Spoločnosť OnePlus, výrobca rovnomenných smartfónov, v závere minulého týždňa na svojom fóre informovala o pomerne rozsiahlom úniku informácií. “Neautorizovaná strana” mala získať dočasný prístup k citlivým dátam o zákazníkoch, ktorí nakúpili prostredníctvom oficiálneho obchodu.
V uniknutých dátach sú obsiahnuté informácie ako meno, telefónne číslo, e-mail a adresa pre dodanie objednávky. OnePlus tvrdí, že platobné údaje, heslá ani používateľské kontá neboli únikom kompromitované a naďalej sú v bezpečí, nakoľko k nim útočník nemal prístup.
Situácia sa netýka úplne všetkých zákazníkov, ale len časti z nich. Spoločnosť už mala prostredníctvom e-mailu so situáciou oboznámiť všetky dotknuté osoby a zároveň sa im ospravedlniť. O koľko zákazníkov ide, firma vo svojom vyhlásení nekonkretizovala. Ak ste teda v ostatných dňoch nedostali žiaden e-mail od spoločnosti OnePlus, tak ste v suchu.
Upozorňuje zákazníkov však na niektoré možné riziká súvisiace s únikom vyššie popísaných informácií. Obzvlášť opatrení majú byť pri prezeraní prijatých e-mailov, nakoľko sa môžu stať terčom podvodných kampaní a rozsiahleho spamu. Pre bližšie informácie a pomoc s súvislosti so vzniknutou situáciou môžu dotknutí zákazníci kontaktovať podporu – http://oneplus.com/support.
Firma ďalej uvádza, že útočníkov od prístupu k dátam po zistení svojho bezpečnostného tímu promptne odstavila a posilnila zabezpečenie. Dotknutých používateľov kontaktovala ešte pred publikovaním informácií a momentálne spolupracuje s príslušnými orgánmi vo vyšetrovaní celého incidentu.
Bohužiaľ, nie je to prvýkrát, kedy má OnePlus problémy s únikom informácií. Vlastnú nepríjemnú skúsenosť sme začiatkom minulého roka zažili aj my.