MojAndroid

Britský Kazma, ktorý dokázal na TripAdvisore vytvoriť falošnú reštauráciu s najvyšším hodnotením v Londýne, kam sa snažili márne dostať najznámejšie celebrity, sa vydáva poprvýkrát do Česka. Oobah Butlera, ktorého videá zhliadlo 150 miliónov ľudí, prilákal dvanásty ročník najväčšej a najstaršej českej technologickej konferencie WebExpo, na ktorej vystúpi spolu so 70 rečníkmi z celého sveta s témami pre vývojárov, dizajnérov, IT manažérov, marketérov a startupistov. WebExpo práve zverejnilo program tohtoročnej konferencie s kapacitou 2000 návštevníkov, ktorá sa uskutoční v pražskej Lucerne od 20. – 22. septembra. 

“Nielen Kazma vie pripraviť show, pri ktorej ľudia krútia neveriacky hlavou. To Oobah ukázal napríklad v Londýne s neexistujúcou a zároveň najlepšie hodnotenou reštauráciou na TripAdvisore. Ale tiež po celom svete, keď namiesto seba do televízie či rádií naposielal dvojníkov. Návštevníci WebExpa sa ale nemusia báť, pretože tí uvidia skutočného Oobaha na prednáške a tiež v následnej diskusii,” hovorí riaditeľka WebExpa Šárka Štrossová.

Oobah Butler točí videá pre newyorský Vice magazine, ktorých cieľom je šokovať ľudí a poukázať na častokrát nedostatočné kritické myslenie. Pripravil napríklad video o tom, aké jednoduché je vytvoriť falošnú reštauráciu, do ktorej sa bude chcieť dostať každý, k čomu mu zo začiatku stačili pochvalné recenzie od priateľov, pekné fotografie jedál nafingované z nafarbených špongií na riad. Využil tiež do tej doby neznámu módnu značku, s ktorou sa ako návrhár Georgio Peviani dostal až na prestížny parížsky fashion week.

Na ďalšom videu “nachytal” svetové médiá, keď namiesto seba na rozhovory v renomovaných televíznych staniciach či rádiách posielal svojich nie príliš podobných dvojníkov

Je zároveň autorom knihy How To Bullsh*t Your Way To Number 1: An Unorthodox Guide To 21st Century, ktorá sa stala v objednávkach komediálnych publikácií číslom jedna na Amazone. Kniha sa zaoberá práve jeho tromi “reportážami”, ktoré mali v čase vydania knihy 150 miliónov zhliadnutí po celom svete. 

Okrem Oobah Butlera sa môžu návštevníci WebExpa v práve zverejnenom programe tešiť na témy, akými sú reklamné technológie a podnikanie v Číne. O nich porozpráva Bessie Lee, ktorá v Číne viedla pobočku WPP s miliardovým obratom, najväčšiu reklamnú firmu na svete. Z Číny dorazí tiež “kráľovná mobilných aplikácií” Milan Chiang, zakladateľka a CEO Verystar, poskytovateľa WeChat Pay a Alipay, ktorý dodáva riešenia pre mobilný marketing viac než 40 000 obchodov ako je KFC, L´OREAL alebo Pizza Hut. 

WebExpo má ale aj svoje české zastúpenie. Na konferencii vystúpi s príspevkom o budovaní digitálnej spoločnosti Jakub Nešetřil, zakladateľ českého startupu Apiary, ktorý odkúpil za miliardu českých korún softwareový gigant Oracle, a ktorý prednedávnom spustil iniciatívu Česko.digital. Po rokoch sa na pódium WebExpa vracia aj ikona českej programátorskej scény, zakladateľ Nette David Grudl.

Dvanásty ročník WebExpa s kapacitou 2000 návštevníkov sa uskutoční v pražskej Lucerne od 20. do 22. septembra 2019. Lístky a program nájdete na webe konferencie WebExpo

24.7.2019

+