: Tlačové správy

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+