MojAndroid

Najnovšie štatistiky za druhý štvrťrok roka 2017 prinášajú aktuálne informácie o počte stiahnutých aplikácií či ďalšieho digitálneho obsahu a tiež ziskoch Obchodu Play v porovnaní s konkurenčným obchodom Apple App Store. Obchod Play aktuálne dominuje po stránke počtu stiahnutých aplikácií, avšak stráca po stránke zisku z týchto stiahnutí.

Výsledky nie sú prekvapivé. Nasledujú trend z minulého roka

Náš tip
Obchod Play prináša nové odporúčané zoznamy aplikácií a hier

Obchod Play zaznamenal v druhom kvartáli viac ako 15 miliárd stiahnutí svojich mobilných aplikácií a ďalšieho digitálneho obsahu. Ide o približne 135 % viac ako v prípade konkurenčného obchodu Apple App Store. V porovnaní s minulým rokom narástol počet stiahnutí v oboch obchodoch, avšak narástol aj rozdiel, ktorý pred rokom činil približne 105 %.

Graf zisku, ktorý vypracovali analytici portálu AppAnnie, naznačuje presne opačný jav. Obchod Apple App Store aj napriek nižšiemu počtu stiahnutí obsahu dokázal priniesť viac zisku. Zisk sa pohybuje na hodnote asi 10 miliárd dolárov, čo je o asi 95 % viac ako v prípade obchodu Play. Zisky oboch obchodov sa zvýšili oproti roku 2016, zvýšil sa tiež rozdiel, ktorý činil minulý rok približne 90 %.

Sú používatelia App Store zvyknutí na platený obsah?

Jedným z dôvodov aktuálnej situácie môže byť aj fakt, že používatelia obchodu App Store sú zvyknutí na väčšie množstvo plateného obsahu. Dostupnosť inej, neplatenej alternatívy je často zložitejšou záležitosťou ako v prípade operačného systému Android.

Náš tip
Obchod Play mal dvakrát viac inštalácií aplikácií ako App Store, no zarobil oveľa menej

Používate neoficiálne či neplatené alternatívy k plateným aplikáciám? Preferujete platené alebo neplatené verzie mobilných aplikácií? Ste ochotní zaplatiť in-app poplatok v prípade neplatenej aplikácie? Vaše otázky či postrehy nám môžete napísať do diskusie pod článkom.

Zdroj: appannie

1.8.2017

Pravidlá diskusie

Portál MojAndroid.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+