MojAndroid

Celkom zaujímavé posuny zaznamenáva sieť, ktorá vznikla a cielila na fotografiu. Dnes to však vyzerá, akoby chcela viac video a zábavu, ako kreatívne umenie zo svojich začiatkov.

Fotografia je nudná?

Na začiatku, keď sa v roku 2010 zjavil Instagram, bola jeho úloha cieliť a lákať kreatívnych umelcov, ktorí propagovali svojej umenie fotografie práv cez túto sociálnu sieť. Získavali tak nie len obdivovateľov a zákazníkov, zároveň tým rástla aj popularita Instagramu. Teraz to však vyzerá, že Instagram svoje pôvodnú myšlienku opúšťa a vrhá sa do súboja s YouTub a TikTok, kde vládnu krátke videá a rozhodujúce je baviť sa, myšlienka na umenie ustupuje do úzadia. Celkom obrazne to deklaruje jeden z mnohých fotografov na svojich záberoch a ich postupne klesajúcich zobrazeniach.

Fotograf a lovec východov slnka, Sam Binding urobil viacero experimentov, ako sa postupne znižuje záujem o jeho fotografie na Instagrame. Výsledkom je, že na Instagrame kde má 11 000 sledovateľov, sa fotografia zobrazila približne 5 500 krát. Keď však identický snímok nahral na Twitter s 333 sledovateľmi, zobrazení bolo 5 600. A takto sa vyvíja mnoho účtov fotografov a kreatívcov na Instagrame.

Instagram
Foto: Redakcia

Trend približovania sa k videu a zábave opisuje zmena na poste šéfa a odkúpenie Facebookom celkom zreteľne. V roku 2012, keď si Instagram odkúpil Facebook to ešte nevyzeralo na tak razantnú zmenu, pretože na poste najvyššom ostal Kevin Systrom. No od roku 2018, kedy ho vystriedal Adam Mosseri sa jeho vyjadrenia jednoznačne odkláňajú od trendu zachovať Instagram pre fotografiu.

Medzi inými jasne uviedol, že „Hlavným dôvodom, prečo ľudia hovoria, že používajú Instagram, je pobaviť sa.“
A následne dodal: “Na začiatok chcem povedať, že už nie sme aplikácia na zdieľanie fotografií.” 

Rok 2022 sa odhaduje na radikálny prerod aplikácie Instagram, ktorá zrejme bude plná tanečných videí, celebrít propagujúcich tovar a služby a videí o nákupoch. Umelci a kreatívni tvorcovia sa z neho vytratia. Môže sa však stať, že ani Instagram neodhadne svoju cestu, ako sa to stalo Facebooku, ktorý vytvoril Lasso, akýsi klon známeho originálu TikTok a ukončil jeho financovanie po dvoch rokoch, pretože dosiahol iba 80 000 aktívnych užívateľov. Čiže stavať na identických modeloch úspechu inej aplikácie nemusí vždy dopadnúť pozitívne.

Tak uvidíme, akým smerom sa známy Instagram bude uberať. Facebook ho chce mať na vlne záujmu a pokým ňou budú zábavné videá a krátke príbehy na pobavenie alebo reklama od známych tvárí, nebude trend meniť. Ide o celkovú popularitu a rast aplikácie z pohľadu biznisu. A tu nemusí byť miesto pre tých, ktorí na sieti začínali pred desiatimi rokmi a vlastne budovali jej meno a milióny používateľov.

Instagram
Instagram
Developer: Instagram
Price: Free
  • Instagram Screenshot
  • Instagram Screenshot
  • Instagram Screenshot
  • Instagram Screenshot
  • Instagram Screenshot
  • Instagram Screenshot
2.9.2021

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+