MojAndroid

Krabicový softvér. Ten bol niekedy nekorunovaným kráľom a preferovaným riešením pre jednotlivcov aj podniky. Potrebné programy sa nakúpili raz a používali roky rokúce, kým im nebola ukončená podpora, prípadne, kým nezastarali ich dostupné funkcie, ktoré už jednoducho nedokázali pokrývať všetky dynamicky vznikajúce potreby. Všetko má svoje pre a proti, no pri podnikaní sa toho môže veľmi veľa zmeniť, a to veľmi rýchlo.

Firmy sú napríklad postavené pred nepríjemnú realitu, kedy náhle zistia, že nejakej forme modernizácie sa viac nemôžu vyhýbať a pri “krabicových” verziách musia opäť jednorazovo investovať veľký balík prostriedkov – finančných aj časových. V tomto má prístup “softvér ako služba” veľkú výhodu.

Na rozdiel od “krabicových” verzií, tieto riešenia ponúkajú množstvo doplnkových služieb, sú stále aktuálne a vylepšované, ale hlavne, čo je v biznis svete podstatné, počet používaných licencií sa dá neustále prispôsobovať. V momente kedy dochádza k expanzii sa licencie hladko pridajú a rovnako jednoducho sa odoberú pokiaľ firmu niekto opustí, prípadne sa zistí, že dané riešenia používať nepotrebuje.

Možnosti veľkého prispôsobenia, kedy si človek potrebné riešenie zloží presne na mieru svojim potrebám, vstupuje do hry už v prvom momente. Inak povedané, opäť sa za tým skrýva príležitosť zabrániť zbytočnému mrhaniu prostriedkami.

Úloha operátora Telekom?

Prechod na nové riešenia nie je nikdy jednoduchý. Každý má svoje zaužívané postupy, nástroje, ktoré obľubuje a vlastné rokmi overené pracovné zvyklosti. Hoci sa môže zdať, že všetko to funguje ako hladko naolejovaný stroj, praktické analýzy a nezávislé analytické pohľady ukazujú, že nie vždy je to v skutočnosti tak, ako by sa to na prvý pohľad mohlo zdať.

Ak firma časom dospeje k rozhodnutiu, že používanie nových riešení, v tomto kontexte konkrétne Office 365, môže uľahčiť pracovné postupy a zvýšiť efektivitu, je dôležité obrátiť sa na správneho pomocníka. Licencie totiž predáva takmer každý, no reálnu pomoc v dobrom aj zlom ponúkne už málokto. 

Priam kľúčové je nič nepodceniť. Pri vyhodnotení aktuálnej situácie, návrhu a nasadzovaní nových riešení, či oboznámení sa s tým, čo všetko vlastne získané služby umožňujú robiť, a robiť to lepšie. Tu do rovnice vstupuje Telekom, ktorý je strategickým partnerom Microsoftu a ponúka tak komplexné služby súvisiace s cloudovými službami Office 365. 

Firmy pri nástupe na modernejší softvér a vylepšení infraštruktúry (e-mailový server, priestor pre zálohu a zdieľanie dokumentov…) takpovediac vedie za ruku od prvého momentu až po ten posledný. Od prvotnej analýzy, pomoci pri zložení vhodného balíka služieb, cez vzdelávanie, až po následnú technickú podporu a dodatočnú pomoc. 

Aké benefity firmy pozorovali po prechode na Office 365

Čo firmy pozorovali po prechode na služby z ponuky Office 365? Vďaka prieskumu spoločnosti Forrester Research sa na to môžeme pozrieť z reálneho pohľadu podopretého dátami. 

Za najväčší benefit firmy označujú badateľný pokles nákladov na hardvérovú a softvérovú podporu v oblasti IT. Ako môžeme vidieť, v podobnom duchu, teda zníženia očakávaných investícií, prípadne ich úplného eliminovania, sa nesie v podstate celý okruh pozorovaných benefitov. 

Pre firmy je znižovanie kapitálových nákladov nepochybne extrémne dôležitým predmetom záujmu, no v súvislosti s prechodom na Office 365 sa na popredné priečky predrali aj zlepšenia v často prehliadaných oblastiach – zálohovanie a ochrana dát. V dnešnom svete, kedy nikto nikomu nič nedaruje, by bolo vhodné, priam nevyhnutné, zbystriť pozornosť. 

Office 365 v pracovnom svete skutočne má svoje miesto. Ukazujú to aj čísla, ktoré Microsoft investorom prezrádza pri zverejňovaní finančných výsledkov. V treťom štvrťroku 2019 zaznamenal Office 365 až 180 miliónov aktívnych používateľov, no a keď sa pozrieme do pracovného sveta, zistíme, že 1 z 5 zamestnancov korporátnych spoločností na svete používa Office 365. Nejde teda o nejaký náhly módny výstrelok, ale o nástroje, ktoré firmy posúvajú vpred v divokých konkurenčných vodách. 

Nemusí pritom ísť o obrovský korporát. Zo všetkých spoločností, ktoré používajú Office 365, je väčšina (61%) malých firiem s menej ako 50 zamestnancami, 15% predstavuje veľkú firmu s viac ako 1000 zamestnancami a 24% sú stredne veľké firmy. Telekom, s ktorým sme sa rozprávali o biznis segmente a využití týchto cloudových služieb, potvrdil, že medzi klientov patria malé firmy, rovnako ako tie stredné či veľké.

Obsiahly rozhovor plný podrobností

Zástupcovia firiem, ktoré majú záujem o modernizáciu svojho IT, by si mali prečítať celý náš rozhovor o prechode na Office 365, získajú tak veľmi dobrú predstavu o celom procese a jednotlivých krokoch. Skrátka sa dozviete snáď všetko, čo potrebujete vedieť. 

A ak náhodou nie, tak sa obráťte priamo na Telekom, kde vám už určite poskytnú všetky potrebné informácie, poradia a pomôžu. 

Tento článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou Slovak Telekom.

27.12.2019

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+