MojAndroid

Správa z Financial Times naznačuje, že mobilní operátori v Európe plánujú zaviesť opatrenia, ktoré by zablokovali zobrazovanie reklám na mobilných zariadeniach. Podľa všetkého aspoň jeden veľký európsky operátor pripravil technologické riešenie, ktoré je už nainštalované v sieti a plánuje ho spustiť do konca roka. Táto technológia umožňuje mobilným operátorom filtrovať reklamy a ich zobrazovanie na mobilných zariadeniach a zmierniť tak zaťaženie mobilného dátového prenosu.

Takýmto spôsobom sa operátori údajne chystajú potrestať Google za veľké odmeny, ktoré si účtuje a za množstvo dát, ktoré sa takto spotrebúva z balíčkov zákazníkov. Podľa niektorých informácií je do celého procesu zapletený aj jeden z najväčších amerických operátorov, no Verizon, AT&T, Sprint a T-Mobile sa zatiaľ k tejto téme nevyjadrili. Zatiaľ nie je zrejmé ani to, o ktorého európskeho operátora sa jedná, no plánovaná novinka by mala byť predstavená už čoskoro, a tak zrejme nebudeme musieť čakať veľmi dlho na objasnenie celej situácie.

Cieľ mobilných operátorov je tak jasný, no nie je zrejmé, či sú takéto kroky úplne legálne a v korešpondencii s internetovou neutralitou. Samozrejme, aj v tomto prípade majú operátori niekoľko možností. Napríklad môžu vytvoriť platené plány pre zákazníkov, ktorí by si chceli zaplatiť za odstránenie väčšiny reklám zo svojich mobilných zariadení. Celá situácia je ale v súčasnosti nejasná a na bližšie informácie si budeme musieť ešte počkať.

Zdroj: Financial Times via The Verge, obrázok: Marketingland.com

15.5.2015

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+