MojAndroid

Finálna verzia okuliarov s virtuálnou realitou Oculus Rift sa začala predávať iba na začiatku tohto roka a po skutočne dlhom čakaní tak mali bežní používatelia možnosť kúpiť si okuliare a naplno ich využívať. Výrobca ale uviedol, že okuliare nebudú fungovať s akýmkoľvek počítačom a ak si budete chcieť skutočne užiť virtuálnu realitu, budete musieť mať k dispozícii aj výkonný herný počítač s grafickou kartou na úrovni NVIDIA GTX 970/AMD R9 290 alebo vyššej.

Náš tip
Oculus Rift vo finálnej verzii stojí $599. Cena ho zabila ešte pred uvedením na trh

Výrobca sa teraz nechal počuť, že okuliare Oculus Rift nebudú fungovať na počítačoch Mac od Apple, o ktorých je všeobecne známe, že nie sú ideálnymi hernými nástrojmi. Ich cena sa ale v najvyšších konfiguráciách šplhá na tisíce eur, a tak možno ostali niektorí majitelia výkonných zariadení od Apple zaskočení. Zakladateľ spoločnosti Palmer Luckey sa nechal v rozhovore pre ShackNews počuť, že Apple jednoducho nemá na trhu žiadne zariadenie, ktoré by spĺňalo odporúčané hardvérové požiadavky výrobcu, ktoré sú nasledovné:

  • Grafická karta – NVIDIA GTX 970 / AMD R9 290 alebo lepšia
  • CPU – Intel i5-4590 alebo lepší
  • 8GB+ RAM
  • Video výstup – HDMI 1.3 video output
  • USB – 3x USB 3.0 porty + 1x USB 2.0 port
  • OS Windows 7 SP1 64 bit alebo novší

Ak si aj kúpite najvýkonnejší Mac Pro, týmto hardvérovým požiadavkám nevyhoviete. Stroskotá to práve na grafickej karte, keďže aj tie najvýkonnejšie počítače od Apple s cenou aj 6 000 USD sú skôr zamerané na profesionálov, ktorí sa venujú nanajvýš grafickým programom a nie najnáročnejším hrám. Ak si ale budete chcieť užiť Oculus Rift, budete skutočne potrebovať výkonný herný počítač. Ak ale vlastníte zariadenie so systémom Windows, môžete pomocou tohto nástroja zistiť, či váš počítač vyhovuje odporúčaným hardvérovým požiadavkám headsetu Oculus Rift a s výsledkami sa môžete podeliť v diskusii pod článkom.

Zdroj: ShackNews via Android Authority

4.3.2016

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

31 odpovedí na “Oculus Rift nebude podporovať Mac, kým Apple nespraví poriadny počítač | VIDEO”

  1. jablčníci si dajú jablkovú štrudľu na oči :D

    • Treba si uvedomit ze Apple pocitace niesu urcene hracom, su to pocitace zamerane na produktivitu a tvorbu, nie na konzumaciu obsahu. To je fakt a nevidim v tom dovod vysmievat sa koli tomu Applu

      • Lubosko, kdyz chces tvorit hru urcenou ke konzumaci a zabave, musis mit PC na urovni toho hrace, prestoze tvoris, nekonzumujes. Stejne tak pri praci v CAD/CAM programech atd. Takze Tvuj argument je hodne slabej.

        • Kde si ma videl pisat nieco o tvoreni hier? Ja sa napriklad venujem grafickemu dizajnu a uplne mi na to staci macbook, uvedom si ze ludi ktori k produktivnej praci (nie zabave) potrebuju graficky vykon na urovni gaming desktopu je velmi velmi malo. Samozrejme aj ja na hry pouzivam regulerny desktop. A ked uz spominas CAD mohol by si vediet ze programy na 3D modelling / rendering vyuzivaju uplne ine typy grafickych kariet ako herne pc, kedze pri tychto aplikaciach je ovela dolezitejsia velkost ram pamate grafickych kariet ako rychlost taktovania ich jadra :)

          • Nejde o to, jestli je jich velmi malo nebo hodne. Nejde o to, co pouzivas ty. Vesmir se neridi podle tebe. Jde o princip – nekdy na tvorbu potrebujes stejne ne-li vykonejsi PC nez na konzumaci. Howgh.

            • Suhlas! Lenze Oculus nieje primarne urceny na tvorbu ale na konzumaciu.. pokial mi nieco neuslo teda

      • Netreba si to uvedomiť, ale treba si uvedomiť, že sa snažíš zachránť čo sa dá a nevieš priznať slabosť z druhej strany. Keď používatelia Mac-ov chcú oculus tak tu je iba vysvetlenie prečo ho nebudú môcť používať :P Šumacher

        • Ja si to uvedomujem som nikde nenapisal ze Apple nieje v tomto pozadu, samozrejme ze je preboha ved ani nepredavaju 13palcovu verziu mbp s dedikovanou grafikou, co je smutne… ale faktom je ze ocividne nemaju zaujem konkurovat gaming grade desktop pc :)

            • Uplne s tebou suhlasim.. ich ale ocividne zaujima to co im najviac zaraba.. najviac ma sklamalo to ako sa vykaslali na iPody co boli bezkonkurencne mp3 prehravace.. kiez by tak spravili 16-64gb verziu iPodu nano

  2. takmer som presiel testom..az na grafiku, ta je len geforce GTX 760 ..takze nic :D :P

  3. dosť nanič ked to chce až 4 USB porty….moderné notebooky majú max 2xUSB….ešte majú na čom pracovať aby znížili nároky a našli lepšie algoritmy

    • Na žiadnom notebooku aj tak Oculus Rift nebude fungovať.

      • Preco nie ? Notebookova GTX 980 je takmer rovnako vykonna ako ta desktopova a procesory nie su problem.

        Jediny problem budu len tie USB lebo 4 su prilis vela na jedny okuliare

        • Nejde len o výkon, ale aj o videovýstup z ntb:

          Many discrete GPU laptops have their external video output connected to
          the integrated GPU and drive the external output via hardware and
          software mechanisms that can’t support the Rift. Since this isn’t
          something that can be determined by reading the specs of a laptop, we
          are working on how to identify the right systems. Note that almost no
          current laptops have the GPU performance for the recommended spec,
          though upcoming mobile GPUs may be able to support this level of
          performance.

          https://www1.oculus.com/blog/powering-the-rift/

          Nejaké notebooky sa možno už aj dnes nájdu, čo by to dali….časom ich určite bude pribúdať.

    • len drahsia ale aj tak stale slaba blbost :DDDD

        • tak tomu ver ze som lebo mi takych pod rukou beha dost casto vzhladom ktomu ze stym musim pracovat

  4. ostali niektorí majitelia výkonných zariadení od Apple zaskočení :DDDDDDDDD toto ma dost pobavilo…to len potvrdzuje ze vela apple fanatikov si myslia ze maju za tie prachy najlepsie zelezo :DDD

    • Za tie prachy mas to najlepsie zelezo urcene na pracu. V Mac Pro mas profesionalne GPU a Intel Xeon a s touto kombinaciou predbehnes v programoch typu CAD/CAM alebo Adobe Premiere Pro,… hocijaky namakany herny PC v rychlosti spracovania udajov, simulacie, renderingu,…

      Fakt neviem naco by si niekto kupoval Mac len na hry, ktorich tam je velmi malo.

      • Tak špeciálne GPU a Xeon si môžeš kúpiť aj do PC s Windowsom, herné počítače nejsú zamerané na rendering a pod. ako to tu porovnávaš :D

        • Ale nemozes si kupit OSX ktori tomu dodava ten smrnc a dovolim si tvrdit ze na Mac-u tie programy pracuju sviznejsie, nepadaju a nezamrzaju ani po dlhej dobe pouzivania. Vdaka okliestenosti systemu len na zopar konfiguracii, kde sa meni vacsinou len RAM sa vyskytuje aj menej bugov, ktore pri Windowse sposobuju na istych zostavach problemy.

          • tak zamrzanie a padanie programov lol…ty mas aky win….98??troska si pozadu asi nom neva…okrem toho som poukazoval nato ze ludia su tupi ked si myslia ze ked maju mac tak maju top zelezo na oculus…aspon nehovor nieco ine o com ja pisem a btw za tie prachy zaco vysolim za mac mi nemozes tvrdit ze nezozeniem lepsie na pc…to uz povie len ovecka..jak jeden moj znamy co mi raz tvrdil ze ps4 je vykonnesie nez PC to je ten isty priklad…mac si nehava tazko zaplatit za tie low HW co tam napcha a toto ked budes tvrdit ze je omyl tak sa nemame asi o com bavit…peace

  5. ludia pozivajuci mac za 6k usd vedia preco si nekupia win za 6k..niet co dodat a cas ukaze kolko ludi si kupi novu vykonnu graficku kartu len kvoli oculusu :D hracka to moze byt pekna, ale wow efekt je isty tak na jeden tyzden

    • Tak to sa poriadne mýliš…..toto bude ozaj jeden z míľnikov toho, ako interagujeme s počítačmi, nejde len o hry.

    • vela ludi ma pomerne dobre grafiky cize ocullus im pobezi v pohode …ja mam zo slabsich zostav spomedzi znamych a mam 16GB ram, GTX970 a i5-4690k …rok stary pc…a nemyslim si,ze planuje niekto zo znamych si kupit oculus..mne to pride ako zbytocna hracka ktora pobavi tak chvilu…kedze vyuzitie minimalne a stoji to predsa dost vela penazi…a kedze je virtualna realita v plienkach tak realne sa oplati nejaku kupit tak o 5 rokov najskor

+