MojAndroid

Zvýšenie cien telekomunikačných služieb alebo zmeny v ponuke televíznych staníc dokážu prekvapiť a nahnevať nejedného zákazníka. Často sa v takýchto prípadoch vynára otázka, či je možné ukončiť zmluvu s operátorom bez zaplatenia zmluvnej pokuty, aj keď existuje viazanosť. Telekomunikačná únia Slovenskej republiky poskytuje jasné vysvetlenie.

Zvýšenie cien kvôli zmene DPH: Je možné ukončiť zmluvu bez sankcií?

Ak operátor zvýši ceny telekomunikačných služieb v dôsledku zmeny dane z pridanej hodnoty (DPH), zákazníci si často myslia, že ide o dôvod na odstúpenie od zmluvy bez sankcií. Z pohľadu zákona o elektronických komunikáciách to však nie je možné.

Prečítajte si: Za mobilné služby zaplatíme viac: Ako sa zvýšenie DPH dotkne vašej peňaženky?

Zmena ceny z dôvodu úpravy DPH sa považuje za zmenu vyplývajúcu z osobitného predpisu, ktorým je zákon o dani z pridanej hodnoty. Keďže ide o administratívnu úpravu, ktorú operátor nemôže ovplyvniť, zákazník v tomto prípade nemá právo ukončiť zmluvu bez zmluvnej pokuty.

Zvyšovanie DPH
Operátori ohlasujú zvyšovanie DPH | Zdroj: Lenka Ivančíková

Zmena televíznej stanice: Kedy má zákazník nárok na bezplatné odstúpenie?

Nepríjemnou situáciou môže byť aj zmena v ponuke televíznych staníc, napríklad keď operátor prestane šíriť určitý kanál a nahradí ho iným. Takéto zmeny sú bežné, keďže operátori zvyčajne negarantujú šírenie konkrétnych staníc počas celej doby viazanosti.

Zmeny môžu nastať z rôznych dôvodov:

  • pôvodná stanica prestala vysielať
  • stanica už nie je dostupná pre slovenský trh
  • stanica má nízku sledovanosť a operátor ju nahradil atraktívnejšou alternatívou
  • poplatky za jej šírenie neúmerne vzrástli

Pokiaľ zmluva neobsahuje výslovný záväzok šíriť konkrétnu televíznu stanicu, zákazník nemá nárok na odstúpenie od zmluvy bez sankcií.

V akých prípadoch možno zmluvu ukončiť bez sankcií?

Zákon o elektronických komunikáciách umožňuje zákazníkovi odstúpiť od zmluvy o poskytovaní služieb do jedného mesiaca od oznámenia zmeny zmluvy, a to bez zmluvnej pokuty, ak zmeny:

  • majú negatívny vplyv na zákazníka
  • nie sú výlučne administratívneho charakteru
  • nevyplývajú zo zákona
  • alebo nie sú výhradne v prospech zákazníka

Pri zmenách v zmluvných podmienkach telekomunikačných služieb je dôležité vedieť, že nie každá úprava oprávňuje na bezplatné odstúpenie od zmluvy. Zvýšenie cien v dôsledku DPH alebo zmena televíznej stanice, ktorú operátor nemôže šíriť, medzi tieto prípady nepatria.

ciara

Mohlo by vás zaujímať:

ciara

Ak si nie ste istí svojimi právami, vždy sa oplatí obrátiť na svojho operátora alebo Telekomunikačnú úniu Slovenskej republiky, ktorá poskytne potrebné informácie.

Diskutovať o tomto článku môžete aj na našej stránke AndroidForum. Ak hľadáte odpoveď na problém so svojím mobilným zariadením, aplikáciou alebo príslušenstvom, opýtajte sa v našom novom AndroidFóre

Náš tip
Ako zmeniť rozlíšenie nahrávaného videa na Androide? | NÁVOD

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+